וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הפיגוע: "כך פועלים שותפיו של אבו מאזן"

ראש הממשלה הגיב לאירוע שבו נדרסה למוות תינוקת ונפצעו 7 בבירה ואמר כי יו"ר הרשות "הסית לפגיעה ביהודים". אהרונוביץ': מחר יגיעו לעיר כוחות תגבור. ברקת: "להכניס את המשטרה לשכונות הערביות"

רוה"מ נתניהו בישיבת ממשלה, ספטמבר 2014. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
הורה לתגבר את כוחות המשטרה בעיר. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) לפיגוע הדריסה ברכבת הקלה בירושלים שבוצע על ידי עבד אל-רחמן שלודי, איש חמאס המתגורר בשכונת סילוואן שבמזרח העיר. "כך פועלים שותפיו של אבו מאזן לממשלה", אמר נתניהו והוסיף כי "זהו אותו אבו מאזן שרק לפני ימים הסית לפגיעה ביהודים בירושלים". נתניהו הורה לתגבר את הכוחות בעיר.

הנשיא ראובן ריבלין הגיב גם הוא לאירוע ואמר כי "הרצח הנורא של תינוקת רכה, שנפלה קורבן לטרור רצחני וחסר הבחנה, מחריד כל מי שלב אדם בו. ההסתה הגוברת והולכת ברחוב הערבי וברחבי ירושלים, הזוכה לדאבוננו לגיבוי מצד ההנהגה בעולם הערבי, יכולה להמיט אסון על מרקם החיים העדין בירושלים, ולסחוף את כולנו אל מערבולת של חורבן וכאב".

פיגוע הדריסה בירושלים - כותרות אחרונות:
המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים - מזוהה עם חמאס
תיעוד מרגע הפיגוע: הנהג דורס את הנוסעים בתחנה
פיגוע דריסה בירושלים: תינוקת נהרגה, 7 נפצעו

"כעם ריבוני בארצו ובבירתו, על כוחות הביטחון ורק עליהם, מוטלת מלוא האחריות לפעול בנחישות וללא מורך לב נוכח מבצעי טרור אכזרי זה", הוסיף ריבלין. "בעת הקשה הזאת, לבנו עם המשפחה האבלה, ונתפלל להחלמה מהירה ושלמה של הפצועים".

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אמר: "נקמת דם תינוקת בת שלושה חודשים לא ברא השטן", והוסיף: "משטרת ישראל והמשרד לביטחון הפנים צריכים להתייחס לכל זריקת אבנים כאל אירוע טרור ואל כל שורף תחנת רכבת כטרוריסט. אל אויב שהוא רוצח תינוקות צריך להתייחס בהתאם".

בהמשך תקף בנט את נתניהו במרומז. "ממשלת ישראל נכשלה בשנה האחרונה במתן ביטחון לתושבי ירושלים, בירת ישראל", אמר. "מה שקרה הערב, הוא המשך למאות פיגועים בחודשים האחרונים שנותרו ללא מענה הולם. מי שחושש לבנות בתים בירושלים, מי שמבליג על אבנים בבירה, מי שנותן לשרוף תחנות דלק ותחנות רכבת, מודיע שהוא ויתר על הריבונות בירושלים - ואם אין ריבונות, אין ביטחון", הוסיף.

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"אל אויב שהוא רוצח תינוקות צריך להתייחס בהתאם" . בנט/ראובן קסטרו

חבר מפלגתו של בנט, שר השיכון אורי אריאל, קשר בין הפיגוע למהומות בבירה, שהתגברו מאז רצח הנער מוחמד אבו חדיר בחודש יולי. "המציאות בחודשים האחרונים של אירועי אלימות חוזרים ונשנים בירושלים על ידי בני מיעוטים חייבת להיפסק", אמר. "זה התחיל מזריקות אבנים ובקבוקי תבערה והמשיך להידרדר, והיום לצערנו דם יהודי נשפך". אריאל הוסיף כי הוא "דורש מראש הממשלה ומהשר לביטחון הפנים לפעול בתקיפות נגד מי שפוגע באזרחי ישראל, לתגבר את הכוחות בירושלים ולטפל בצורה הקשה ביותר בהידרדרות הביטחון בעיר הבירה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
"אני לא מזהה אינתיפאדה. אני מזהה אירועים לא פשוטים שתפקיד המשטרה להפסיקם"

גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הגיבו לאירוע. השניים תקפו אחד את השני בחודש האחרון על רקע המהומות במזרח העיר, כאשר ברקת אמר כי המשטרה בבירה "חסרת אונים" והאשים את השר שאינו מעניק "גיבוי ואמצעים" לכוחות האכיפה. אהרונוביץ' הגיב, מצדו ואמר כי מדובר ב"התלהמות מתוך שיקול פוליטי צר".

"היום ברור יותר מתמיד כי יש להכניס את כוחות המשטרה אל תוך השכונות הערביות שבהן יש הפרות סדר, להציב אותם בנקודות שולטות, בפריסה גדולה ובמערך כוחות משמעותי", אמר היום ברקת. ברקת הוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה לבקשתו "לתגבר את המשטרה על מנת שתוכל לפעול ולהוציא לפועל תכנית פעולה מבצעית שגיבשה לטיפול במהומות, הכוללת תוספת כוח אדם ויחידות מיוחדות, שימוש באמצעים טכנולוגיים והגברת המודיעין".

דברים דומים אמר השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', שהגיע הערב בעצמו לזירת הפיגוע שציין כי מחר בבוקר יגיע לעיר כוח תגבור משטרתי. "צריך להיערך בכל ירושלים לאירועים והפגנות. ביקשתי מראש הממשלה המשך תגבור של פלוגות נוספות. ישנם הרבה עצורים גם מאירועים נוספים וחייבים להרגיע את העיר", אמר. אהרונוביץ' ציין כי הוא "לא מזהה אינתיפאדה. אני מזהה אירועים לא פשוטים וחייבים להפסיק אותם וזה תפקידה של המשטרה".

ישי: "הריסת בתי מחבלים - מחויבת המציאות"

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי) הגיב גם הוא לאירוע הערב ואמר: "היום הטרור הרים ראש ופגע בעורק החיים בירושלים. הגיע הזמן לשים סוף לאינתיפאדה 'השקטה' ולהחזיר את הביטחון לרחובות העיר ירושלים. שוב הוכח שכל ויתור שנעשה בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט מתפרש בצד השני כחולשה מדינית ומגביר את הטרור. הגיע הזמן שממשלת ישראל תיתן הנחיות ברורות ואמצעים לכוחות הביטחון לפעול נגד המתפרעים".

חבר הכנסת אלי ישי (ש"ס) הוא היחיד משורות האופוזיציה שהתייחס עד כה לפיגוע. בדבריו קרא ישי להרוס את ביתו של המחבל. "הריסת בתי מחבלים היא מחויבת המציאות כדי ליצור הרתעה בעתיד". לדבריו, "האדישות של הממשלה בטיפול גל זריקות האבנים גורמת למחבלים להגביר את פעילות הטרור. במשך תקופה ארוכה אזרחי ירושלים עומדים חסרי אונים כבני ערובה אל מול התחזקותם באין מפריע של המתפרעים הערבים. מחבל הוא מחבל, בין אם הוא זורק אבן ובין אם הוא מחזיק נשק".

מקורות פלסטינים דיווחו שכוחות הביטחון הישראלים פשטו הערב על בית משפחתו של הדורס. שלודי הוא בן אחותו של מוחי א-דין א-שריף, שנחשב בעבר לראש הזרוע הצבאית של חמאס. על פי אותם מקורות הוא נעצר ל-16 חודשים בפברואר 2012 ובתחילת השנה הנוכחית הוא נעצר שוב לחודש.

חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית,
זירת הפיגוע, היום/צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully