וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדום עולה: רוב המח"טים החדשים - יוצאי הצנחנים

21.10.2014 / 0:16

הרמטכ"ל גנץ, צנחן בעצמו, העדיף לקדם את יוצאי החטיבה על פני קצינים מחטיבות אחרות. אל"מ נמרוד אלוני יפקד על הצנחנים, אל"מ ירון פינקלמן יעמוד בראש גבעתי ואל"מ גיא חזות יהיה מפקד כפיר

הרמטכ"ל בני גנץ, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
מפקדי חטיבות חדשים. הרמטכ"ל בני גנץ/ראובן קסטרו

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, החליט אתמול (שני) על שורת מינויים למפקדי החטיבות הסדירות בצה"ל. בהתאם להחלטתו של גנץ, יוצא חטיבת הצנחנים, שכבת המח"טים של הצבא נצבעה אדום ואילו קידומם של קצינים מחטיבות אחרות נבלם.

על פי החלטת הרמטכ"ל, ימונה מפקד בסיס האימונים של פיקוד מרכז ומפקד חטיבת המילואים חצי האש, אלוף-משנה נמרוד אלוני, למפקד חטיבת הצנחנים. אלוני, החל את דרכו הצבאית בפלוגת הנ"ט של הצנחנים. מאוחר יותר סגר מעגל ופיקד עליה בימי הלחימה בדרום לבנון. לאחר מכן, פיקד על סיירת הצנחנים במבצע "חומת מגן" וניהל קרב מפורסם במחנה הפליטים בלאטה בשכם. היחידה בפיקודו קיבלה צל"ש על חלקה במבצע. אלוני קיבל באופן אישי צל"ש אלוף על קרב פנים מול פנים עם מחבלים.

עוד בנושא צבא וביטחון:
צה"ל עיכב פלסטיני בן 12 הלוקה בשכלו
מבט אל מעוז ההתנגדות הקשה ביותר בגדה המערבית
"קצין נתן היתרי כניסה לפלסטינים תמורת שיפוץ ביתו"

מח"ט שומרון ,אל"מ נמרוד אלוני. שלומי גבאי
ניהל קרב מפורסם במחנה הפליטים בלאטה בשכם ב"חומת מגן". אל"מ נמרוד אלוני/שלומי גבאי

אלוני קודם ופיקד על גדוד הסיור של הצנחנים ולאחר מכן על יחידת מגלן. בשנת 2010 הועלה לדרגת אל"מ וקיבל את הפיקוד על חטיבת שומרון. בתקופה שפיקד על החטיבה, נרצחו חמישה מבני משפחת פוגל לאחר שמחבלים חדרו להתנחלות איתמר.

מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה, אל"מ ירון פינקלמן, יקבל את הפיקוד על חטיבת גבעתי. פינקלמן החל את דרכו בפלס"ר 500 ומאוחר יותר פיקד על פלס"ר 500 אך מוגדר "צנחן". בין תפקידיו גם קצין אגף המבצעים של יחידת מגלן, סגן מפקד גדוד 890, וראש לשכתו של הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. פינקלמן פיקד על גדוד הסיור של הצנחנים במבצע "אתגר כפול" בשטח הרצועה ולאחר מכן במבצע "עופרת יצוקה" וקצר שבחים על תפקודו. מאוחר יותר קודם לדרגת אל"מ, פיקד על עוצבת חצי האש. בשנת 2013 קיבל את הפיקוד על החטיבה הצפונית באוגדת עזה. ב"צוק איתן" הוא פיקד על הגזרה הצפונית של עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מפקד גדוד הסיור של חטיבת צנחנים, אל"מ ירון פינקלמן, במהלך מבצע עופרת יצוקה. אמיר בוחבוט, אמיר יהל
פיקד על הגזרה הצפונית של עזה ב"צוק איתן". אל"מ ירון פינקלמן/אמיר יהל, אמיר בוחבוט

צנחן נוסף שיקודם הוא אל"מ גיא חזות שיקבל את הפיקוד על חטיבת כפיר. חזות החל את דרכו בפלוגת חיל הקשר של הצנחנים. מאוחר יותר פיקד על פלוגת הנ"ט של הצנחנים והיה סגן מפקד מגלן ומפקד גדוד 202. בהיותו מג"ד ניהל ויכוח פומבי עם אלוף פיקוד מרכז דאז יאיר נווה על רקע עימותים עם מתנחלים קיצוניים ביהודה ושומרון ודרש גיבוי למפקדים בשטח. בתום תפקידו הוא מונה לקצין אג"ם באוגדה 91 בפיקוד צפון. במבצע "עופרת יצוקה" שימש כסגן מפקד חטיבת הצנחנים ולאחר מכן מונה למפקד חטיבת יהודה ולמפקד חטיבת מילואים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בהיותו מג"ד ניהל ויכוח פומבי נגד אלוף פיקוד מרכז יאיר נווה על רקע עימותים עם מתנחלים קיצוניים. אל"מ גיא חזות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל"מ יניב אללוף, גם הוא צנחן, ימונה למפקד בית הספר לקצינים של צה"ל, בה"ד 1. אללוף, פיקד על גדוד 202 בצנחנים ועמד בראש בסיס האימונים של חטיבת החטיבה. הוא גם היה מפקד החטיבה המרחבית עציון וראש המחלקה לתכנון באגף התכנון.

מינויים נוספים: אל"מ עמית פישר שצמח והתקדם בחטיבת גולני ימונה למפקד בית הספר למקצועות החי"ר; אל"מ עמוס הכהן שמילא תפקידים בצנחנים ובנח"ל ימונה למח"ט הנח"ל; אל"מ דן נוימן ימונה למפקד חטיבה 7; אל"מ ניר בן דוד ימונה למח"ט 188; אל"מ אמיר אפשטיין ימונה למח"ט 460; אל"מ ירון לביא ימונה למפקד אגד ארטילרי 215; ואל"מ ערן קריסי ימונה למפקד בית הספר להנדסה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully