וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

בדלתיים פתוחות

החשודים ברצח הנער הודו: "חיפשנו ילד ערבי, חטפנו, הצתנו וברחנו". צילום מסך
מוחמד אבו חדיר/צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים דיון דרמטי ובו יוקרא כתב האישום בגין רצח הנער מוחמד אבו חדיר בירושלים ביולי האחרון. באופן חריג, ייערך הדיון הטעון בדלתיים פתוחות, אף ששלושה מהנאשמים הם קטינים. פרקליטו של החשוד המרכזי יוסף חיים בן דוד צפוי לטעון לאי-שפיות או לאי-כשירות בזמן הרצח הגזעני, שאירע ימים אחדים לאחר מציאת גופותיהם של שלושת הנערים היהודים שנחטפו בגוש עציון. פרקליטו של אחד מהנאשמים הקטינים צפוי לטעון שהוא לא השתתף ברצח עצמו. לאחר הקראת כתב האישום יחל שלב ההוכחות במשפט.

להב משונן או חלק?

רומן זדורוב בדיון בבית המשפט המחוזי בנצרת. יוני 2013. ערן גילווארג
רומן זדורוב/ערן גילווארג

אם גם אתם עוקבים בשקיקה אחר הפרשה המסעירה הזאת, אתם צריכים לדעת שבית המשפט העליון ישוב וידון היום בעניינו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה בתא השירותים בבית הספר בקצרין. במסגרת הערעור שהגישו פרקליטי זדורוב, ידונו השופטים בראיה החדשה של ההגנה - חוות הדעת של מנהל המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל, שלפיה החתך בצווארה של ראדה נעשה בסכין משוננת, בניגוד להודאתו של זדורוב. עוד ידונו השופטים בתשובת המדינה, שגייסה לעזרתה מומחה עולמי החולק על דעתו של קוגל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

למסות את כיל

מכרה אשלג. רויטרס
מכרה אשלג/רויטרס

אתם צריכים לדעת שוועדת ששינסקי 2 – הוועדה לבחינת חלקה של המדינה במשאבי הטבע - תגיש היום את הדוח הסופי שלה לשר האוצר יאיר לפיד. לפני חמישה חודשים הגישה הוועדה את מסקנות הביניים, ובהן ההמלצה להטיל מס בשיעור 42% על רווחי היתר של חברת כימיקלים לישראל (כיל), שכורה מינרלים בים המלח ופוספטים בנגב. ככל הנראה, המסקנות הסופיות של הוועדה ירוככו בשל הלחץ שמפעילה כיל בחודשים האחרונים. בין היתר, כיל מאיימת לבטל השקעות ענק באזור הדרום ולפטר מאות עובדים.

משחק העונה

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי חוגג. ברני ארדוב
זהבי עושה ג'סטה/ברני ארדוב

עם כל הכבוד לעירוני קרית שמונה והפועל באר שבע החביבות, אתם צריכים לדעת שמשחק העונה של הכדורגל הישראלי העונה מגיע כבר במחזור הרביעי, ומפגיש את שתי הענקיות של הליגה, מכבי תל אביב ומכבי חיפה. הפעם, יותר מתמיד, מדובר במפגש פשוט מרתק: הירוקים אמנם יחסרו את יוסי בניון הפצוע, אך הם מעמידים סגל חזק, ומגיעים עם רוח גבית מאצטדיון סמי עופר המפואר. מנגד, האלופה המכהנת לא מוכנה לוותר כל כך מהר על התואר, והיא מגיעה כפייבוריטית להתמודדות הערב, בטח ובטח אם טל בן חיים ימשיך את הכושר המעולה מהנבחרת. ערב המשחק, שתי הקבוצות צמודות במקומות 4 ו-5 בטבלה, עם שש נקודות. המנצחת תעלה למקום השני בטבלה.

רודן ססגוני ואכזר

מועמר קדאפי מבקר באיטליה. רויטרס
קדאפי בביקור באיטליה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שלוש שנים הרגו המורדים בלוב את הרודן האכזר מועמר קדאפי, ששלט במדינה מאז 1969. קדאפי רמס את חירויות הפרט בלוב ותמך בפעולות טרור. הוא נודע כרודן ססגוני ואף תימהוני, שהתעקש ללון באוהלים בוועידות בינלאומיות, הקיף עצמו בנשות אבטחה יפהפיות, הקפיד על לבוש מרהיב, ודגל בפתרון רדיקלי לסכסוך הישראלי-פלסטיני (ע"ע "ישראטין"). ב-2011, כחלק מאירועי "האביב הערבי", החלה ההתקוממות נגד שלטונו – התקוממות שנתקלה בתגובה צבאית קשה. לאחר כמה חודשים של לחימה, התערבו כוחות נאט"ו במערכה; קדאפי הודח ונמלט. אחרי שמצא את מותו בידי המורדים, הוא נקבר במדבר במקום לא ידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully