וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לרבנות ירושלים: תלונה נגד המועמד המוביל

20.10.2014 / 0:03

בעקבות חשיפת וואלה! חדשות, לפיה הרב הראשי לשעבר שלמה עמאר גייס מאות אלפי דולרים לעמותה בניגוד לחוק, הוגשה נגדו תלונה בפרקליטות. בנוסף, לבני מתנגדת למועמדות הרב שמואל אליהו, שהתבטא נגד ערבים

תפילה בכותל לשלום החיילים בצוק איתן. נועם מושקוביץ
הרב שלמה עמאר בזמן תפילה בכותל לשלום החיילים הלוחמים במבצע "צוק איתן", יולי 2014/נועם מושקוביץ

מחר (שלישי) ייערכו הבחירות לתפקיד הרב הראשי לירושלים, והמרוץ נמצא בישורת האחרונה. עם זאת, רגע לפני ההצבעה, נדמה שסיכויי הניצחון של אחד המועמדים המובילים לזכייה בתואר - הרב הראשי הספרדי לשעבר שלמה משה עמאר, התערערו, וזאת עקב תלונה שהוגשה נגדו, ואשר נמצאת בבדיקת משרד המשפטים.

לאחר הפרסום בוואלה! חדשות, לפיו הרב עמאר היה מעורב בגיוס מאות אלפי דולרים עבור עמותה פרטית של מקורביו בזמן שכיהן כרב הראשי, העמותה לחופש דת ושוויון (חדו"ש) פנתה אתמול ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בדרישה שיחקור את הרב. נוסף על כך, נעשתה פנייה גם ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ולראש עיריית ירושלים ניר ברקת בדרישה שיסירו את תמיכתם מהרב עמאר.

מהמסמכים שהגיעו לידי וואלה! חדשות עולה כי בין השנים 2011-2008 הצליחה העמותה לגייס סכומי כסף גדולים מתורמים בחו"ל. אחד ממסמכי העמותה מעיד על כך שהרב עמאר היה שותף לכאורה בגיוס הכספים - דבר האסור על פי סעיף החוק הקובע כי פעילות רבנים עובדי המדינה במגביות כספים ללא אישור, היא אסורה ופסולה.

עוד בוואלה! חדשות:
גשם משמעותי ראשון, נזקים רבים: "עונת הרחצה בשכונות המוזנחות"
בתו של איסמעיל הניה אושפזה החודש בישראל
פעם במיליון שנה: כוכב שביט יחלוף על פני מאדים

"נדרוש חקירה ושקילה של העמדה לדין"

"יש חשיבות רבה ודחופה למשטרה ולפרקליטות המדינה לחקור את מעורבותו של הרב עמאר בגיוס תרומות ענק לעמותה", אמר מנכ"ל חדו"ש, עו"ד אורי רגב. "דווקא הכחשתו על כך שפעל לגיוס תרומות לעמותה, נוכח הראיות לכאורה המצביעות ההפך, מלמדת עד כמה אסור להסתפק בהכחשה הסתמית אלא לקיים חקירה עניינית ונטולת פניות". רגב אמר כי הארגון לא ירפה מן הנושא וידרוש חקירה שמטרתה העמדתו לדין. "ההתעלמות של הרשויות מההפרה החוזרת והנשנית של החוק היא אולי הגורם העיקרי המאפשר לרבנים להתעלם מן החוק", הוסיף.

בג"ץ דחה אתמול ארבע עתירות שהוגשו נגד הליך הבחירות לרבנות ירושלים ובכך סלל את הדרך לבחירות שיתקיימו כמתוכנן ביום שלישי. הגוף הבוחר, המורכב מנציגי העירייה, השר לשירותי דת ובתי הכנסת, יתכנס בצהרי אותו יום באולם מועצת העיר להצבעה חשאית שתימשך כשלוש שעות ובסופה יוכרז מי הם שני הרבנים הראשיים של ירושלים - הרב הספרדי והרב האשכנזי.

שרת המשפטים מתנגדת למועמדותו של הרב אליהו

"ירושלים ראויה לרב עיר שייצג את הערכים שהיא מסמלת, וזה לא הרב אליהו"

פרט לעניין זה, מאבק סוער ביותר מתנהל על משבצת הרב הספרדי. בסוף השבוע נוצר מצב אירוני בו החרדים האשכנזים (יהדות התורה) העניקו את תמיכתם לרב שמואל אליהו, דתי לאומי המכהן כרבה של צפת. זאת לעומת הציונות הדתית אשר העניקה את תמיכתה לרב עמאר. האחרון ממתין כעת להכרעתה של ש"ס, עמה הוא נמצא בסכסוך מתמשך. למרות הסכסוך, ש"ס צפויה לתמוך בעמאר ולהעניק לו יתרון משמעותי במרוץ.

שרת המשפטים ציפי לבני תקפה אתמול את מועמדותו של הרב שמואל אליהו עקב התבטאויות גזעניות מהעבר נגד ערבים. היא קיימה שיחות עם חברים בגוף הבוחר תוך שהיא מפצירה בהם למנוע את היבחרו. בשיחות אמרה לבני כי "ירושלים ראויה לרב עיר שייצג את הערכים שהיא מסמלת, וזה לא הרב אליהו".

על המשבצת האשכנזית מתמודדים שישה רבנים, כשניצחונו של הרב אריה שטרן, כמעט מובטח.

(עדכון ראשון: 22:03)

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully