וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל חורף אותו דבר": השיפוצים לא מנעו הצפות בפלורנטין

20.10.2014 / 0:05

במשך כל חודשי הקיץ ביצעה העירייה עבודות על מנת לפתור את בעיית ההצפות ברחוב המרכזי של השכונה התל אביבית. למרות זאת, הרחוב הוצף אתמול - כמדי שנה. "אולי הכוונה הייתה טובה, אבל הביצוע גרוע"

צילום מסך

למרות עבודות התשתית שביצעה עיריית תל אביב-יפו לאורך רחוב פלורנטין במהלך הקיץ האחרון, הרחוב המרכזי של השכונה הוצף אמש (ראשון) עם ירידת הגשם הראשון המשמעותי של הסתיו. "אחרי עשרים דקות של גשם, השכונה כבר החלה להיות מוצפת", סיפרה אחת התושבות לוואלה! חדשות. "אני גרה בשכונה קרוב לארבע שנים. כל חורף זה אותו דבר. ברחוב פלורנטין אי אפשר ללכת או לחצות את הכביש".

עבודות התשתית נמשכו בכל חודשי הקיץ, משעות הערב אל תוך הלילה. כשהתושבים הלינו על הרעש שמפריע להם לישון, העירייה הסבירה שהעבודות נועדו לפתור את בעיית ההצפה שפוקדת את השכונה מדי חורף. "במשך כל הקיץ היו רעשים ועבודות בלתי פוסקים עם מרווחי הפסקה", אמר אלי, תושב השכונה. "אני מעריך שראש העיר ניסה לשפר את התשתיות כדי שבחורף לא נשוט על גונדולות ברחבי השכונה. אולי הכוונה הייתה טובה, אבל הביצוע היה גרוע".

עוד בוואלה! חדשות:
בתו של איסמעיל הניה אושפזה החודש בישראל
הסדר טיעון לעד המדינה שהפליל את פליסיאן ברצח בבר-נוער
פולט, חוטף, מכחיש - ומתנצל: ריטואל הזיגזוגים של קרי

הצפות בפלורנטין שבדרום תל אביב. משה מישה שומין, תמונות גולשים
"אחרי עשרים דקות, השכונה כבר החלה להיות מוצפת". פלורנטין, היום/תמונות גולשים, משה מישה שומין

דרור קורת, תושב השכונה, הוסיף: "במשך שלושה חודשים עשו פה עבודות בנייה סופר-רציניות, הרימו את כל הכבישים, פתחו תעלות ניקוז וביובים, הרסו לנו את החיים ולא נתנו לנו לישון. אין שנה שבפלורנטין אין הצפה - וגם אתמול הגשם הגיע, הציף את כל הרחוב ועלה על המדרכה. אי אפשר היה לחצות את הכביש וללכת. מה הם עשו בכל השיפוצים האלה? לא הבנתי".

נדב שטראוכלר, תושב השכונה, התלונן בקיץ על עבודות התשתית. "הזוי ששכן שלי חוזר הביתה אחרי חודש במילואים ואומר לי שבשג'אעיה יותר שקט בלילה", אמר אז. "אני מצדיע לתושבי הדרום ומעריך כל אחת ואחד מהם על העמידה האיתנה, אבל במה פשענו שכל לילה במשך שבועות אנחנו חוזרים מאוחר מהעבודה ללילות בלי שינה בגלל עבודות הנדסיות בלתי נגמרות?".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הצפות בפלורנטין שבדרום תל אביב. משה מישה שומין, תמונות גולשים
"כל חורף זה אותו דבר"/תמונות גולשים, משה מישה שומין

לדבריו, כשפגש את ראש העיר רון חולדאי, שטח בפניו טענות אלו. "הבעתי בפניו את הערכתי העמוקה על פעילותו לשיפור פני העיר, מהקמת הגינה ומציאת פתרונות נוחים לחניה ועד פיתוח וטיפוח המרחב הציבורי", סיפר, "אבל כל לילה במשך תקופה כל כך ארוכה עד 4 בבוקר? תנו לישון בשקט".

ככלל, החוק במדינה קובע איסור גורף על ביצוע של עבודות בנייה בלילה בין השעות 19:00-7:00. עם זאת, עיריית תל אביב התבססה על סעיף בחוק המתיר לרשות מקומית לקבוע בחוק עזר הוראות אשר יסטו מהתקנות לעיל בתנאים מיוחדים שמאפיינים את הרשות ותושביה. היא חוקקה, כמו רשויות רבות אחרות, חוקי עזר אשר מקנים לראש העיר סמכות לאשר עבודות בלילה "רק במקרים דחופים לשם מניעת סכנה לביטחון הציבור או להסרת סכנה".

(עדכון ראשון 20:44)

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

הצפות בפלורנטין שבדרום תל אביב. משה מישה שומין, תמונות גולשים
הצפות בפלורנטין שבדרום תל אביב/תמונות גולשים, משה מישה שומין
הצפות בפלורנטין, 19 באוקטובר 2014. תום גץ, מערכת וואלה! NEWS
הצפות בפלורנטין, 19 באוקטובר 2014/מערכת וואלה! NEWS, תום גץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully