וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו תמונות ראשונות של הפינגווין שעשה היסטוריה

בפארק ימי בסן דייגו נולדה לפני כמה שבועות "184" באמצעות הפריה מלאכותית, והפכה לפינגווין המבחנה הראשון בעולם. החוקרים מדווחים כי היא כבר מתרועעת עם חבריה ואוכלת בעצמה. צפו בפלא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפינגווין שעשתה היסטוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני 12 שבועות נולדה בפארק "עולם המים" בסן דייגו שבארצות הברית פינגווין המבחנה הראשונה בהיסטוריה. עד עתה לא היה יכול הציבור הרחב לצפות בפינגווין ממין "מגלן", אולם בשבוע החולף פורסמו תמונות ראשונות שלה. הציפור, שעוד לא זכתה לקבל שם רשמי אלא רק את הסימון "184", היא הפינגווין הראשון שנולד באמצעות הפריה מלאכותית. לטענת חוקרים, שיטה זו צפויה לעזור להם להגדיל את הגיוון באוכלוסיית הפינגווינים ולעזור בחקר המינים השונים.

אנשי הפארק הימי מסרו כי התקדמותה של "184" משביעה עד כה את רצונם. לטענתם, היא החלה להתרועע בשטח הפארק עם פינגווינים אחרים. כמו כן, היא מסוגלת כבר לאכול דגים בעצמה, מבלי להזדקק לעזרה מצד הפקחים במקום.

"המטרה של המחקר שלנו הוא ללמוד עד כמה שניתן את ביולוגיית הרבייה של המין, ולהשתמש בידע שנצבור כדי להבין טוב יותר את אוכלוסיית הפינגווינים בגנים הזואולוגיים ובטבע", אמר ד"ר ג'סטין אובראיין, המנהל המדעי של "עולם המים".

אוכלוסיית הפינגווינים ממין מגלן נפוצה בעיקר בדרום אמריקה: בארגנטינה, איי צ'ילה ובאיי פוקלנד. הפרטים גדלים לגובה של 76-61 ס"מ ושוקלים בין 6.5-2.7 ק"ג. משקלם וגודלם של הזכרים רב יותר מהנקבות. מיליוני פריטים חיים כיום, אבל המין עומד בפני סכנת הכחדה, בעיקר בגלל פגיעות האוכלוסיות מדלק שמגיע למושבות שלהם והורג בערך 20 אלף פריטים מבוגרים ו-22 אלף פריטים צעירים מדי שנה בארגנטינה. סיבה נוספת היא הידלדלות הדגים באזור, וכן אריות ים שטורפים גוזלים ומבוגרים.

עוד סיפורים שאסור לפספס:
ילדה גמד והודתה: "בגדתי בבעלי במסיבת הרווקות"
בגלל קולה: גמל השתולל ומחץ למוות את בעליו במקסיקו
תוכי שנעדר במשך שנים שב לבעליו כשהוא דובר ספרדית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully