וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סדאם חוסיין תכנן לחטוף את בגין

על פי דיווח בעיתון ערבי מפי עורך דין עיראקי, הנשיא לשעבר בארצו יזם ב-1981 תכנית לחטיפת ראש הממשלה שהורה להפציץ את הכור הגרעיני ליד בגדאד. התכנית בוטלה לאחר שנחשפה במערב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנשיא העיראקי תכנן "תהליך נקמה" על הפצצת הכור. חוסיין ובגין/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא עיראק לשעבר סדאם חוסיין תכנן לחטוף את ראש ממשלת ישראל לשעבר מנחם בגין לאחר שזה הורה לתקוף את הכור הגרעיני בעיראק ב-1981 – כך דווח היום (שישי)
העיתון "אל-קודס אל-ערבי" מפי עורך דין עיראקי בולט ששמו בדיע עארף. עו"ד עראף חשף לעיתון כי במסגרת התכנית היו אמורים פלסטינים לחטוף את בגין בסוף אותה שנה, להוציאו משטח ישראל ולהעבירו לבגדאד.

לדברי עארף, הנשיא העיראקי חזר בו בסופו של דבר ממה שהוגדר בדיווח כ"תהליך הנקמה", זאת לאחר שאחד מראשי מדינות המערב חשף את התכנית. הוא סיפר כי שמע על תכנית החטיפה מאחד הבכירים במודיעין העיראקי. בעיתון ציינו כי יפרסמו ציטוטים מתוף זיכרונותיו של עורך הדין בחודשיים הקרובים.

עוד על הפצצת הכור:
ראש המוסד לשעבר: "לא קשקשו על תקיפת הכור בעיראק כמו היום"
30 שנה אחרי: נזכרים בהפצצת הכור הגרעיני בעיראק
30 שנה להפצצה בעירק: "חלק מאתוס חיל האוויר"

תקיפת הכור הגרעיני בעירק ב-1981. AP
תקיפת הכור בעיראק ב-1981/AP

ביוני 1981, לאחר שהתקבל מידע מודיעיני שלפיו עיראק מפתחת נשק גרעיני במטרה לתקוף את ישראל, הוחלט בארץ לתקוף את הכור הגרעיני "אוסיראק", 26 קילומטרים מהבירה בגדאד. ב-7 ביוני 1981 יצאו מטוסים של חיל האוויר הישראלי לתקיפת פתע על הכור, במבצע שזכה לשם "מבצע אופרה". בתקיפה נהרס הכור לחלוטין.

תחילה הוחלט בישראל שלא לקבל אחריות לתקיפה מחשש לתגובה מצד עיראק. עם זאת, לבסוף הוחלט לחשוף את דבר התקיפה, ויומיים לאחר המבצע כינס ראש הממשלה דאז בגין מסיבת עיתונאים בנושא יחד עם הרמטכ''ל רפאל איתן וראש אמ''ן אלוף יהושע שגיא. הפעולה ספגה ביקורת בינלאומית חריפה, ומועצת הביטחון של האו"ם אף קיבלה החלטת גינוי נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully