וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקיא את הישראלים בע"מ

12.10.2014 / 4:15

התופעה התקשורתית בה מועצמים מארגני "מחאת המילקי" המהללים את הירידה לגרמניה, היא הדבר המבחיל ביותר שקורה כאן בזמן האחרון. האנשים הללו הם בוגדים בעיניי

יש אנשים שיורדים מישראל מסיבות אישיות או מקצועיות - וזה מצער אך מובן. בעולם גלובלי, עבור רבים, נכון יותר להתפתח מקצועית בשווקים אחרים, ועם כל הצער שבכך, ניתן להבין אותם. אך יש הבדל תהומי בין מי שיורד ועושה זאת בשקט לבין מי שמעודד הגירה מישראל כשהוא משמיץ את המדינה ומנסה לפגוע בחוסנה תוך חיזוק אויבינו. זוהי תופעה פסולה שלא צריכה לקבל פיתחון פה בכל מהדורת חדשות.

יוזם "מחאת המילקי" מסביר: "אני עושה זאת בשביל ישראל"

סל מוצרים שנרכש בברלין. פייסבוק, צילום מסך
אז מה אם זה יותר זול. סל מוצרים שנרכש בברלין/צילום מסך, פייסבוק

בשביל לחסוך 2,000 שקלים בחודש מוכנים אותם ישראלים לשכוח מכל מה שמדינת ישראל מסמלת עבור העם היהודי, ובעיקר לשכוח את כל מה שגרמניה מסמלת עבור העם היהודי.

החיים בגרמניה יותר טובים? שאלו את הגרמנים אם הם חושבים כך. האם אין להם את הבעיות שלהם - כלכלה, שילוב בין מזרח למערב, גלי הגירה, גזענות, הזדקנות האוכלוסייה וכעוד? לא משהו מיוחד, אלו בעיות שיש לכל מדינה. לכל מדינה יש את הבעיות שלה, בדיוק כפי שלנו יש. ישראל היא מדינה שיש הרבה מה לשנות בה - פערים חברתיים, חיזוק הדמוקרטיה, השוויון, שינויים כלכליים וכמובן הסדר מדיני. אבל את השינויים צריך לעשות מבפנים, בפוליטיקה ובעשייה דמוקרטית אמיתית, לא על ידי בריחה והתרסה רק כי מצאתם ב"אלדו" מילקי זול.

די עם הגימקים, בואו נדבר על הדבר האמיתי I דעה

רק לפני חודשיים ניצבנו בפני מלחמה נוספת ואיבדנו 72 בני אדם אשר הקריבו את עצמם למען הקיום היהודי שנמשך כבר אלפי שנים. איפה הם ואיפה הישראלים בע"מ, אשר מבחינתם ישראל טובה רק אם אפשר לצאת בסופר עם עודף?

הפגנה נגד מבצע צוק איתן – ברלין, 25 ביולי 2014. GettyImages
"שילכו לגרמניה עד עליית האנטישמיות שבוא תבוא". הפגנה נגד "צוק איתן" בברלין/GettyImages

בעיה נוספת המתרחשת במחוזותינו היא הפחד המשתק של המנהיגות לצאת כנגד הבוגדים. איפה רבין עם "הנפולת של הנמושות"? היום אנחנו שומעים את המנהיגים שלנו אומרים שהם "מבינים אותם" ושאכן "צריך לפתור את הבעיות". את הבעיות צריך לפתור, את יוקר המחיה צריך להוריד, אבל "להבין" את המסיתים?

צריך להקיא אותם. מי שקורא לרדת מהארץ באופן גורף דומה למי שמסית נגד שירות צבאי או כנגד מכירת דירות לערבים – כולם נמנים על אותם אנשים שחושבים שהם יותר טובים מאחרים בישראל ועל כן הם יכולים לעשות חוק לעצמם. איפה המנהיג שיחזיר אותנו לפרופורציה? בישראל יש הרבה שינויים שצריך לעשות, אבל דבר אחד אסור לשנות - את המאבקים ואת השינויים אנחנו צריכים לעשות כאן, מתוך המדינה, ולמען העם. אנחנו יכולים לוותר על הישראלים בע"מ, שילכו לגרמניה עד עליית המחירים הבאה או עד עליית האנטישמיות שבוא תבוא.

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully