וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

אימת האבולה

נוואה בת ה-9 נלקחת לאמבולנס לאחר שסימנים של נגיף האבולה נמצאו בכפרה סמוך לליבריה, אוקטובר 2014. AP
צוות סיוע בליבריה/AP

אתם צריכים לדעת שגם היום נמשיך כנראה לקבל דיווחים מדאיגים על מגפת האבולה, לאחר שבסוף השבוע הודיע ארגון הבריאות העולמי כי מניין החולים הוא כעת יותר מ-8,000 ומניין המתים – יותר מ-4,000. בעקבות מותו של אריק דנקן, חולה האבולה הראשון שאובחן על אדמת ארה"ב, בנמל התעופה ג'ון פ. קנדי בניו יורק כבר החלו לערוך בדיקות רפואיות לנוסעים ממערב אפריקה בתקווה לבלום את התפשטות המגפה. עם זאת, מומחים מזהירים כי גם הסריקות הללו עלולות לפספס נוסעים שנדבקו אך טרם פיתחו את תסמיני המחלה.

קרי בקהיר

מבנים ארעיים לתושבים שאיבדו את בתיהם בהפצצות הישראליות, חאן יונס, אוקטובר 2014. רויטרס
מבנים ארעיים לתושבים שבתיהם נהרסו ברצועת עזה/רויטרס

אתם צריכים לדעת ששר החוץ האמריקני ג'ון קרי יצטרף היום לעמיתיו מאירופה וממדינות ערב המתכנסים בקהיר לוועידה בינלאומית בנושא שיקום עזה לאחר מבצע "צוק איתן". האמריקנים הבטיחו להעביר לעזה סיוע הומניטרי בשווי 118 מיליון דולר, אך בסוף השבוע אמרו גורמים אמריקניים שייתכן שסך התרומות לא יגיע לסכום שבו מעוניינים הפלסטינים – 4 מיליארד דולר. הקהילה הבינלאומית, כך טענו הגורמים, מהססת לתרום בנדיבות לאור העובדה שפתרון כולל לסכסוך לא נראה באופק. כפי שפורסם בוואלה! חדשות, ישראל לא הוזמנה לוועידה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ריבלין בלוד

נשיא המדינה ראובן ריבלין מקשט את סוכתו יחד עם ילדי ירושלים לקראת "הסוכה הפתוחה" שתארח את אלפי אזרחי ישראל בחול המועד סוכות. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא מקשט את סוכתו/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום ינסה נשיא המדינה ראובן ריבלין לרענן את המסורת ולהוסיף על אירועי החג את "הסוכה הנודדת" של בית הנשיא, שתתקיים לצד לבית הפתוח בבית הנשיא בירושלים. הסוכה הנודדת תתארח השנה בגן גנדי בעיר לוד. בסטטוס שהקדיש לאירוע בדף הפייסבוק שלו, מציין ריבלין כי סיפורה של לוד בשנים האחרונות הוא "סיפור על צעירים הנושאים באחריות לדמותה של החברה הישראלית ולגורלה" וקורא למבקרים להצטרף אליו לחגיגה.

12 שנה לפיגוע בבאלי

פיגוע תופת באי באלי, אינדונזיה, 17 באוקטובר 2002. רויטרס
זירת הפיגוע/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום מלאו 12 שנה למתקפת הטרור באי באלי שבאינדונזיה, מתקפה שבה נהרגו 202 בני אדם, רובם תיירים מאוסטרליה ומבריטניה שבילו במועדון לילה באתר נופש. מאחורי הפיגוע המשולב, שבו פוצצו בין היתר מטען שמחבל מתאבד נשא על גופו וכן מכונית ממולכדת, עמד ארגון הטרור ג'מאעה איסלאמיה. שלושה מאנשי הארגון הוצאו להורג בגין מעורבותם בפיגוע, ומחבל נוסף, שעל פי החשד הפעיל את אחד ממטעני החבלה באמצעות טלפון סלולרי, נהרג בקרב יריות עם המשטרה בג'קרטה ב-2010.

קולומבוס נוחת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בול עם ספינתו של קולומבוס, הסנטה מריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום, בול לפני 522 שנה, או חודש ושישה ימים אחרי שהפליגו מהאיים הקנריים, צפו מלחיו של כריסטופר קולומבוס אל האופק ולפתע ראו - אדמה. היו אלה חופיו של אחד מאיי הבהאמה; הדעות חלוקות לגבי זיהויו המדויק. קולומבוס וצוותו ירדו אל האי ונפגשו עם תושביו. מגלה הארצות כתב ביומנו כי יהיה קל להמיר את המקומיים לנצרות שכן אין להם דת וכי הוא לא יתקשה לגבור עליהם עם צבא של 50 איש בלבד. והשאר היסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully