וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מרים ידיים: קרי יקרא לחידוש המשא ומתן

11.10.2014 / 5:42

שר החוץ האמריקני יגיע מחר לקהיר לוועידה הבינלאומית לשיקום עזה לאחר מבצע "צוק איתן", וצפוי להצהיר על נכונותה של וושינגטון לשוב ולסייע להשגת פתרון של שתי מדינות. "לשבור את מעגל המלחמות"

מזכיר המדינה ג'ון קרי במהלך דיון בוועדת החוץ של הסנאט הדנה באסטרטגיה נגד דעא"ש, ספטמבר 2014. רויטרס
"יאשר מחדש את מחויבותה של ארה"ב לפתרון של שתי מדינות". שר החוץ ג'ון קרי/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי צפוי לקרוא ביום ראשון לחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, כך אמרו הלילה (שבת) גורמים רשמיים בארצות הברית. קרי אמור להכריז על כך במהלך הוועידה הבינלאומית לשיקום רצועת עזה לאחר מבצע "צוק איתן", שתיפתח בתחילת השבוע בקהיר.

המסר שנשמע מכיוונה של וושינגטון נשאר נאמן לאותם עקרונות שהנחו את תשעת החודשים בהם התקיים משא ומתן בין ישראל והפלסטינים, בין אוגוסט 2013 לאפריל 2014. "אתם תשמעו את מזכיר המדינה מאשר מחדש את מחויבותה של ארצות הברית לסייע לצדדים במשא ומתן בדרך לפתרון שתי מדינות", אמר גורם רשמי במשרד החוץ האמריקני. הוא הוסיף כי "בצורה רחבה יותר, אנחנו מעוניינים לשבור את המעגל הקיים באזור בשש השנים האחרונות, בהן היו מלחמות ומהלכים לשיקום רצועת עזה".

המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים - כותרות נוספות:
הבית הלבן התייאש מהחוצפה של נתניהו
"בנייה במזרח ירושלים תרחיק את ישראל מארה"ב"
אבו מאזן לאו"ם: ישראל ביצעה רצח עם מתוכנן בעזה

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במהלך פגישה עם מזכ"ל הליגה הערבית בקהיר, 16 ביולי 2014. AP
התכנית של אבו מאזן: תשעה חודשי מו"מ ונסיגה ישראלית בתוך שלוש שנים/AP

הדיפלומט הבכיר של ארצות הברית יגיע לוועידה מלווה ב-30 מעמיתיו, כמו גם עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון. מטרת הפסגה הבינלאומית היא לגייס סיוע כספי לשיקום הרצועה, שעלותו נאמדת על פי הפלסטינים בארבעה מיליארד דולרים. עיקר הסיוע מיועד לבניית בתים עבור 100 אלף מתושבי הרצועה שנותרו ללא קורת גג.

עם זאת, בוושינגטון הביעו ספק באשר לגיוס מלוא הסכום הדרוש לשיקום. "המדינות התורמות מעלות שאלות באשר לסיוע לעזה", אמר אחד הגורמים והוסיף כי הן חוששות מחידוש הלחימה וממצב שבו הן "יהיו בחזרה באותה סיטואציה בעוד שנה או שנתיים". הוא חזה כי הוועידה תצליח לגייס "תמיכה משמעותית" עבור שיקום עזה, שחלקה הארי יגיע ממדינות המפרץ הפרסי. יתר הכספים, אמר, יגיעו מארצות הברית ומדינות אירופה, שיספקו "סיוע משמעותי והולם".

במהלך ביקורו של קרי הוא צפוי להיפגש בין היתר עם יו"ר הרשות אבו מאזן, לאחר שהשניים נפגשו בפעם האחרונה בשולי עצרת האו"ם בניו יורק בחודש שעבר. בשבוע שעבר פורסם כי אבו מאזן מקדם מהלך נוסף של משא ומתן בין הצדדים, תחת מסגרת של תשעה חודשי דיונים ונסיגה של ישראל מיהודה ושומרון בתוך שלוש שנים לכל היותר. אבו מאזן אף איים כי אם ישראל וארצות הברית יסרבו להצעה, הוא יעצור את התיאום הביטחוני ואת שיתוף הפעולה עם ישראל, יפרק את הרשות הפלסטינית וימסור את השליטה לידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "כך, ישראל תקבל על עצמה אחריות כמדינה כובשת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully