וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודעות נגד חרדים בצה"ל: חיילים מוצגים כחזירים

10.10.2014 / 16:30

המאבק של חרדים קיצוניים נגד מתגייסים במגזר ונגד צה"ל חודש לאחר תקופת הפוגה, בין היתר באמצעות מודעות בעלות מסרים חריפים נגד המתגייסים המופצות בריכוזים חרדיים

חרד"קים. כיכר השבת
מודעה שנתלה בימים האחרונים בבני ברק/כיכר השבת

לאחר כמה חודשי הפוגה, החרדים הקיצוניים חידשו את המאבק נגד חיילים בני המגזר. בימים האחרונים מופצות בריכוזים החרדיים השונים מודעות המכילות מסרים חריפים נגד החיילים עצמם ונגד צה"ל על כך שהוא מגייס אותם.

באחת המודעות שנתלתה בבני ברק מוצג חייל כשפניו הן פני חזיר. לצדו באיור עומדים שלושה ילדים המנהלים שיחה העוסקת בדמותו של החייל: "תראה איזה אוזניים יש לו", אומר אחד מהם, "ממש כמו צבוע...". השני אומר: "אני דווקא חושב שזה שועל, תראה את החיוך שלו". השלישי מסיים את השיחה: "אני אומר לכם שזה 'דבר אחר' לגמרי (חזיר – י"א), תסתכלו על האף שלו ותראו גם מה יש לו בכיס".

עוד על התנגדות חרדים לגיוס:
עלייה מדאיגה בתקיפות ואיומים נגד חיילים חרדים
בשל התנכלות: חיילים מבית שמש ינועו בלבוש אזרחי
חרדים תקפו חייל חרדי בבירה והתעמתו עם שוטרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב הרבנים לגיבוי החרדים שהשתתפו בקטטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, רבנים בכירים בבני ברק פרסמו בתחילת השבוע מכתב גיבוי לחרדים שנקלעו לקטטה אלימה בעיר לאחר שמחו נגד סיור של קצינים ובכירים בפיקוד העורף. "זלעפה אחזתנו מהתועבה הנוראה שנעשתה בעירנו בני ברק שחיילים הנקראים 'חרדים' באו לטמא את רחובותינו ולהכשיל את התושבים ולטייל בתערובת וחציפות נוראה ואף נכנסו לבניין ישיבה קדושה, ומזימת משלחיהם ידועה להרגיל את התושבים שחרדים משתלבים בצבא", נכתב במכתב.

את התופעה של הסיורים בערים החרדיות הם כיניו במכתב "שמד וגועל נפש". הם ביקשו לחזק את ידי "המוחים שהוכו נמרצות בעת מחאתם על תועבה זו". על המכתב חתומים הרבנים יהודה בויאר, דוד מיכאל שמידל, אליהו רפול, נפתלי וינטרויב, שלמה אדלשטיין חזקיהו סענדר יצחק ארלנגר ורבנים נוספים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עצרת המיליון נגד חוק הגיוס, חרדים בבנייני האומה ירושלים. מרץ 2014. יואב דודקביץ'
הפגנה נגד גיוס חרדים בירושלים במרץ/יואב דודקביץ'

מאז עלה נושא הגיוס על סדר היום, החל קמפיין החרד"קים ("חרדים קלי דעת"), המבקש להוקיע מכול וכול את בני המגזר המבקשים להתגייס לצבא. קמפיין ההסתה הוליד מעשי אלימות נגד חיילים והפך אותם לחלק ממאבק הקיצוניים נגד הכוונה לגייסם.

לאחרונה חלה ירידה במספר המקרים של תקיפות חיילים בריכוזים החרדיים, ואלה המתרחשים מגיעים בעיקר מהזרם הקיצוני ביותר שקיים ברחוב החרדי. הסיבות העיקריות לכך הן הגינויים של הצמרת הרבנית והפוליטית במגזר החרדי נגד האחראים למעשים אלה והנמכת הלהבות במאבק נגד הגיוס. מאחורי הקמפיין שנולד מחדש עומדים גורמים אנונימיים, שטרם נחשפה זהותם או את מקור הכספים שמממנים את הקמפיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully