וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לעיתון שבדי: "בחד-צדדיות לא פותרים דבר"

8.10.2014 / 12:32

לאחר שזימן את שגריר שבדיה לשיחה, ממשיך שר החוץ לתקוף את כוונת ראש הממשלה החדש במדינה להכיר במדינה הפלסטינית, וקורא לו לחזור בו. "מה לגבי זכויות האדם של אזרחי ישראל?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דברי לופבן נועדו לצרכים פוליטיים". המאמר בעיתון השבדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ אביגדור ליברמן ממשיך במתקפה על החלטת ראש ממשלת שבדיה, סטפן לופבן, להכיר במדינה פלסטינית. לאחר שזימן את השגריר השבדי לשיחת נזיפה, טוען השר כי ההתמקדות בסכסוך הישראלי-פלסטיני משקפת "חוסר הוגנות בסיסית". במאמר שהתפרסם היום (רביעי) בעיתון יומי בשבדיה, כותב ליברמן כי "בשעה שהמזרח התיכון כולו בוער, ההתמקדות בסכסוך הישראלי-פלסטיני מנוגדת לכל היגיון. ישנן זירות רבות הראויות ליתר תשומת לב מצד מדינה כגון שבדיה".

עוד טוען ליברמן במאמר, שמופיע בטבלואיד הפופולרי "חדשות היום" (Dagens Nyheter) וכותרתו היא "בחד צדדיות לא פותרים דבר", כי דבריו של ראש ממשלת שבדיה "לא נועדו להביא לפתרון אמתי לבעיה בזירה הבינלאומית, אלא לתת מענה לצרכים פוליטיים פנימיים ולפייס את דעתו של פלג מסוים בדעת הקהל השבדית".

עוד בנושא:
בשבדיה מבהירים: ”הכרה בפלסטין - רק במסגרת מו”מ”
בשל הכרת ממשלת שבדיה בפלסטין: השגריר יזומן לשיחה
ראש ממשלת שבדיה החדש: נכיר במדינה פלסטינית

מנהיג מפלגת הסוציאל-דמוקרטים, סטיבן לופבן, מצביע בבחירות בשבדיה. רויטרס
"הקונפליקט בין ישראל לפלסטינים יכול להיפתר רק באמצעות שתי מדינות". ראש ממשלת שבדיה, סטפן לופבן/רויטרס

ראש הממשלה לופבן, שנבחר לפני כחודש לתפקיד ועומד בראש קואליציה של מפלגות השמאל והמרכז, אמר בנאומו ביום שישי האחרון בפרלמנט כי "הקונפליקט בין ישראל לפלסטינים יכול להיפתר רק באמצעות שתי מדינות. פתרון של שתי מדינות דורש הכרה הדדית ורצון לחיות בשלום. לפיכך, שבדיה תכיר במדינה הפלסטינית". ממשלת הימין-מרכז הקודמת לא הכירה במדינה פלסטינית, משום שלטענתה הרשות הפלסטינית לא שלטה בשטחים שבהם רצתה להכריז על מדינה.

בישראל חוששים כי ההכרזה של שבדיה - המדינה האירופית הראשונה שתכיר בפלסטין בהיותה חברה באיחוד האירופי - תיצור סחף לכיוון העמדה הפלסטינית, ותגרום למדינות אחרות ללכת בעקבותיה. זאת, עקב היותה של שבדיה מדינה בעלת השפעה באיחוד, שזכתה למוניטין של מתווכת הוגנת בסכסוכים אחרים ברחבי העולם. כך למשל, חברי פרלמנט ממפלגת הלייבור הבריטית הגישו השבוע הצעה להכרה בפלסטין - אם כי היא לא צפויה לעבור בשל היותה מנוגדת לעמדת הממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"טוב תעשה ממשלת שבדיה אם תחזור בה"

"רק בשבועות האחרונים", כותב השר ליברמן, "ניתן לראות ביתר שאת כיצד ארגוני טרור פנאטיים כגון דאעש, אל-קאעדה, הג'יהאד האסלאמי, חיזבאללה וחמאס מבצעים מעשי זוועה, תוך שחלקם אף שואפים להשיג נשק להשמדה המונית. מה מכל אלה מופיע בהודעת ראש הממשלה לופבן? דווקא הסוגיה הישראלית-הפלסטינית. אין בכך רק חוסר איזון. יש בכך חוסר הוגנות בסיסית". עוד כותב השר ליברמן כי התמקדות בסכסוך הישראלי-פלסטיני "משמשת לגורמים שונים פיצוי על ריבוי הכישלונות והתסכולים של הקהילה הבינלאומית בבואה להתמודד עם שלל הבעיות המורכבות שנמצאות על סדר היום הגלובלי. ארבעת המילים 'פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני' נשלפות ומוצגות כפתרון קסם ליתר הבעיות במזרח התיכון".

בהמשך המאמר שואל ליברמן "היכן הדאגה לזכויות האדם של אזרחי ישראל, שנאלצים מזה שנים להתמודד עם גלי טרור ומטחים של אלפי טילים על בתיהם? האם אלה התומכים בצעדים חד-צדדיים באמת סבורים שממשלת ישראל - כל ממשלה בישראל - תוכל להפקיר את ביטחון אזרחיה ואת האינטרסים הלאומיים שלה רק בשל העובדה שמישהו מחוץ לאזור סבור, בטעות, שאימוץ העמדה הפלסטינית יביא לפתרון הסכסוך?"

אזעקה באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
"אזרחי ישראל נאלצים מזה שנים להתמודד עם גלי טרור ומטחי טילים". אזעקה באשקלון במהלך מבצע "צוק איתן"/יותם רונן

"האם ממשלת שבדיה הייתה מוכנה להפקיר את טובתם של אזרחי שבדיה רק בשל ניסיונות מצד מאן דהוא לכפות תכתיבים מבחוץ בנושא כלשהו? דומני שהתשובה ברורה", כותב ליברמן. "ממשלות ידידות לא פועלות כדי לערער את ביטחונן הלאומי של ידידותיהן ולא מתיימרות לדעת טוב מהן איך להתמודד עם שלל האתגרים שניצבים בפניהן. טוב תעשה ממשלת שבדיה אם תחזור בה מכוונתה לפעול כך מול ידידתה ישראל. בכך לא רק שתביא לתיקון מול ישראל, אלא אף תתרום לקידום פתרון מוסכם לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully