וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבדיה מבהירים: "הפתרון לסכסוך יגיע כחלק ממו"מ"

5.10.2014 / 16:58

השגרירות השבדית בישראל הבהירה כי הצהרת ראש הממשלה בדבר הכרה במדינה פלסטינית אינה נוגדת את פתרון שתי המדינות והכרה הדדית. "ידענו שזה יעורר ביקורת, אך אנחנו מוכנים להוביל את השיח"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שגרירות שבדיה בישראל הבהירה היום (ראשון) כי הצהרתו של ראש הממשלה הנכנס, סטפן לופבן, כי בכוונת ממשלתו החדשה להכיר בפלסטין כמדינה עצמאית, אינה נוגדת משא ומתן המבוסס על פתרון שתי המדינות. זאת, לאחר הביקורת החריפה שעוררה הצהרתו של לופבן בירושלים.

"ביום הראשון לכהונתו, ראש הממשלה הודיע בפרלמנט, כחלק מהצהרה על מדיניות הממשלה, כי שבדיה תכיר במדינה הפלסטינית", נמסר בהודעה רשמית מהשגרירות. "ראש הממשלה אמר כי את הסכסוך בין ישראל לפלסטין ניתן לפתור באמצעות פתרון שתי המדינות, תוך ניהול משא ומתן על פי עקרונות החוק הבינלאומי".

עוד בוואלה! חדשות:
בשל הכרת ממשלת שבדיה בפלסטין: השגריר יזומן לשיחה
ראש ממשלת שבדיה החדש: נכיר במדינה פלסטינית

שרת החוץ של שבדיה מרגוט וולסטרום. AP
"מקווים שזה יעורר השראה ויעניק אנרגיה חדשה למשא ומתן". שרת החוץ וולסטרום/AP

עוד נמסר כי על הפתרון "להבטיח את הדרישות הלגיטימיות של הפלסטינים ושל הישראלים כאחד להגדרה עצמית ולביטחון. פתרון שתי המדינות דורש הכרה הדדית ורצון לחיות יחדיו בשלום".

הודעת השגרירות מגיעה לאחר שאתמול הכריז משרד החוץ בירושלים על זימון השגריר השבדי בישראל, קארל מגנוס נסר, לשיחת הבהרה. שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר כי הוא "מצטער על כך שראש הממשלה החדש מיהר להכריז הכרזות בדבר עמדתה של שבדיה על הכרה במדינה הפלסטינית, כנראה עוד בטרם שהספיק להתעמק בדברים ולהבין כי מי שמהווה את המכשול ב-20 השנים האחרונות להתקדמות ולהגעה להסדר בין ישראל לבין הפלסטינים - הם הפלסטינים".

שרת החוץ השבדית, מרגוט וולסטרום, שנכנסה לתפקידה ביום שישי, הסבירה אתמול בריאיון לרשת TV4: "אנחנו מאמינים כי מדובר בצעד חשוב לקראת פתרון שתי המדינות, ומקווים שזה יעורר השראה ויעניק אנרגיה חדשה למשא ומתן". לדבריה, בשטוקהולם ציפו לביקורת, אך זו לא תניא את השבדים מ"ניהול שיח עם שותפינו ועם מדינות נוספות, משני המחנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לטענתה של וולסטרום, הכרה במדינה הפלסטינית לא תפגום ביחסים עם ישראל. "אני לא מאמינה שיש פה סיכון", אמרה, "למרות הביקורת שהם חייבים להעביר, נמשיך בשיח פתוח בתקווה להפיח רוח חדשה ולהבהיר מדוע אנו מאמינים שמדובר בצעד חשוב קדימה. אנחנו מוכנים להוביל".

אם הדבר יתממש, שבדיה תהיה המדינה האירופית הראשונה שתכיר במדינה הפלסטינית - שזכתה להכרה באו"ם לפני כשנתיים - בעודה חברה באיחוד האירופי. סלובקיה, הונגריה ופולין הכירו בעבר במדינה פלסטינית, אולם הן עשו זאת לפני שהצטרפו לאיחוד.

"הקונפליקט בין ישראל לפלסטינים יכול להיפתר רק באמצעות שתי מדינות, ובמשא ומתן בהתאם לחוק הבינלאומי", אמר לופבן, שנבחר לפני כחודש לתפקיד ועומד בראש קואליציה של מפלגות השמאל והמרכז. לדבריו, "פתרון שתי מדינות דורש הכרה הדדית ורצון לחיות בשלום. לפיכך, שבדיה תכיר במדינה הפלסטינית". ממשלת הימין-מרכז הקודמת לא הכירה במדינה פלסטינית, משום שלטענתה הרשות הפלסטינית לא שלטה בשטחים שעליהם רצתה להכריז מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully