וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הוסרה חסינות נסיך בחרייני החשוד בעינויים

בית המשפט העליון בממלכה ביטל את החלטת התביעה במדינה להשאיר את החסינות הדיפלומטית של בנו של המלך, שנגדו הוגשו תלונות על עינוי מפגינים במהלך ההתקוממות בנסיכות ב-2011. בחריין: "החלטה פוליטית"

הנסיך הבחרייני נאסר בן חמד אל-חליפה. GettyImages
הנסיך נאסר בן חמד אל-חליפה, מפקד המשמר המלכותי של בחריין/GettyImages

הנסיך הבחרייני נאסר, אינו חסין מפני תביעה בגין עינויים – כך קבע היום (שלישי) בית המשפט העליון בבריטניה. הנסיך נאסר בן חמד אל-חליפה מואשם במעורבות בעינוי אסירים במהלך ההתקוממות הפרו-דמוקרטית שהתרחשה בנסיכות ב-2011. בכך הפכו השופטים את החלטת התביעה במדינה, שלפיה הנסיך זכאי לחסינות.

ממשלת בחריין הכחישה את הטענות נגד הנסיך, בנו של המלך חמד בן עיסא אל-חליפה ומפקד המשמר המלכותי, ומסרה כי הן "נובעות ממניעים פוליטיים". התביעה מסרה כי טענות בית המשפט העליון הן "אקדמיות", משום שעל המשטרה לפתוח קודם כל בחקירה, כשלטענתה, עניין החסינות לא השפיע על החלטתה לא לפתוח באחת כזאת.

עוד ידיעות מהעולם
אירופה נאלצה להסיר סנקציות על ענקית נפט איראנית
400 הרוגים בכובאני; ארדואן מציב תנאים למאבק בדאעש

עמותים בין מפגינים למשטרה בכיכר הפנינה במנמה בירת בחריין, 16 במרץ 2011. רויטרס
המהומות בבירה מנאמה במהלך שנת 2011/רויטרס

ההאשמות נגד הנסיך הוגשו ב-2012, בזמן ששהה בלונדון, שאירחה אז את המשחקים האולימפיים. עם זאת, הוא הורשה מאז לשוב לממלכה, לאחר שהתביעה קבעה כי יש לו חסינות דיפלומטית.

על פי אמנות האו"ם, מדינות חייבות לשפוט אנשי ציבור הנחשדים בפשעים מסוג זה כשהם נמצאים בשטחן. זאת, בשל העובדה שהחשודים הם "אויבים משותפים של המין האנושי ולכל המדינות אינטרס לרדוף אחריהם".

בפברואר 2011 התקוממו תושביה השיעים של הנסיכות, המהווים רוב במדינה, נגד משפחת המלוכה הסונית. ההפגנות, שהושפעו מפרוץ אירועי "האביב הערבי", דוכאו ביד קשה ועשרות אזרחים נהרגו ועוד אלפים נעצרו. כוחות מערב הסעודית ומאיחוד האמירויות הערביות נחלצו לעזרת הנסיכות הקטנה וסייעו לה למחוץ את המחאות העממיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully