וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

התקציב של יאיר

השר יאיר לפיד בישיבת סיעה, ספטמבר 2014. דרור עינב
צילום: דרור עינב/דרור עינב

אתם צריכים לדעת שהיום יגיש לממשלה שר האוצר יאיר לפיד את תקציב המדינה לשנת 2015. ובמספרים: התקציב יעמוד על סכום של 328 מיליארד שקל, שכולל בתוכו תוספת חד פעמית בגובה 4.3 מיליארד שקל עבור משרד הביטחון לטובת מימון ההתעצמות ופיתוח אמצעים המתבקשים לאחר מבצע ''צוק איתן''. יעד הגירעון יעמוד על 3.4% מהתוצר. בהודעה שנמסרה ממשרד האור נכתב, כי התקציב כולל תוספות גם למשרדי הבריאות, החינוך, ביטחון הפנים והרווחה. השאלה היא מה מכל התוספות האלו אנחנו נרגיש בכיס שלנו.

ממשיכים להשבית

המוסד לביטוח לאומי. אורי לנץ
צילום: אורי לנץ/אורי לנץ

אתם צריכים לדעת שגם היום ממשיכה ההסתדרות לשבש את פעילות המשק. הפעם יינקטו עיצומים בביטוח לאומי ובמשרד המשפטים, וכן תשובש העברת סחורות לישראל. בביטוח הלאומי לא תהיה קבלת קהל, לא יינתן מענה טלפוני ולא יהיה טיפול בתיבות השירות. במקביל יושבתו לשכות הבריאות בנמלי הים והאוויר ובמעברי הגבול עם ירדן, מצרים והרשות הפלסטינית. כתוצאה מכך לא יונפקו אישורים וצפויים שיבושים במעבר סחורות. גם עובדי משרד המשפטים מצטרפים לשביתה וכל יחידות המשרד, לרבות יחידת הסיוע המשפטי, יושבתו בין השעות 08:00-13:00. לא יינתן מענה טלפוני ולא תתקיים קבלת קהל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

נובל בפיזיקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי יקבל את המדליה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יחולק פרס נובל בפיזיקה לשנת 2014. ועדת נובל באקדמיה המלכותית למדעים בשטוקהולם בירת שבדיה תכריז על הזוכה או הזוכים, שיזכו בפרס הנכסף שנה אחרי שניתן למדען הבלגי פרנסואה אנגלר ולמדען הבריטי פיטר היגס. השניים קיבלו את הפרס בשל תרומתם לגילוי בוזון היגס, או בשמו העממי שרובנו מכירים אותו - "החלקיק האלוהי". מי יהיו ממשיכי דרכם? בהמשך היום נדע.

שנה ללכתו של הרב

עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף במלאה שנה לפטירתו. נועם מושקוביץ
צילום: נועם מושקוביץ/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנה בדיוק, הרב עובדיה יוסף הלך לעולמו בגיל 93. מאז מותו של הרב שנחשב לפוסק הלכה מרכזי בעולם התורה הספרדי ואף זכה בקרב חסידיו לתארים "פוסק הדור", "גדול הדור" ו"מרן" (מורנו בארמית), תנועת ש"ס, שעבורה היה המנהיג הרוחני, ממשיכה לחפש את דרכה. רק לאחרונה הודיע אריאל אטיאס, שנחשב לאהוד גם בעולם החילוני, על פרישתו מהמפלגה, שמתקשה לשמור על הישגיה בסקרים. מעניין יהיה לראות לאן יהיו פניה בבחירות הבאות - הראשונות ללא הרב עובדיה.

יאסו כרתים

נמח חניה בכרתים. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 106 שנים מרד האי כרתים באימפריה העותומאנית והצטרף ליוון. אחרי המשבר עם הטורקים בעקבות שיט המרמרה לעזה, הפך האי הגדול באיי יוון לתחליף הנוח והמבטיח ביותר לחופי אנטליה בטורקיה. עם טיסה קצרה וישירה, היצע גדול של בתי מלון במחירים סבירים, שירותי תיירות טובים וחופים מצוינים שקל להתאהב בהם, מספקת כרתים את החופשה המשפחתית המושלמת עבור ישראלים רבים. עכשיו נסו לתאר לעצמכם מצב שבו כרתים היה טורקי, לאן הייתם טסים בחג הקרוב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully