וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

מבקשי המקלט: סיבוב נוסף

הפגנה נגד מבקשי המקלט בדרום תל אביב, אוקטובר 2014. ניב אהרונסון
צילום: ניב אהרונסון/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום צפוי להתקיים בוועדת הפנים של הכנסת דיון שנושאו: "כיווני פעולה אפשריים של מדינת ישראל בנוגע לסוגיית המסתננים בעקבות פסיקת בג"ץ". הדיון ייערך על רקע החלטת בג"ץ למנוע החזקת מבקשי מקלט ללא משפט ויממה לאחר הפגנת הימין הקיצוני בתל אביב נגד הפסיקה - הפגנה שבמהלכה טענו המפגינים שבג"ץ "מסוכן מחמאס ומדאעש". שר הפנים גדעון סער ויו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב יתקפו אף הם את פסיקת בג"ץ במהלך הדיון, ואפשר להעריך שיהיו הרבה צעקות ועימותים – ומעט החלטות.

עונת הנובל

חתני פרס נובל 2013. AP
חתני פרס נובל 2013. צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שעונת פרסי הנובל תיפתח היום בצהריים בשבדיה, עם ההכרזה על הזוכה בפרס הנובל לפיזיולוגיה ורפואה. במהלך הימים הקרובים יוכרזו הזוכים בפרסי הנובל בפיזיקה, כימיה, ספרות, שלום, ולבסוף פרס הנובל לכלכלה, החותם את עונת הנובל. הזוכים בפרס הנובל מקבלים סכום של כ-1.1 מיליון דולר. טקס הענקת הפרסים יתקיים במהלך חודש דצמבר. והשאלה שמסקרנת ודאי את כולנו: האם גם השנה יהיו ישראלים מבין מקבלי הפרסים?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

41 שנה למלחמה הקשה מכל

נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון יעלון והרמטכ"ל בני גנץ בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים היום בהר הרצל. באוקטובר 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
אזכרה לציון 41 שנה למלחמה. צילום: לשכת העיתונות הממשלתית/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 41 שנים פרצה מלחמת יום הכיפורים. המלחמה פרצה ב-6 באוקטובר 1973, בצהרי יום כיפור, כשמצרים וסוריה תקפו יחד את ישראל, ונמשכה 16 ימים - עד ל-24 באוקטובר. במלחמה נהרגו 2,222 חיילים, נפצעו 5,596, ונשבו 294 חיילים. ההפתעה שהדהימה, הקונספציה שקרסה, הלחימה הערבית העיקשת והקורבנות הרבים - כולם היו חלק מהשבר הגדול שנפער בחברה הישראלית בעקבות המלחמה. אין פלא, אם כך, שרבים רואים במלחמה הזו כקשה ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל.

סאדאת נרצח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סאדאת/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת ש-8 שנים בדיוק לאחר שהחלה מלחמת יום הכיפורים, נרצח נשיא מצרים אנואר סאדאת. סאדאת, המנהיג המצרי הדגול שהשכיל לחתום על הסכם שלום עם ישראל מספר שנים לאחר הטלטלה שחלה במזרח התיכון בעקבות מלחמת יום הכיפורים, זכה בפרס נובל לשלום ביחד עם מנחם בגין ב-1978. בשנת 1981, בעת שצפה במצעד צבאי, נרצח על ידי אנשי ג'יהאד מצרים. סגנו חוסני מובארק, שישב לידו, נמלט מהמקום, ניצל, וירש את מקומו של סאדאת.

פורמולה 1 בירושלים

ארוע מוטורי פורמולה PEACE ROAD SHOW 2013 ירושלים. רונן טופלברג,
צילום: רונן טופלברג/רונן טופלברג

אתם צריכים לדעת שהיום, בפעם השנייה ברציפות, תארח ירושלים את האירוע המוטורי החווייתי שיפתח את השנה החדשה: jerusalem Formula the 2014 road show. המתכונת הורחבה בהשוואה לאירוע בשנה הקודמת, ובין השאר יהיה ניתן לחזות שם במכונית הלה-מאן של אודי, מכוניות פורמולה 3, פורמולה מאסטר, פורמולה 4, נסקאר, וכן משתתפים במסגרת הפסטיבל המוטורי נהגי מירוצים מהארץ ומהעולם שיפגינו את כישוריהם על ארבעה ושני גלגלים. עם זאת, הכוכבת הגדולה תהיה ללא ספק מכונית ה-F1 של פרארי שאת מושב הנהג שלה יאכלס שוב הנהג האיטלקי גי'נאקרלו פיסיקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully