וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איש של שטח": מיהו המועמד למפכ"לות שחר איילון?

5.10.2014 / 18:02

נציב הכבאות, ששמו מעורר מחלוקת בקרב הקצינים הבכירים, מסתמן כאחד המועמדים להחליף את דנינו בתפקידו. לצד רפורמות בתפקידו הנוכחי, נשמעים גם קולות ביקורת. "לא תמיד נגד גיבוי לפקודיו"

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ומפקד המחוז הדרומי במשטרה ניצב יורם הלוי ביקרו את עומר וואליד, שנפצע באירוע הירי בסניף בנק בבאר שבע. דייב בוימוביץ'
אחד מהמועמדים של נתניהו. ניצב יורם הלוי/דייב בוימוביץ'

עם התגברות חרושת השמועות על אודות זהותו של מפכ"ל המשטרה הבא, החלו באחרונה בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו להתעניין במועמדים. אחד השמות המרכזיים מבחינת הלשכה לרשת את התפקיד הנכסף הוא זה של מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי. מועמדים נוספים של לשכת ראש הממשלה הם סגן המפכ"ל, ניצב ניסים מור, ומפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו.

בתוך כך, בשירות הכבאות התייחסו למועמדותו של רב-טפסר שחר איילון, וסיפרו כי מאז שנכנס לתפקידו הנוכחי הוא תמיד התנהל יותר כמו קצין משטרה ולא ככבאי. "אחד הדברים שהוא ביקש להעביר כאשר מונה לנציב הכבאות, הוא שכל פעם שהוא נכנס לחדר כולם יעמדו, כמו המפכ"ל", סיפר קצין בכיר במערך הכבאות. "זה לא הלך לו. הרבה פעמים הוא לא הבין שהראש של הכבאים הוא אחר. פחות משמעת, יותר ראש גדול. הוא ניסה לקדם דברים במערך, אבל לא תמיד הלך לו. לפעמים הוא לא נתן גיבוי לכבאים בכל מיני אירועים. הוא ניסה 'להעניש' אותנו בדרגות ועוד. הוא גם שכח שהכיבוי זה לא כמו המשטרה. שיש לכבאים ועד וזה לא פשוט כמו במשטרה שאיש לא מייצג את השוטרים".

עוד בוואלה! חדשות על המירוץ למפכ"לות:
נציב הכבאות - המועמד הבולט להחליף את המפכ"ל
קציני משטרה מאיימים: נפשוט מדים אם ימונה מפכ"ל מבחוץ
אחרי הטלטלה במשטרה: מי נשאר במירוץ למפכ”לות?

טקס חילופי נציב כבאות והצלה במעמד השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ ומנכ"ל המשרד לביטחון הפנים יעקב גנות, הנציב הנכנס שחר איילון אפריל 2011. נמרוד סונדרס
"הוא איש של עבודה, ולא איש של פוליטיקה". איילון/נמרוד סונדרס

גורמים אחרים בסביבתו ניסו להנמיך את גובה הלהבות. "הוא איש של עבודה, ולא איש של פוליטיקה", אמרו מקורביו. "הוא מעדיף להראות את התוצאות בשטח, ולא בדיבורים, ואולי בגלל זה המועמדות שלו נפלה בסיבוב הקודם". בכך התייחס המקורב להעדפתו של השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' את איילון גם בסיבוב הקודם, אז כיהן כסגן המפכ"ל, אולם הלחץ הפוליטי, בעיקר מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הכריע בפעם הקודמת את הכף. גם איילון עצמו מבקש, כך הוסיפו מקורביו, שלא להתרגש או להתעניין מן הפרסומים האחרונים בדבר מועמדותו.

אנשי הכיבוי עצמם מספרים על אדם שהצליח לשנות באופן מהותי את מערך הכבאות. בין השאר, הוא הוביל ביד רמה את השינויים שאיפשרו לכבאים להשתלב כעובדי מדינה, ואיחד את התחנות ברשויות המקומיות לרשות כיבוי אחת תחת אחריותו של המשרד לביטחון הפנים. נוספות לכך שורה של רפורמות שהביאו להתייעלות השירות בעת טיפול בשריפות גדולות, זאת כתוצאה מלקחי אסון הכרמל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחליף את איילון? משה סויסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם הידיעות על מועמדותו של איילון, החלו לרחוש שמועות בדבר זהות מחליפו, אם ייבחר לתפקיד המפכ"ל. מלבד האפשרות כי את התפקיד יקבל ניצב ש"יפסיד" במרוץ לכס המפכ"לות, לוואלה! חדשות נודע על קיומו של מועמד פנימי, ששילובו כראש הכבאים נלקח בחשבון. המועמד הוא מפקד המחוז הדרומי במערך הכבאות, טפסר בכיר משה סויסה.

לפי גורמים במערך הכיבוי, סויסה, שמונה רק לפני חודשים ספורים לתפקידו הנוכחי, הוא אחד מקציני הכיבוי היחידים שיכולים למלא מקום של נציב, אך לא מן הנמנע כי השר אהרונוביץ' יחליט בסופו של דבר למנות לתפקיד ניצב מוערך מתוך שורות המשטרה.

רק השנה זוכה סויסה במשפט שהתנהל נגדו במשך שנים בו הואשם בהפרת אמונים. לפי האישומים, בעת שהיה מועמד לתפקידו הקודם, מפקד מחוז ירושלים, הוא הציע 10,000 דולר למועמד מתחרה, רחמים תשרה, אם יסיר את מועמדותו. בנוסף, סויסה הואשם כי דרש מהכבאים הכפופים לו לבצע עבודות פרטיות בביתו, לעיתים ללא תמורה. בסופו של דבר, הצליח סויסה להוכיח בבית המשפט כי העדות שנמסרה נגדו הייתה לא אמינה ובכוונתו להגיש תביעת נזיקין נגד העדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully