וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו יורק טיימס: נתניהו גורם לעוינות בקרב כולם

מאמר מערכת של העיתון תקף בחריפות את ראש הממשלה בשל אישור הבנייה בגבעת המטוס ועיתויה. "חלק משרשרת הבכות מתוזמנות נגד ממשל אובמה. מדוע הוא חושב שזה האינטרס הטוב ביותר לישראל?"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו ברביעי: "הביקורת על ישראל תמוהה")

עיתון ה"ניו יורק טיימס" תקף אתמול (שישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות אישור המרכז על בניית 2,600 יחידות דיור בגבעת המטוס במזרח ירושלים וכן בשל העיתוי שלו – כמה שעות לפני שנפגש ראש הממשלה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בוושינגטון . "זה נהיה הרגל מוכר ומדכא", נכתב במאמר המערכת של העיתון. "נראה שצעד זה יקשה על השגת פתרון של שתי מדינות עם הפלסטינים ואף עלול להפוך זאת לדבר בלתי אפשרי".

"תזמון ההחלטה נראה גם הוא מוכר – חלק נוסף בשרשרת של הבכות שלאורך השנים פגעו בניסיונות האמריקניים להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים", נכתב בהמשך. "ההחלטות הללו הגבירו באופן בלתי נמנע את המתיחות בין ישראל לבין בעלת בריתה העיקרית וכך קרה השבוע פעם נוספת".

המאמר התייחס גם לדבריו של נתניהו נגד תנועת "שלום עכשיו", שחשפה את אישור המכרז לפני הפגישה, ושאותה האשים נתניהו ב"חוסר אחריות לאומי". "הבעיה היא לא בחשיפה אלא בבנייה עצמה. בניית יחידות הדיור האלו במזרח ירושלים תיצור רצף של התיישבות יהודית, שתחסום את החיבור בין השכונות הפלסטיניות בדרום ירושלים לבית לחם וליתר הגדה המערבית, שם הפלסטינים מקווים להקים מדינה".

לקריאה נוספת על המתיחות בין ארה"ב לישראל
נתניהו: אין מתיחות עם אובמה, אנחנו כמו זוג נשוי
נתניהו מגיב לארה"ב: "לא מוכן לקבל את הביקורת"
"בנייה במזרח ירושלים תרחיק את ישראל מארה"ב"

גבעת המטוס, דצמבר 2012. עומר מירון
"רוב העולם מחשיב את מזרח ירושלים כשטח כבוש". שכונת גבעת המטוס/עומר מירון

בהמשך ביקר העיתון גם את כניסתם של תושבים יהודים לבתים בשכונת סילוואן שבמזרח הבירה. "הפלסטינים דורשים את מזרח ירושלים כבירתם העתידית ורוב העולם מחשיב את האזור כשטח כבוש על ידי ישראל. כשהמשא ומתן של תשעת החודשים שהובל על ידי ארצות הברית התמוטט בחודש אפריל האחרון, בכירים אמריקניים האשימו במידה רבה את הבנייה הישראלית בהתנחלויות, שערערה על האמון בין הצדדים וצמצמה את האדמה האפשרית למדינה פלסטינית".

המאמר אף התייחס להצהרתו של נתניהו במהלך הפגישה עם אובמה כי הוא "מחויב לפתרון של שתי מדינות לשני עמים" וטען כי קשה ליישב אותה עם "רדיפתו" אחר התנחלויות נוספות כמו גם התעקשותו של נתניהו לכך שכוחות ישראליים יישארו בשטחים גם במסגרת הסכם. "במקום לתמוך בחידוש השיחות עם הפלסטינים, נתניהו הציע לערב מדינות ערביות, שעתה רואות בישראל כבעלת ברית לנוכח המלחמה באיסלאם הקיצוני, להשתתף בתהליך הלא-מוגדר. אמנם מדינות ערב צריכות להיות חלק מכל הסדר שלום סופי, אך קשה לראות כיצד ההתמקדות בהן בשלב הזה תהיה מוצלחת יותר משיחות ישירות עם הפלסטינים".

המאמר נחתם בהתייחסות להתנהלותו של ראש הממשלה כמביאה לעוינות, ושמה את הדגשים על האינטרסים שלא בהכרח יועילו לישראל. "ממשל אובמה הזהיר שהבנייה החדשה תוביל לגינוי בינלאומי להרחקת ישראל מבעלות בריתה הקרבות ביותר ואף פקפק בהתחייבותה של ישראל לתהליך השלום. התנהלותו הנוכחית של נתניהו גורמת עוינות בקרב כולם. קשה לראות מדוע הוא חושב שזה האינטרס הטוב ביותר עבור ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully