וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש מטבח ומהרס": דאעש נכנסו לכובאני הנצורה

רשת סי-אן-אן דיווחה כי בתום שבועות של כיתור, הצליחו לוחמי "המדינה האיסלאמית" להתקדם לפאתיה העיר הכורדית שבגבול סוריה-טורקיה. "הם מפציצים אותנו בטנקים, ארטילריה, רקטות ופצמ"רים"

לוחמי דאעש תוקפים עמדות של כורדים ליד העיר כובאני, שבצפון סוריה, 23 בספטמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
כיבוש העיר יאפשר לדאעש ליצור רצף טריטוריאלי. לוחמי הארגון בפאתי כובאני/צילום מסך, יוטיוב

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) נכנסו לעיר הכורדית כובאני, שעל גבול סוריה-טורקיה, בתום שבועות של מצור - כך דיווח היום (שישי) לוחם כורדי לרשת CNN. אלן מינביק, שלוחם בשורות "יחידת ההגנה של העם", סיפר כי לוחמי דאעש שולטים עתה פאתיה הדרום-מערביים של עין אל-ערב, שמה הערבי של כובאני.

מינביק סיפר כי הלוחמים הכורדים מתכוננים כעת ללחימה מבית לבית והחלו להשתמש ברובי צלפים על מנת לעכב את התקדמותם של לוחמי הארגון הקיצוני, שכבש שטחים גדולים במדינה ובעיראק השכנה. הוא הוסיף כי בפאתיה המזרחיים של העיר הצליחו לוחמי "יחידת ההגנה של העם" להשמיד טנק של "המדינה האיסלאמית", אך מצדה המערבי של כובאני כבשו לוחמי דאעש אזור שנקרא תל שר, שכולל מעבר גבול בלתי-רשמי עם טורקיה.

מוקדם יותר היום הזהיר מפקד הכוחות הכורדיים המגנים על כובאני, אזמט א-שייח, מפני התוצאה האפשרית של השתלטות דאעש על העיר. "אנו נמצאים באזור קטן ומכותר", סיפר בטלפון לסוכנות הידיעות רויטרס. "אני צופה הרס, הרג ומעשי טבח. הם מפציצים אותנו באמצעות טנקים, ארטילריה, רקטות ופצצות מרגמה".

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
אנשי דאעש בזזו את הכפר - החיילים הטורקים התעלמו
לראשונה: מטוסי קרב בריטיים תקפו מטרות של דאעש
משלבים כוחות: "ג'בהת א-נוסרה ודאעש ישתפו פעולה בסוריה"

טנקים של צבא טורקיה בגבול עם סוריה במסגרת הקרבות עם המדינה האיסלאמית (דאעש) – ספטמבר 2014. AP
הכורדים דוחקים באנקרה לסייע להם בלחימה. טנקים של צבא טורקיה ליד גבול סוריה, השבוע/AP

במקביל, אישר את הדיווח לוחם ב"צבא סוריה החופשי", ארגון האופוזיציה שבתחילת מלחמת האזרחים במדינה היה הגוף העיקרי שלחם במשטרו של בשאר אסד, וסיפר כי 300 מלוחמי הארגון מסייעים לכוחות הכורדים בעיר.

כיבוש מלא של העיר יאפשר ל"מדינה האיסלאמית" לשלוט על שטח שמשתרע על יותר ממאה קילומטרים, ממעוז הארגון בא-רקה דרך נהר הפרת ועד לגבול עם טורקים.

מאז החריפו הקרבות באזור בתקופה האחרונה, נמלטו כ-200 אלף איש מהעיר, מרביתם כורדים, לשטח טורקיה, שבה דוחקים הכורדים, הן בסוריה והן בטורקיה, לסייע להם לסכל את המתקפה. אחרי שאתמול אישר הפרלמנט באנקרה פעולות צבאיות בשטחן של עיראק ושל סוריה במידה שהממשלה תורה על כך, היום הצהיר ראש הממשלה אחמט דאווטאולו כי טורקיה תעשה כל שביכולתה כדי למנוע את נפילת העיר לידי דאעש. לדבריו, "אנו לא רוצים שכובאני תיפול, ונעשה הכול כדי למנוע מהדבר הזה לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully