וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ש"יובאה" לארץ והוכתה בידי זוגה - שבה לבלארוס

3.10.2014 / 10:06

א' חשבה שתחיה עם הגבר האדיב שהכירה באינטרנט, אך מצאה עצמה אשה מוכה, מבלי שהיא יודעת עברית כדי להתלונן. אמה יצרה קשר עם גורמים בארץ שסייעו לה להמלט מביתו בעזרת המשטרה. "אני בוחרת בחיים"

אילוסטרציית נערה. ShutterStock
התלוננה ש"הבחור אלים" ולא נותן לה לחזור/ShutterStock

בבית משפט השלום בבאר שבע הוגש אתמול (חמישי) כתב אישום נגד גבר בגין כמה סעיפי אלימות נגד אישה ש"הזמין" מבלרוס. א', בת ה-22, הצליחה לאחר עשרה חודשים למצוא את דרכה החוצה מביתו של הגבר, תושב אופקים, בחזרה לביתה כשהיא בחודש השישי להריונה. בצעד חריג, נגבתה ממנה עדות מוקדמת על מנת שתוכל להתחיל בדרכה חזרה לביתה.

א' חשבה שהיא תגיע לישראל, לחיות באופקים עם גבר אדיב שהכירה בסוף שנת 2013 דרך תוכנת המסרים "סקייפ". אלא שכשהגיעה לארץ, מצאה עצמה חסרת אונים בביתו של גבר שהיכה אותה לא פעם. משום שלא ידעה כמעט עברית, לא עלה בדעתה להתלונן.

שלחה לאמה: "הצילו, תוציאי אותי מכאן"

בסוף חודש אפריל, הסיפור הקשה של א' קיבל תפנית. אמה הצליחה ליצור קשר עם ארגון לזכויות אדם בבלרוס בשם "לה סטרדה". האם הנסערת סיפרה כי קיבלה הודעה מבתה, שביקשה ממנה שתציל אותה וש"תוציא אותה מכאן". הארגון יצר קשר עם עורכת הדין מירית קרוגליאק מפרויקט מאבק בזנות וסחר בנשים, שהחליטה לצאת ולחפש אחר א'.

ניידת משטרה. ShutterStock
חששה לפנות למשטרה, אך בחודש השישי להריונה, החליטה להעיד/ShutterStock

יחד עם המשטרה, הצליחה עו"ד קרוגליאק למצוא את א', אך האחרונה סירבה להגיש תלונה. לפני שבוע, היא יצרה קשר עם עורכת הדין וסיפרה לה שהיא בחודש השישי להריונה וכי "הבחור אלים", ולא נותן לה לשוב לארץ מוצאה. בשלב זה, היא ביקשה את סיועה של קרוגליאק על מנת לשוב כמה שיותר מהר לבלרוס. ביום ראשון, הגיע קצין אגף חקירות מודיעין (אח"מ) שמעון זוהר מתחנת המשטרה באופקים, ויחד עם שוטרי התחנה הוא עצר את הגבר.

"לאחר הגשת עדותה ועקב הנסיבות החמורות, הקשות והמיוחדות, מצבה הרפואי והנפשי החמור שהצריך השגחה אישית 24 שעות לצד השלמות החקירה, לקחתי אותה לביתי במקום למקלט", סיפרה עו"ד קרוגליאק. "היא הייתה בארץ לבדה ללא כל מקור תמיכה נפשי או כספי, ללא ידיעת השפה, ללא קורת גג ,ללא אפשרות לעבוד ולכלכל עצמה וללא ביטוח בריאות כשהיא בהריון מתקדם".

עו"ד קרוגליאק סיפרה כי לא מדובר במקרה יחיד, אלא בתופעה הולכת ומתרחבת של "הזמנת נשים". "אני נתקלת יום יום במקרים איומים שבהם נשים ממדינות מוחלשות מובאות לישראל ב'הזמנה' או באמצעות היכרות חפוזה ברשתות אינטרנטיות להיכרויות", סיפרה. "במילים אחרות, אנו עדות לתופעה הולכת וגוברת של ייבוא נשים ממדינות נחשלות ועניות תוך ניצול מצבן הסוציו-אקונומי ופיתוין באמצעות הבטחה מפוקפקת לחיים טובים יותר בישראל".

"אני בוחרת בחיים ולא במוות"

סגן-ניצב קובי מור, מפקד תחנת אופקים, אמר כי משטרת אופקים פעלה "בנחישות ובמהירות" כדי להגיע אל האישה. לדבריו, בזמן המעצר הגבר היה שתוי. "במהלך עדותה סיפרה האישה כי עברה מסכת של אלימות קשה מבלי שהצליחה למלט עצמה מהמקום ולכן פנתה לאמה בחו"ל".

"אני בוחרת בחיים ולא במוות", אמרה א' עם סיום הפרשה. "אני רוצה להתעורר בביתי בבלרוס ולגלות שזה היה רק סיוט נוראי ושהתעוררתי. כמעט עשרה חודשים הייתי קיימת, אך לא באמת הייתי בין החיים".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully