וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נפגש גם עם רפובליקנים וגם עם דמוקרטים"

ראש הממשלה הדף את הביקורת על פגישתו השנויה במחלוקת עם תומכו שלדון אדלסון, וטען כי אין בכך פגם. על מכרזי הבנייה מעבר לקו הירוק: "מה הבעיה? שיהודים קונים בתים?"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בפגישה בין נתניהו לאובמה, ברביעי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) לקולות הביקורות שנשמעו כלפיו במהלך ביקורו בארצות הברית, בין היתר על פגישתו המתוקשרת עם תומכו שלדון אדלסון במסעדה בניו יורק. "אני נפגש עם חברים משני צדי המתרס שיש לי היכרות רבת שנים איתם, דמוקרטים ורפובליקנים", הדף נתניהו את הביקורת בקטעים מראיונות שפורסמו בחדשות בערוצים 10 ו-2.

נתניהו נדרש בדבריו לעובדה כי טרם פגישתו עם הנשיא ברק אובמה, דווח כי עיריית ירושלים פרסמה מכרז לבניית 2,600 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס שמעבר לקו הירוק בבירה. לדבריו, מאחורי הפרסום מסתתר אינטרס זר. "יש פה חוסר אחריות של גורם (תנועת "שלום עכשיו") המפרסם תכנית סטטוטורית כדי לחבל בפגישה חשובה, שכללה בין היתר דיון על הגרעין האיראני ובבעיות היסוד שלנו", אמר ראש הממשלה. "מה הבעיה? שיהודים קונים בתים בירושלים? לא יכול לקבל את זה. אם היית אומר בארצות הברית שליהודים אסור לרכוש במקומות מסוימים בית, הייתה קמה זעקה גדולה".

ביקורו של נתניהו בארה"ב || כותרות נוספות:
נתניהו מגיב לארה"ב: "לא מוכן לקבל את הביקורת"
"בנייה במזרח ירושלים תרחיק את ישראל מארה"ב"
אובמה לנתניהו: "חייבים לשנות את הסטטוס קוו בעזה"

פגישת בנימין נתניהו והנשיא ברק אובמה – הבית הלבן, אוקטובר 2014. AP
"לא יצאתי מעודד מהפגישה". אובמה ונתניהו בבית הלבן, ברביעי/AP

עם זאת, הדגיש ראש הממשלה כי פגישתו עם אובמה הייתה באווירה טובה. "זו הייתה פגישה טובה, מאוד אמתית. אומר לך על מה אנחנו מסכימים ועל מה אנחנו חלוקים: שנינו רוצים למנוע מאיראן מלהיות מדינה עם יכולת של נשק גרעיני, אבל אני אומר שכרגע זה לא מספיק", קבע. "צריך למנוע ממנה לפתח נשק גרעיני בזמן קצר של שבועות או חודשים, תקופה המכונה 'זמן פריצה'. את זה יש למנוע".

לדבריו, הסכם הביניים שנחתם בין איראן לשש המעצמות – ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה – יחזור כבומרנג. "זה הסכם רע מאוד. אמרתי זאת לנשיא אובמה ואמרתי זאת גם בתקשורת. ההסכם רע לא רק לישראל, אלא גם עבור ארצות הברית והעולם כולו".

סימן נוסף למתיחות בין שני המנהיגים הוא העובדה שנתניהו סירב לומר כי יצא מהביקור במצב רוח אופטימי. "לא יצאתי מעודד מהפגישה באשר לסוגיה הזו, אבל כן הבעתי את הדברים החשובים לביטחון ישראל. כל מדינות ערב, למעט אולי משטר אסד בסוריה, מסכימות על כך", הוסיף.

בתדרוך לכלי התקשורת הלילה בניו יורק, אמר נתניהו בתשובה לשאלת וואלה! חדשות אם יש צעדים שישראל יכולה לנקוט כדי לקדם את ההתקרבות למדינות ערב, אותה הוא מציב כסוגיה מרכזית בשבועות האחרונים, כי עוד קודם לכן יש לעגן את דרישות הביטחון של ישראל. "החשיבות של הצרכים הביטחוניים שדיברתי עליהם לפני 'צוק איתן' הלכה והתחדדה במהלך המבצע. זה מחייב התייחסות משמעותית וקונקרטית לצורכי הביטחון שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully