וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון המורים לפירון: "בטל את עיקול המשכורות"

רן ארז פנה לשר החינוך בדרישה שישהה את ניכוי השכר ל-500 המורים שנדרשים להחזיר עשרות אלפי שקלים עקב טעויות חישוב, וכי יקיים דיון בהול. יו"ר סיעת נח"ל: "העיקול לא חוקי"

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
"לחדול מניכוי שכר חד צדדי בערב החג"/בן קלמר

סערת משכורות המורים שעוקלו עקב טעות חישוב באגף השכר עולה שלב: ביומיים האחרונים פנו יו"ר ארגון המורים, רן ארז, ויו"ר סיעת נח"ל (נציגות חדשה לעובדי הוראה) בהסתדרות המורים, גילה קליין, במכתבים חריפים אל שר החינוך, שי פירון, בדרישה כי יתערב ויחזיר לאלתר את המשכורות שעוקלו למורים. "אני דורש לחדול מיד מכל ניכוי חד צדדי למורים, בייחוד בערב החג, אך גם בכל מועד אחר", דרש ארז בפנייתו ביום שלישי לשר החינוך, אשר הופצה לכלל המורים השייכים לארגון.

יו"ר ארגון המורים מחה במכתבו על ההתנהלות הלא תקינה של משרד החינוך, ובעיקר על העובדה כי המהלך נעשה ללא משא ומתן בין הצדדים. "בערב החג הובא לידיעתי שבימים אלו פועל משרד החינוך לניכוי שכר ממאות מורים בטענה שקיבלו שכרם ביתר, לצד הטענה כי מאות מורים אחרים קיבלו במשך שנים שכר חסר. על פי טענת משרד החינוך, מתקיימת בקרבו אנדרלמוסיה בנוגע לתשלום שכר המורים. עליי לציין ולהזכיר, שהדרך היחידה לבצע מהלך שכזה היא רק לאחר קבלת הסכמת המורה מראש, לאחר קבלת הסכמה וקיום הידברות עם ארגון המורים, ולאחר מתן אפשרות ראויה לארגון המורים לבדוק את הטענה של משרד החינוך בנוגע לתשלומי היתר, כנטען בטרם מבוצע כל ניכוי בשכר", כתב.

עוד בוואלה! חדשות:
הרבה יותר קל לדרוש מהמורים לשלם. דעה
המורים זועמים: לא יקבלו העלאה במסגרת "אופק חדש"
עורכי דין עתרו נגד פירון לבג"ץ: "מציף את המקצוע"

ארז הוסיף כי הוא דורש משר החינוך לקיים דיון דחוף בנושא, וזאת במקביל להפקת דוח מסודר ומפורט על תשלומי היתר לכאורה. "רק לאחר בדיקה מקיפה ולאחר קבלת הסכמת המורה יהיה אפשר לחשוב על ביצוע ניכוי, אם הדבר מחויב. עליי לציין שחרה לי מאד לשמוע את תגובת משרד החינוך באמצעי התקשורת, אשר ממנה עלה שאין לדידו של משרד החינוך כל בעיה וכל פגם בביצוע מעשה חד צדדי קשה ופוגעני שכזה", מחה יו"ר ארגון המורים.

המורים שנדרשו להחזיר משכורות: "דמנו מותר"

ראשית הפרשה בתחילת שנת הלימודים תשע"ה, כפי שנחשף בוואלה! חדשות. 500 מורים ומורות ברחבי הארץ קיבלו תלושי שכר נמוכים משמעותית מהרגיל, וחלקם הגדול אף קיבל תלושי שכר על סך מינוס של עשרות אלפי שקלים. לאחר שביררו המורים את פשר הדרישה לתשלום חוב אסטרונומי, הוסבר להם ממשרד החינוך כי בשל מעבר המורים להסכמי שכר חדשים לפני שש שנים, נעשו חישוב דרגות שכר וקידום מוטעות, וכי רק לאחרונה נתגלתה הטעות. למורים רבים עיקלו משכורות מלאות ללא כל הודעה מראש או אישורם, ומורים אחרים נדרשו להחזיר למשרד החינוך סכומים בגובה של 100 אלף שקל. ממשרד החינוך נטען כי לצד 500 המורים הנפגעים, נמצאו 5,000 אנשי חינוך שדורגו נמוך מכפי שמגיע להם, לפי הסכמי "אופק חדש", והם אמורים לקבל כעת את כל תוספות השכר שלא ניתנו להם בשש השנים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראשי הרשויות: "אי אפשר לשלוח ילדים ללימודים בזמן מלחמה". צילום מסך
"המעבר להסכמי 'אופק חדש' נעשה באופן נמהר וכלל אי סדרים". שר החינוך שי פירון/צילום מסך

בהסתדרות המורים, הגוף היציג של המורים שגם חתם על ההסכמים לפני שש שנים, התחייבו מאז התפוצצה הפרשה לייצג כל מורה שיפנה אליה בבית דין לעבודה. במקביל, התקיימה השבוע פגישת חירום עם נציגי האוצר ונציגי משרד החינוך, בניסיון להגיע להסדר כולל ל-500 המורים הנפגעים, אולם היא הסתיימה בלא תוצאות ונקבעה פגישה נוספת לאחר חג הסוכות. מורים רבים שפנו למערכת וואלה! וטענו כי משכורותיהם עוקלו בשל אותה טעות חישוב לפני מספר חודשים, שיתפו כי כבר אז פנו להסתדרות המורים בבקשה לייעוץ משפטי ולליווי, אך נאלצו בכל זאת לשלם סכומי עתק של עשרות אלפי שקלים משכרם, העומד על ממוצע של 4,700 שקלים לחודש.

עתה, משנחשף גודל המחדל, החלו חלק מהמורים לחבור לפעולה משותפת. רובם אף פנו ליו"ר סיעת נח"ל, גילה קליין, המהווה אופוזיציה בהסתדרות המורים, והיא בתגובה פנתה ביום שלישי האחרון לשר פירון, במכתב תקיף במיוחד. "המעבר להסכמי 'אופק חדש' נעשה באופן נמהר, בטרם נחתם ההסכם במלואו, וכלל אי סדרים, לחצים, יחס לא ראוי וחוסר קשב למצוקות עובדי ההוראה", כתבה קליין. "מבלי לתת התרעה מתבקשת, נשארו המורים ללא שכר חודשי! מבלי לתת הסבר כנדרש, ומבלי להתחשב במורים כבני אדם! הגזברות מתקנת מחדליה על טעויות של שנים על גב עובדי ההוראה ומנכה משכרם סכומי עתק".

נוסף על כך, פירטה קליין את דרישות המורים. "יש לעצור ההתנהלות הזאת ולהקפיא גביית הכספים לאלתר. על פי פסקי דין קודמים, אין המורים חייבים בהחזר כספי כלל. לכן יש להשיב למורים את הכספים שנגבו, שלא כדין, ובאופן מידי", קבעה. קליין הוסיפה כי "אנו מצפים להתערבותך המידית בנושא ומיידעים את הגורמים הרגולטוריים לשם מניעת הישנות חמורות מעין אלו".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully