וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: "חמאס הוא דאעש? נתניהו הוא אל-בגדאדי"

בתגובה לנאומו של ראש הממשלה בעצרת האו"ם, טען בכיר הרשות הפלסטינית: "נתניהו רוצה שנקרא לישראל 'המדינה היהודית', ותומך במתנחלים הטרוריסטים, שפועלים כמו אנשי 'המדינה האיסלאמית"

רויטרס, עריכה: קשת סידי

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני ובכיר הרשות, סאיב עריקאת, הגיב היום (שלישי) בחריפות לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת האו"ם ולהשוואה שעשה בין ארגון חמאס לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). סוכנות הדיעות הצרפתית דיווחה כי עריקאת השווה את נתניהו למנהיג דאעש.

"נתניהו מנסה להשתמש בפחד מפני 'המדינה האיסלאמית', בהנהגתו של עומאר אל-בגדאדי, אך הוא שוכח שהוא מנהיג בעצמו את 'המדינה היהודית'", אמר עריקאת, "הוא מנסה להפוך את הסכסוך באזור מעימות פוליטי לסכסוך דתי. הוא רוצה שנקרא לישראל 'מדינה יהודית' ותומך במתנחלים הטרוריסטים, שהורסים, משמידים ושורפים מסגדים וכנסיות, כפי שאנשיו של אל-בגדאדי רוצחים וזורעים פחד".

עוד בוואלה! חדשות:
לבני נפגשה עם קרי: "ממשיכים לחפש רעיונות ודרכי פעולה"
ארה"ב על דברי נתניהו באו"ם: חמאס אינו דאעש
גלאון: "בשביל מסע התבכיינות לא צריך לנסוע לאו"ם"

ראש צוות המו"מ של הפלסטינים סאיב עריקאת. רמאללה, אוגוסט 2013. רויטרס
"נתניהו סגר לחלוטין את הדלת בפני התקדמות לקראת פתרון של שתי מדינות". סאיב עריקאת/רויטרס

לדברי עריקאת, בנאומו אמש, "נתניהו סגר לחלוטין את הדלת בפני התקדמות לקראת פתרון של שתי מדינות בגבולות 67', והוא מסרב לכל פתרון מדיני רציני".

בנאומו בפני באי העצרת הכללית של האו"ם, טען נתניהו כי הלחימה של ישראל נגד חמאס במהלך מבצע "צוק איתן" דומה לפעילות הקואליציה העולמית שמובילה ארצות הברית נגד דאעש בעיראק ובסוריה. "חמאס הוא דאעש, ודאעש הוא חמאס", הצהיר נתניהו.

"חמאס חולק את אותן שאיפות גלובליות של עמיתיו האיסלאמיסטים הקיצונים", הוסיף ראש הממשלה. "כאשר האסלאם הקיצוני מצליח במקום מסוים, הוא מתעצם בכל מקום. כאשר הוא סופג פגיעה במקום אחד, הוא נסוג לאחור בכל מקום. זו הסיבה שמאבקה של ישראל בחמאס איננו רק המאבק שלנו. זהו המאבק שלכם. ישראל נלחמת היום מול קנאות שמדינותיכם עלולות להתמודד מולה מחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במהלך נאום בעצרת האו"ם, 26 בספטמבר 2014. רויטרס
אבו מאזן בנאומו באו"ם/רויטרס

בדבריו, הדגיש נתניהו כי הוא רואה ברשות הפלסטינית אחראית ל"פשעי המלחמה" שמבצע חמאס: "אני אומר ליו"ר אבו מאזן - אלה הם פשעי המלחמה שבוצעו על ידי החמאס, שותפך לממשלת האחדות הלאומית שאתה עומד בראשה ושאתה אחראי עליה. אלה הם פשעי המלחמה האמתיים שהיה עליך לחקור ולגנות מעל במה זאת בשבוע שעבר".

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, מיהרה להגבי אמש לדבריו של נתניהו בנוגע לחמאס ולדאעש, והצהירה כי "אנו מאמינים ששניהם ארגוני טרור, אך חושבים שדאעש מהווה איום אחר לארצות הברית", אמרה. "אנו לא מאמינים שנתניהו או מישהו אחר בישראל מציע שארצות הברית תוציא לפועל מתקפה צבאית נגד חמאס".

בנוגע לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, הוסיף דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט: "למנהיגים הישראלים והפלסטינים יש אינטרס להתקדם. לאף אחד מהצדדים אין אינטרס בסטטוס קוו הקיים. הדבר ידרוש מהמנהיגים הללו להחליט החלטות קשות, שאף אחד אחר לא יכול להחליט במקומם, אבל הן הדבר הנכון לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully