וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על אבו מאזן: "איבד את הקשר למציאות"

שר החוץ כינס מסיבת עיתונאים בשולי כינוס העצרת הכללית, במהלכה התייחס לנאום התקיף של יו"ר הרשות באו"ם. "ברור שהוא לא שולט בעזה ואין לו לגיטימיות לדבר בשם העם הפלסטיני"

צילום: אתר האו"ם, עריכה: קשת סידי

"ברור שאבו מאזן איבד את הקשר למציאות, הוא לא באמת מייצג אף אחד", כך אמר הערב (שני) שר החוץ אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים שכינס בשולי העצרת הכללית של האו"ם, בתגובה לנאום החריף של יו"ר הרשות באו"ם בסוף השבוע לו קרא "מסר של שנאה והסתה". שעות ספורות לפני נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני באי העצרת השנתית הוסיף ליברמן כי ליו"ר הרשות "אין לגיטימיות לדבר בשם העם הפלסטיני".

"ברור שאין לו שליטה ברצועת עזה, והוא שדחה את הבחירות במשך יותר מארבע שנים", אמר ליברמן. זאת, ככל הנראה בתגובה לפרסום לפיו חמאס ופתח הגיעו להסכמה על שליטה של ממשלת האחדות ברצועת עזה. "הבעיה הנוספת עם אבו מאזן היא שהוא תמיד נעלב, ושהוא זוכר כל אמירה נגדו מאז שנולד. זו לא דרך לבנות אמון עם שותפיך", המשיך ליברמן ועקץ: "אבו מאזן מרגיש שהוא איבד את הקרקע, ולכן הוא יורה לכל הכיוונים. זו אסקלציה ברטוריקה פה בבניין האו"ם. זה בן אדם שאיבד כיוון", אמר.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
הפתרון של מערכת הביטחון לחדירות: גדר חכמה בעוטף עזה
נאשם ברצח במועדון הקלפים קם מתרדמת – ונשלח למעצר
דיווח: אזרחים נהרגו בהפצצה נגד "דאעש" בסוריה

שר החוץ אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים באו"ם. הטוויטר של משלחת ישראל לאו"ם,
ליברמן, היום/הטוויטר של משלחת ישראל לאו"ם

כשנשאל אם ישראל אכן תציג "אופק מדיני" כפי שהתחייב ראש הממשלה נתניהו בתום המבצע בעזה אמר כי לשם כך דרוש פרטנר. "כל עוד אין פרטנר מהצד השני, אי אפשר לעמוד עם סטופר ביד ולהלחיץ את עצמנו. אנחנו לא רוצים לעמוד כך (ועם זאת) מוכנים ללכת לקראת פתרון כולל. כל עוד אין פרטנר אמיתי זה נשאר רק על המדף ולא מעבר לזה", הבהיר.

בהמשך דבריו התייחס גם לאיום האיראני ולדיווח לפיו בעסקה עם המעצמות תוכל טהראן לשמור חלק מהאורניום המועשר לרמה נמוכה וחזר על עמדת ישראל לפיה זו "עסקה גרועה". "יש לנו ניסיון לגבי עסקאות רעות, למשל כמו זו שנחתמה עם צפון קוריאה. עבורנו זה ממש לא מקובל. ואני אבהיר – אם איראן תשיג יכולות גרעיניות, התוצאות המידיות יהיו טילים בכל המזרח התיכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בסוף השבוע, בעקבות נאומו באו"ם של אבו מאזן, שבמהלכו טען כי ישראל ביצעה רצח עם במהלך מבצע "צוק איתן" בעזה, אמר ליברמן כי המשמעות מכך היא שאבו מאזן לא מעוניין במו"מ.

"דבריו של אבו מאזן בעצרת האו"ם מבהירים שוב ובצורה חדה כי הוא לא רוצה ולא יכול להיות שותף להסדר מדיני הגיוני". לדבריו, "לא סתם חבר אבו מאזן לממשלה משותפת עם חמאס. הוא משלים את חמאס כשהוא עוסק בטרור מדיני ומעליל עלילות שווא על ישראל". ליברמן הדגיש כי "כל עוד מכהן אבו מאזן כיו"ר הרשות הפלסטינית, הוא יוביל להמשך הסכסוך".

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר ביום שישי בערב בנאומו כי על מדינות העולם "למנוע נכבה חדשה בפלסטין". אבו מאזן הוסיף בין היתר כי "רצועת עזה חוותה הרס חסר תקדים" במהלך מבצע "צוק איתן".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully