וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשי מאסר כבדים לרבנים שסיפקו תעודות מזויפות

29.9.2014 / 16:40

המורשעים נדונו לעד שבע שנות מאסר על שסיפקו תארים רבניים פיקטיביים לשוטרים, נגדים ועובדי שירות בתי הסוהר. אלה השיגו בזכות ההסמכה הטבות שכר בשווי מאות מיליונים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השוטרים קיבלו הטבה של אלפי שקלים בחודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) עונשי מאסר כבדים למעורבים ב"תיק הרבנים", שהשתייכו לרשת שסיפקה תארי רבנות מזויפים לשוטרים, נגדים בצה"ל ועובדי שירות בתי הסוהר. התארים המזויפים השיגו לאנשי כוחות הביטחון הטבות שכר של מאות מיליוני שקלים. המעורבים בפרשה הורשעו בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בזיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות ובהלבנת הון.

מדובר באחת מפרשות ההונאה הגדולות ביותר שנחשפו במדינה. "מדובר בפגיעה ברף הגבוה ביותר. הם ניצלו את רצון המערכת להזדמנות עסקית להגדלת רווחיהם הפרטיים על חשבון המערכת הציבורית", נימקו השופטים בגזר הדין.

מפרטי הפרשה, שהתפוצצה בשנת 2008, עולה כי הרבנים הקימו והפעילו מוסדות ללימודים תורניים בין השנים 2003-1999, בהם למדו אנשי כוחות הביטחון מספר מועט של שעות שבועיות במשך שנה עד שנתיים. הרבנים, ששיתפו פעולה עם מנהל מחלקת הבחינות ברבנות הראשית, דיווחו מצג שווא לפיו התלמידים הוסמכו לרבנות בתום חמש שנות לימודים בישיבה גבוהה. המסמך הכוזב הועבר לגופי הביטחון, אשר בהסתמך עליו העניקו הטבות שכר לתלמידים בשווי מאות מיליוני שקלים.

עוד בנושא "תיק הרבנים":
"תיק הרבנים": שוטר ניסה להתאבד
הוגש כתב אישום בפרשת ”תיק הרבנים”
מסתמן: מאות שוטרים יעתרו נגד המשטרה
כתב האישום שלא הוגש נגד הרב הראשי של חיפה

הרב בקשי דורון בעת ניחום אבלים באוהל האבלים מחוץ לביתו של הרב עובדיה יוסף. יותם רונן
הנאשם הראשי בפרשה. הרב בקשי דורון/יותם רונן

עונש המאסר החמור ביותר, שבע שנות מאסר, הוטל על הרב מאיר רוזנטל, ששימש מנהל מחלקת בחינות והסמכה ברבנות הראשית. בתפקידו הקודם כיהן רוזנטל כראש לשכתו של הרב הראשי יונה מצגר. מגזר הדין עולה כי רוזנטל העביר את רוב התעודות המזויפות וגרף מיליוני שקלים לכיסו. בנוסף לעונש המאסר, הוטל עליו קנס בסך חצי מיליון שקלים ו-24 חודשי מאסר על תנאי.

על אהרון גוטסדינר, ששימש הרב של מחוז צפון במשטרה בעת הפרשה, הוטל עונש של ארבע שנות מאסר. נוסף על כך נגזר על גוטסדינר קנס של מאה אלף שקלים ו-24 חודשי מאסר על תנאי.

מאיר רואימי, שהקים וניהל את מכללת בית שאן, בה למדו אנשי כוחות הביטחון, ירצה בעונש של שלוש שנות מאסר ותשלום קנס בגובה של 200 אלף שקלים. הרב יצחק אוחנה, ששימש מנהל מחלקת בחינות והסמכה ברבנות הראשית, נדון לעשרה חודשי מאסר. כמו כן, נאסר עליו לכהן בתפקיד ציבורי והוטלו עליו 12 חודשי מאסר על תנאי.

גזר דינו של הנאשם הראשי בפרשה, הרב הראשי לשעבר בקשי דורון, יינתן במועד מאוחר יותר. גזר דינם של שרון אפריאט, ששימש כמגיד שיעור (רב המלמד תלמוד בישיבה – י"א) במכללת בין שאן, וחיים בן-חיים, מי שהקים וניהל את מכללת גן-נר, שגם בה למדו השוטרים, יינתן לאחר קבלת חוות דעת מקצועית מטעם הממונה על עבודות שירות בבית המשפט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"ניצול ציני של מעמד הרבנות הראשית"

עורך הדין עודד הכהן, המייצג את הרב מאיר רוזנטל, מסר בתגובה: "הקשבנו קשב רב להכרעת הדין של בית המשפט, ואני אומר כבר עכשיו - אנחנו נערער הן על הכרעת הדין והן על גזר הדין. בית המשפט נשען על קביעות שעומדות בניגוד מוחלט לאמת העובדתית".

עורך הדין מיכאל עירוני, המייצג את מאיר רואימי, צפוי להגיש אף הוא ערעור על גזר הדין. "אין ספק שמדובר בעונש כבד. ההרשעה אינה מבוססת על דברים אמיתיים. למרשי, שכיהן בתפקיד זוטר, קשה לראות שאחרים גדולים ממנו לא עמדו למשפט. זו הרגשה שתפסו את הש"ג. ננסה להוכיח את טענותינו בבית המשפט העליון", אמר.

התובעת מטעם הפרקליטות, עורכת הדין שירה קני-טל ממחוז ירושלים, מסרה כי "כפי שקבע היום בית המשפט, מדובר בפרשת שחיתות חמורה ביותר בה נטלו חלק הנאשמים בהנפקה שיטתית, תוך ניצול ציני של מעמדה של הרבנות הראשית. בית המשפט העביר מסר שמי ששולח ידו לקופה הציבורית דינו מאסר מאחורי סורג ובריח".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully