וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסהון היווה מודל לחיקוי לאחיו הצעירים

האח ניסן כותב על ביינסיאן קסהון

לוחם וגשש רב סמל בכיר קסהון (דני) ביינסיאן נולד ב- 1975 בשכונה שקרויה "גטה גוט" בעיר גונדר שבאתיופיה. קסהון בן לזוג נדיר ומיוחד: ביינסיאן ומולו. הוא נולד לאחר ששלושה ילדים בגילאים שונים בינו לבין אחיו נפטרו. פירושו של השם קסהון הוא "פיצוי מהאלוהים על אלה שלקח". האב ביינסיאן היה מוכר כגיבור הקהילה שנלחם על הדת היהודית ועל זכותם של בני קהילתו. אנשים רבים ראו בו אדם מיוחד, דמות אדירה ונערצת אשר שימש כמודל לחיקוי. לפני כ-30 שנה כשקסהון היה בן 9, האב ביינסיאן נפטר והשאיר אחריו אישה צעירה, יפה וחכמה ועוד 7 יתומים.

מאז מות האב ביינסיאן, האם מולו החליטה להחשיך את עולמה ולחיות כדי לגדל את ילדיה בשקט ובצניעות, לא להתחתן בשנית כדי שגבר זר יחליט מה יהיה על גורל ילדיה. קסהון שלא הספיק ליהנות מילדותו הפך להיות גבר בגיל 9 ואמר לאחיו הגדולים שימשיכו ללמוד. מאז עמד לצד אמו, עזר בכל מה שהיה ניתן ולא נהנה כלל מילדותו. בגיל 12 כבר עשה עבודות של מבוגרים ובמעשיו הדהים אנשים רבים שאמרו עליו "רק בן של גיבור יכול לעשות מעשים של גברים בגיל כל כך צעיר". קסהון הדהים רבים בין היתר בגלל שכילד ידע את מה שמבוגרים רבים לא הצליחו בו: הוא פשוט ידע לקבל החלטה, לתכנן ולהוציא לפועל בצורה הכי מתבקשת.

קסהון היווה מודל לחיקוי לאחיו הצעירים, ידע לחנך ולהציב גבולות ובו זמנית העניק להם תחושת ביטחון ומסוגלות. הוא ידע לתת מעצמו מבלי לצפות לתמורה חומרית. ב-1989 קסהון עלה לארץ כמלווה לאחותו הגדולה שעלתה מסיבה רפואית דרך אדיס אבבה. עם עלייתו ארצה נקלט בפנימיית חופים למספר חודשים, משם עבר לפנימיית שפיר ושם סיים את לימודיו התיכונים.. ב-1993 התגייס כלוחם ביחידת הגששים.

לאחר שלוש שנות שירות סדיר הוא התייעץ עם בני משפחתו ובברכת האם שיקרה לו מכל, חתם על המשך שירות כחייל קבע בצה"ל. הוא המשיך לעזור לאמו וכיוון את אחיו הצעירים. ב-2003 התחתן עם אהבת חייו, גלייטו, ויחד הולידו 4 ילדיו חמודים. קסהון היה איש משפחה מיוחד, אח וחבר למופת, מנהיג מלידה, ספורטאי שסחף אחריו ספורטאים והאמין כי ענפי ספורט רבים ובראשם ריצה, הם התרופה למחלה מכל סוג.

כחייל ביחידת הגששים שרובה מורכבת מאוכלוסייה בדואית, ביינסיאן השתלב בצורה הכי מדהימה, ורקם לו חברות מיוחדת עם כל אוכלוסיית הגששים. במהלך 21 שנות שירותו סיקל פיגועים רבים, פתח צירים והוביל כוחות חי"ר שונים, לרוב בגזרה הצפונית שבעזה. לפני 3 שנים הג'יפ שבו עשו סיור התהפך וקסהון נפצע בקרסוליים. בעקבות הפציעה הפרופיל שלו הורד ולא אפשרו לו לחזור לגזרה. למרות שלקסהון הוצעו תפקידים אחרים במפקדה, הוא התעקש להעלות את הפרופיל שלו על מנת לחזור לגזרה עד שבסוף הצליח וחזר.

בשיחה אישית נהג לומר לי "אם לא נכנס לעזה על מנת לחשוף את המנהרות שעברו אותנו מזמן, תהיה בושה לצה"ל ולמדים אותם אנו לובשים". את דרגת הרס"ב שלו הוא קיבל ביום עצמאות האחרון בהצטיינות. ב-21.7.14 בהיתקלות עם שתי החוליות שהתחזו לכוחותינו, נפל בקרב כשהסתער וחתר למגע, יחד עם חבריו לנשק ובמותם מנעו הרג של אזרחים רבים וחפים מפשע. קסהון הלך לעולמו, עם כל התוכניות שלו. השאיר אחריו אישה צעירה וארבעה יתומים, אם שכל עולמה נחרב, 6 אחים, בני משפחה שאהבו אותו וחברים שעדיין מתקשים להשלים עם אובדנו. יהי זכרו ברוך שינוח בגן העדן, אמן ואמן!

רב-סמל בכיר בייניסיאן קסהון, בן 39 מנתיבות, נהרג בתקרית חדירת מחבלים ליד ניר עם ב-21 ביולי


משפחות חללי צוק איתן כותבות. פרויקט מיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully