וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החיסול בחברון: הפלסטינים נסוגים מהמו"מ?

המשלחת הפלסטינית הנמצאת בקהיר לצורך השיחות העקיפות עם ישראל, שהיו צפויות להתחדש היום, שבו לבית המלון שלהם להתייעצויות לאחר ששמעו על הריגתם של רוצחי שלושת הנערים

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עופר מאיר, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

אחרי חיסול רוצחי שלושת הנערים, הפלסטינים שוקלים לא להתייצב למשא ומתן העקיף עם ישראל שהיה צפוי להתחדש היום (שלישי) בקהיר – כך דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים. מקורות פלסטיניים מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי המשלחת הפלסטינית בוחנת את האפשרות לסגת מהשיחות בעקבות הריגתם של אנשי חמאס מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה.

סוכנות הידיעות "צפא" דיווחה כי חברי המשלחת הפלסטינית היו בדרכם למטה המודיעין המצרי להמשך המשא ומתן בתיווך מצרים בנוגע להסדרה ארוכת טווח בעזה, כששמעו על האירוע. אז הם החליטו לשוב על עקבותיהם לבית המלון שבו הם שוהים בקהיר להתייעצויות וכדי לדון בהמשך מהלכיהם.

עוד על המבצע בחברון:
רחל פרנקל: "שמחים שזה נפתר ללא פגיעה בחיילים"
כך אותרו ונהרגו רוצחי הנערים – שלב אחר שלב

ראש החמאס מוסא אבו מרזוק וראש הפת"ח עזאם אחמד בעת הגעת המשלחת הפלסטינית לקהיר על מנת לערוך משא ומתן על הארכת הפסקת האש, 13 אוגוסט 2014. רויטרס
שוקלים את צעדיהם. חברי המשלחת הפלסטינית בקהיר בזמן מבצע "צוק איתן"/רויטרס

המשלחת של בכירי חמאס מרצועת עזה הגיעה כבר אתמול למצרים כדי להשתתף בשיחות. היום הגיע לבירת מצרים גם המשלחת מישראל, הכוללת את ראש השב"כ, יורם כהן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, ראש אגף התכנון בצה"ל, אלוף נמרוד שפר וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד.

סבב השיחות הנוכחי צפוי היה להתמקד בקביעת לוח זמנים ונהלים בסיסיים להמשך השיחות בין הצדדים. במקור שלחה מצרים הזמנות לשני הצדדים להגיע לקהיר מחר, יום רביעי, אולם בישראל ביקשו להקדים את השיחות ביממה כדי לא לאלץ את המשלחת לשהות בקהיר בערב ראש השנה. המצרים, וגם בכירי חמאס, הסכימו לבקשת ישראל להקדים את מועד השיחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הבית בו הסתתרו רוצחי הנערים בחברון, שם חוסלו ב-23.9.14. דובר צה"ל
הבית שבו הסתתרו המחבלים/דובר צה"ל

עם זאת, הלילה נורו למוות שני המחבלים שחטפו ורצחו את הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח במבצע למעצרם בחברון. הפעילות של כוחות ימ"מ וצה"ל נערכה בעקבות מידע מודיעיני של השב"כ שאפשר לאתר את מקום מחבואם. לוחמי הימ"מ ניסו לעצור את השניים, אך במקום התפתחו חילופי אש והם נהרגו.

בחמאס אישרו את דבר החיסול. חסאם בדראן, בכיר חמאס השוהה בחו"ל, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שני אנשי גדודי עז א-דין אל-קסאם, מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה, נהרגו אחרי מסע של ג'יהאד, הקרבה ונתינה. זוהי דרך ההתנגדות ואנו הולכים בדרך זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully