וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה תקדימית בארה"ב: הבנק הערבי מימן פיגועי חמאס

23.9.2014 / 0:50

חבר המושבעים בבית המשפט הפדרלי בברוקלין קבע כי הבנק הערבי, אשר בסיסו בירדן, מימן ביודעין גורמי חמאס והיה לו חלק במימון פיגועים במהלך האינתיפאדה. "כך עוצרים טרור"

פיגוע התאבדות באוטובוס בחיפה, דצמבר 2001. AP
פיגוע התאבדות באוטובוס בחיפה, דצמבר 2001/AP

הבנק הערבי העביר סיוע לחמאס, ועליו לפצות את קורבנות עשרות הפיגועים שהוצאו לפועל על ידי הארגון בישראל ובגדה המערבית - כך קבע אמש (שני) חבר המושבעים בבית המשפט הפדרלי בברוקלין, ניו יורק, בתום יומיים של דיונים.

לדברי פרקליטי התביעה, המשפט, שארך כשישה שבועות בסך הכול, היה המקרה הראשון של תביעה אזרחית בגין מימון טרור שהובא בפני בית המשפט בארצות הברית. הבנק אשר בסיסו בירדן הורשע בטיפול ביודעין בחשבונות בנק של פעילי חמאס, כמו גם מימון תשלומים של מיליוני דולרים למשפחות של מחבלים מתאבדים, אסירים או פצועים במהלך האינתיפאדה השנייה, שהחלה בשנת 2000.

עוד בוואלה! חדשות:
ארגון דאעש באלג'יריה פרסם סרטון של שבוי צרפתי
כך המוסד יגייס את המרגלים החדשים של ישראל
תושבי דרום תל אביב זועמים על בג"ץ: "יום אבל"

שאנד סטיבנס, פרקליט הבנק הערבי, מחוץ לבית המשפט הפרדלי בברוקלין, 14 באוגוסט. רויטרס
שאנד סטיבנס, עורך הדין המייצג את הבנק הערבי, מחוץ לבית המשפט בברוקלין/רויטרס

התביעה הוגשה על ידי קרוב ל-300 אזרחים אמריקנים שנפלו קורבנות, או שבני משפחתם נפלו קורבנות, למתקפות טרור של חמאס בין השנים 2001 ו-2004, אשר טענו כי הבנק, הפועל גם בארצות הברית ולכן מחויב בחוק האמריקני, הפר את החוק למלחמה בטרור, ולפיכך ניתן לתבוע ממנו פיצוי.

לאחר ההרשעה התקדימית, משפט נוסף ייערך על מנת להסדיר את הפיצויים שיועברו לתובעים. "כך עוצרים טרור", אמר טב טרנר, פרקליטם של התובעים בנאומו בפני בית המשפט בשבוע שעבר, "לא עוצרים אותם עם כדורי רובה. לא עוצרים אותם עם פצצות חכמות. עוצרים אותם בכל שלוקחים מהם את כספם".

מארק וורבנר, המייצג גם הוא את התביעה, אמר כי גזר הדין שולח מסר ברור: "כשבנק פותח דלתו לטרוריסטים, הוא יועמד לדין".

עורכי הדין המייצגים את הבנק הערבי טענו מנגד כי זה רק סיפק שירותי בנקאות שגרתיים. עוד נטען כי מרבית הגורמים אשר לפי התביעה קיבלו שירותים מהבנק, לא הופיעו ברשימת גורמי הטרור של ארה"ב בתקופה המדוברת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עורכי הדין המייצגים את התביעה במשפט נגד הבנק הערבי, ברוקלין, 14 באוגוסט. AP
עורכי הדין המייצגים את התביעה, מחוץ לבית המשפט בברוקלין/AP

חבר המושבעים קבע כי הבנק תמך ביודעין בחמאס, וכי תמיכתו הייתה "גורם משמעותי" במתקפות. כמו כן, נקבע כי המתקפות היו "ניתנות לחיזוי באופן הגיוני" כתוצאה מפעולות הבנק.

ההרשעה ההיסטורי עשוי להוביל מגמה חדשה, עם תביעות עומדות נגד בנק סין ונגד חברת האשראי "Credit Lyonnais" באישומים דומים, כמו גם כ-200 תביעות נוספות נגד הבנק הערבי שממתינות לדיון בבית המשפט.

עורך הדין שאנד סטיבנס, המייצג את הבנק הערבי, הצהיר הלילה כי יערער על החלטת בית המשפט. בהצהרה שנמסרה מהבנק, נכתב כי גזר הדין "אינו מפתיע", בהינתן "סדרת ההחלטות המשפטיות השגויות". כמו כן, נטען מהבנק כי ההחלטה "חושפת את ענף הבנקאות לאחריות עצומה" על אספקת שירותי בנקאות שגרתיים. גורמים בבנק טענו כי סכום הפיצויים שדורשים התובעים עומד על כמיליארד דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully