וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון דאעש באלג'יריה פרסם סרטון של שבוי צרפתי

ארגון ג'ונוד אל-חילאפה, המסונף ל"מדינה האיסלאמית", מאיים "לשחוט" את החטוף שבידיו אם לא תיפסק "התוקפנות של צרפת" נגד הארגון בעיראק. השבוי לנשיא הולנד: "עשה הכל למען שחרורי"

צלמים זמניים מורשים

ארגון ג'ונוד אל-חילאפה, הפועל באלג'יריה ומזוהה עם ארגון "המדינה האיסלאמית", פרסם אמש (שני) סרטון שבו נראה אזרח צרפת, שנחטף אתמול על ידי הארגון. ממשרד החוץ של צרפת נמסר כי בתום בדיקה, נמצא כי הסרטון מהימן.

בסרטון נראה פעיל הארגון כשהוא מאיים "לשחוט את האזרח" בתוך 24 שעות, אם לא יודיע נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, על הפסקת "התוקפנות" נגד הארגון. ביום שישי תקפה צרפת לראשונה מטרות של "המדינה האיסלאמית" בעיראק.

"אנחנו, 'ג'ונוד אל-חילאפה' מאדמת אלג'יריה, המצייתים לפקודות מפקדינו חליף המוסלמים אבו בכר אל-בגדאדי, נותנים אולטימטום לנשיא צרפת הפושעת, הולנד", אמר הפעיל בסרטון. "הפסק את התוקפנות נגד 'המדינה האיסלאמית' בתוך 24 שעות מפרסום הודעה זו או שנתינך יישחט. אם אתה רוצה שהוא יחיה, עליך להודיע בהודעה רשמית כי אתה מפסיק את תוקפנותך".

המאבק ב"מדינה האיסלאמית" - כל הכותרות
200 אלף נמלטו מאימת דאעש בסוריה: "נואשים לעזרה"
שיתוף הפעולה המפתיע בין אובמה לנסראללה
קרי וזריף שוחחו על דאעש בפגישה אינטימית בניו יורק

אזרח צרפת שנפל בשבי של ארגון המסונף לדאעש באלג'יריה בסרטון שפרסם הארגון, 22 בסטפמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
האזרח הצרפתי בסרטון שפורסם/צילום מסך, יוטיוב

מאוחר יותר מופיע בסרטון השבוי, שמציג את עצמו כארווה גורדה, בן 55 מהעיר ניס בצרפת, וקורא להולנד להפסיק להתערב בעיראק. "אני בידיים של ג'ונוד אל-חילאפה. הארגון החמוש הזה מבקש ממני לבקש ממך שלא להתערב בעיראק. הם מחזיקים אותי כבן ערובה ואני קורא לך, אדוני הנשיא, לעשות הכל כדי לשחרר אותי מהמצב הנורא הזה, ואני מודה לך".

פרסום הסרטון הגיע כמה שעות אחרי שדובר דאעש, מוחמד אל-עדאני, קרא למוסלמים ברחבי העולם להרוג את אזרחי המדינות שהצטרפו לקואליציה של ארצות הברית נגד הארגון. צרפת תקפה ביום שישי לראשונה מטרות של הארגון הקיצוני בעיראק, אך היום שלל שר החוץ שלה, לורן פביוס, את האפשרות שהתקיפות יתרחבו גם לסוריה.

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully