וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליליק שאהב לאהוב תמיד אמר: "מה עשית אתה בשביל מדינה?"

האחות טל כותבת על לי מט

סמל ראשון לי מט (ליליק) מספר אישי 8020847, נולד ב-20.10.1994 בבית החולים יוספטל באילת, להורים סמדר ומוטי ולאחים טל, גל וסי לבית משפחת מט. מינקות התגלה ליליק כפעלתן, אחר ושובב משאר אחיו. הים, מפרץ אילת היה לו לבית שני שם שחה, צלל וגלש. לא פיספס שום גשר, רפסודה או סירה לקפוץ מהם אל המים שאהב.

ליליק ניגן על תופים, גיטרות קלאסיות, חשמליות ובס, אפילו ניגן על יוקוללה. כמו כן, הוא אהב מוזיקה על כל גווניה. אהב לחנים, מילים ואת משמעות הטקסטים שבשירים. ליליק היה דעתן וכל דבר אשר אמר או עשה היה בו משמעות. היושרה, האמת וצדקת הדרך היו נר לרגליו מעל הכל. "נאה דורש נאה מקיים" היה לו לזרא. הוא דגל ב"נאה מקיים ועושה ואחר כך דורש". משל: "ממני תראו וכך תעשו". כך עם החברים לפני הצבא, שובבות אין קץ עם בלמים, תמרורים ומחסומים. כך גם בשרותו הצבאי, חייל בצה"ל, לוחם בצנחנים ומתנדב בגדוד הסיור (גדס"ר) ומשם לפלוגת החבלה וההנדסה (פלחה"ן) ומיקומו כנווט חוד בצוות פז, בפיקודו של סגן פז אליהו ז"ל – המפק"צ וחברו לצוות סמל ראשון שחר דאובר ז"ל – קלע החוד.

צוות פז פעל במבצע "שובו אחים" לאיתור שלושת הנערים החטופים ביהודה ושומרון ולאחר מכן נכנסו ללחימה במבצע "צוק איתן". במבצע זה ביצע הצוות פעילות משמעותית לאיתור פירים, מנהרות ואמל"ח בפאתי חאן יונס שברצועת עזה. ב- 23.07.2014 בסביבות השעה 07:05 בבוקר, התפוצץ מטען ממולכד וצוות החוד, ליליק, פז ודאובר פסק מלפעול באחת. שלושתם נהרגו בארוע. סמל ראשון שחר שלו ז"ל – מפקד חוליית החוד, נפטר מפצעיו לאחר כ-40 יום בהם היה פצוע אנוש.

לי מט (ליליק) שאהב לאהוב תמיד אמר: תסתכל על עצמך במראה ותשאל – "סליחה! מה עשית אתה בשביל המדינה?"

סמל-ראשון לי מט לוחם בחטיבת הצנחנים בן 19 מאילת, נהרג ב-23 ביולי מפיצוץ מטען בחאן יונס, שבדרום רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully