וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת איקיוטק: בכיר בחברה חשוד בגניבת מיליונים

21.9.2014 / 16:40

המשטרה עצרה את בן אופק, מבעלי החברה שגבתה במרמה כספים מאזרחים באמצעות הודעות אס-אם-אס כשדרשה מהם אלפי שקלים על שירותים שכביכול קיבלו, על אף שבפועל לא העניקה להם כל שירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה הצליחה להתחקות אחר הלקוחות שנפגעו דרך המחשבים של החברה. בן אופק/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה עצרה את בן אופק, מבעלי חברת איקיוטק בחשד לביצוע עבירות של גניבה, קבלת דבר במרמה וניסיון לקבלת דבר במרמה. אופק נחקר כמה פעמים בפרשה בטרם נעצר, ואילו היום החליט ראש צוות החקירה, רב-פקד דוד מישקין, ממפלג ההונאות של משטרת מחוז תל אביב, לעצור את החשוד.

במשטרה סבורים כי איקיוטק פעלה בין 2011-2006 וביצעה חיובים באמצעות מסרונים שפעלו בשיטת "חיוב הפוך" - היא דרשה מאזרחים תשלומים בהיקפים של אלפי שקלים על שירותים שכביכול העניקה להם, אף על פי שבפועל לא העניקה להם כל שירות. הפרשה נחשפה בחודש פברואר בתכנית "צינור לילה" בערוץ 10. לאחרונה הצליחה המשטרה לשים את ידה על מחשבים של אופק ושל אנשים נוספים בחרה, שדרכם הצליחה להתחקות אחר חלק מרשימת ה"לקוחות" שמהם גבתה או דרשה החברה את התשלומים.

בידי המשטרה כ-750 תלונות של אזרחים שלטענתם נפלו קורבן להונאה מצדה של החברה. כמו כן, למשטרה ידוע על עוד כ-7,000 אזרחים שפנו למוסדות שונים בתלונות על ניסיון גבייה לא חוקי של כספים מחשבונותיהם מצד החברה. בכוונת המשטרה להביאו בפני שופט ולדרוש ערבות סך מאות אלפי שקלים עבור שחרורו. במשטרה מעריכים כי בן אופק הצליח להוציא במרמה מיליוני שקלים מאזרחים תמימים וכן החל בהליכי גבייה של עוד מיליוני שקלים נוספים. "הצלחנו להפיק מהמחשבים מידע רב-ערך לקידום החקירה. בעקבות הכניסה למחשבים גילינו כיוונים נוספים בחקירה", אמר גורם במשטרת תל אביב.

מהחברה נמסר: "המשטרה ביקשה לשחרר בערבות, עובדה שמלמדת שאין בידיה עילה וראיות להחזיקו במעצר. אנו משתפים פעולה באופן מלא עם משטרת ישראל וסומכים על מערכת אכיפת החוק".

עוד בנושא משפט ופלילים
המבקר בודק: שופט ניהל רומן והשתמש במידע חסוי?
כך יסייע האייפד לשוטרים לאתר פושעים נמלטים
חיסול בלב חולון: בן 32 נורה למוות לעיני עשרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully