וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממעמקים: תיעוד נדיר ביותר של יצור ים מסתורי

מדענים שצילמו במעמקי האוקינוס הצליחו לתעד את אחד מהיצורים הימים המסתוריים ביותר, שנראה כמו מדוזה, אך הוא למעשה מושבת ענק של יצורים שנחשבת לאחד מהטורפים היעילים בים

צילום מסך

זהו תיעוד נדיר וקרוב במיוחד של אחד מהיצורים הימים המסתוריים ביותר – סיפונופור סגול, שצולם במסגרת מחקר של מעמקי הים במפרץ מקסיקו.

למרות שהסיפונופור נראה כמו מדוזה, והוא אפילו קרוב רחוק שלה, למעשה מדובר במושבת ענק המורכבת מפרטים שכל אחד מהם מתמחה בתפקיד ייעודי. ניתן לדמותן לרכבת שבראשה קטר ומאחוריו נגררים קרונות המשמשים לרבייה, להזנה ולהגנה. הסיפונופור מגיע לגודל של שבעה ס"מ, אך הוא נחשב לאחד מהטורפים הימיים היעילים ביותר בזכות תחבולה ייחודית המאפשרת לו ללכוד את טרפו: על זרועות הציד שלו מצויים "פיתיונות" קטנים ולבנים שמזכירים סרטנים זעירים, המוכרים כ"חטיף" שכיח בים העמוק.

תיעוד נדיר של סיפו?נו?פו?רות. יוטיוב, צילום מסך
"היצור הזה שצילמנו פשוט השאיר אותי המומה"/צילום מסך, יוטיוב

הביולוגית הימית רבקה האלם, החברה בצוות המחקר "נאוטילוס" שתיעד את הרגע הנדיר, התרשמה מאוד מהתצפית ואמרה: "עבורי, זהו החלק הטוב ביותר של המדע – לראות משהו שממש גורם לנשימתי לעצור. אפילו אחרי שלמדתי על יצורים כאלה במשך חמש שנים, אני עדיין בהלם. היצור הזה שצילמנו פשוט השאיר אותי המומה".

לדבריה, ישנם כ-175 סוגים של סיפונופור החיים באוקיינוסים, אולם רק חלק קטן מהם סגולים. המפורסם שבהם ידוע בשם "ספינת הקרב הפורטוגזית" - מושבה של ארבעה יצורים זעירים המורכבת ממדוזה ומפוליפים שעברו התאמה ושינויים, ולמעשה מתפקדים כאיברים לכל דבר. הפנאומטופור, או המצוף, הוא מדוזה שעברה שינוי ניכר, ו'זרועות הציד' הם פוליפים שלכל אחד התמחות משלו, לכידת מזון,עיכול או רבייה. השלפוחן הוא טורף וניזון מפלנקטון ודגים, שאותם הוא צד בזרועותיו הצורבות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

תיעוד נדיר של "ספינת הקרב הפורטוגזית"

  • עוד באותו נושא:
  • מדוזות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully