וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באמ"ן: "דאעש עושה 6 מיליון דולר ביום מנפט"

18.9.2014 / 0:36

הקצין הזהיר מפני התפשטות של "המדינה האיסאלמית" לאסיה, וחשף שהארגון כבר מנפיק דרכונים ושולט על 45% מעתודות הגז בסוריה. על המנהרות בעזה טרם המבצע: "היה מודיעין מספק"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

(הרמטכ"ל האמריקני: ייתכן שאמליץ על פעולה קרקעית נגד דאעש)

"דאעש עשוי להתרחב גם לאסיה": קצין בכיר באמ"ן סקר אמש (רביעי) את השינויים במזרח התיכון – ובהם את המשך ההתפשטות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). לדבריו, לארגון הסוני הקיצוני יש כבר 30 אלף פעילים בעיראק ובסוריה, ותאים "רדומים" בלבנון – ואף שאלה עדיין לא קרובים לגבול ברמת הגולן, צה"ל נערך לכך במספר רבדים. מידע מבצעי כבר הועבר למדינות באזור ובמערב.

הקצין הבכיר אמר שדעאש כבר מבסס את עצמו בשטח, ושהוא הצליח לצבור כסף בעקבות מעשי שוד רבים, לקיחת כופר, חטיפות וניצול משאבי טבע באזור בדגש על אסדות גז ושדות נפט. בנוסף לכך הוא נהנה ממימון של שייחים סעודים וכווייתים. "נכון לרגע זה דעאש שולט על 60 שדות נפט בסוריה, שעבור תפוקתם הוא מקבל מדי יום 6-3 מיליון דולר", אמר הקצין הבכיר והוסיף: "הם הצליחו להשתלט על ארבע תחנות כוח בסוריה, והם שולטים על 45% מעתודות הגז של סוריה". השליטה בתשתיות מקנה לו יציבות ועצמאות, בין היתר באספקת החשמל.

מהמידע שיש בידי צה"ל עולה כי דעאש הקים לעצמו משרד פנים, משטרה פנימית, משרד אוצר ומשרד רווחה. במקביל, הוא השתלט על שדה תעופה בטאבקה שבסוריה ובנוסף לכך אף החל להנפיק דרכונים עם סמל "המדינה האיסלאמית". "דעאש מזריק מחדש את מלחמת הדת למזרח התיכון ובשלב הבא הוא עשוי להגיע לאסיה", אמר הקצין הבכיר בתדרוך כתבים צבאיים ואף התייחס למתרחש בסוריה. "בשלב זה יש קולות במשטר האיראני שקוראים להפסקת התמיכה באסד אך מפקד כוחות אל קודס סולימני עדיין מצליח להוביל את קו התמיכה במשטר הסורי". עוד העריך הקצין שברגע שנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ייצב את מעמדו בטורקיה הוא יתחיל "לחמם" את הגבול הטורקי-סורי כפי שעשה כראש ממשלה.

עוד בנושא
אירופה נגד האיסלאמיסטים: מגייסים נעצרו בצרפת
צפו בדאעש מאיימים על אובמה ב"להבות מלחמה"
"נחטפנו אחרי 20 דקות": כך נפל סוטלוף בשבי דאעש

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

על נאום הכלניות של הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ בנגב המערבי באחת מהפסקות האש במהלך מבצע "צוק איתן", אמר הקצין הבכיר כי אמ"ן העביר קודם לכן מידע מודיעיני על כוונות החמאס להמשיך בשיגורי הרקטות. על העתיד לבוא בזירה הפלסטינית אמר הקצין הבכיר כי החמאס מעוניין לשמור על הרגיעה אך יש תסכול גובר ברצועת עזה. בשלב זה, כפי שפורסם אמש בוואלה! חדשות, הרשות הפלסטינית גוררת רגליים בהקמת מנגנון השיקום של רצועת עזה אך להערכתו בשבוע הבא תחול התקדמות במישור הזה. לדבריו, הרשות הפלסטינית בראשותו של אבו מאזן מנצלת את חולשת החמאס בעזה כדי להגדיל את הדומיננטיות ברחוב הפלסטיני ולכן נגרם עיכוב בהרכבת מנגנון שיקום שיביא לרגיעה ברצועה.

הקצין הבכיר אמר כי היה מודיעין על המנהרות בניגוד לטענות נגד אמ"ן. "לא היה מודיעין על כל התוואי, אך בהחלט היה מודיעין מספק בכל הרמות". נוסף על כך, הקצין הבכיר הדגיש כי הטענות לפיהן אמ"ן "התעלם" מהמידע על עימות אפשרי הן "קשקוש". לדבריו, אמ"ן העביר התרעה בסוף חודש יולי על האפשרות למהלך יזום של החמאס.

על הסרבנות לכאורה ביחידה 8200 אמר הקצין הבכיר כי מדובר ב"גרעין קטן מאוד שמתוכו רק שמונה שמעו שיחות של פלסטינים. כל היתר היו טכנולוגים. כולל הרב-סרן שדיבר עם כלי התקשורת, שלא שמע שיחה עם פלסטיני מימיו אלא אם כן מישהו הקליט שיחות עבורו". עוד אמר ש-15 מחותמי המכתב לא עשו מילואים מאז שנת 2009, שהרוב המכריע לא ביצע כלל מילואים מאז השחרור ושרק שלושה מהם עשו מילואים בין השנים 2012-2013 וגם לימים אחדים. "שיחה על סקס שאין לנו יכולת להוכיח אותה היא סיבה לדיבור על סרבנות וכיבוש? אין אף דוגמה להרג פעיל בטעות. האתיקה באמ"ן נלמדת ומתורגלת כל הזמן. היו בעבר מקרים גבוליים והם טופלו. יש פה סיבות אחרות למכתב הזה. עלינו זה לא השפיע. אבל בחוץ? זה עשה נזק בעולם. לא מעט ארגוני דה-לגיטימציה בעולם מינפו את זה נגדנו".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 17.9.14, 18:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully