וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ספר המריבה בבית שמש: במקום חומה - מחסום משולחנות

17.9.2014 / 11:29

רק אתמול הוסרה חומה בתוך מבנה בית הספר "שפות ותרבויות" בהוראת בית המשפט, וכבר הוקמה מחיצה חלופית, המונעת מהבנות החילוניות להשתמש בשירותים. "בכל יום קונץ אחר"

צילום מסך

אף שעיריית בית שמש הסירה אתמול את חומת ההפרדה הפנימית בבית הספר "שפות ותרבויות" בבית שמש, כפי שהתחייבה בפני בית המשפט, הבוקר (רביעי) גילו תלמידי בית הספר החילוני שבמקום המחיצה הוקם במקום מחסום מאולתר העשוי משולחנות, מכיסאות ומבד יוטה. המחסום ממשיך למנוע מהם לעשות שימוש בכל שטח בית הספר, ובכלל זה בשירותי הבנות, הממוקמים "בצד החרדי".

ביום ראשון שעבר הורה בית המשפט המחוזי בירושלים להסיר את החומה שהפרידה בין החילונים לתלמידות החרדיות של מוסד "משכנות דעת", שמוקם בתוך מתחם בית הספר החילוני. עם זאת, רק חציצת הגבס החיצונית בחצר המבנה, שזכתה לכינוי "חומת ההפרדה", הוסרה, ואילו החציצה הפנימית שהפרידה בין שני חלקי בית הספר הוסרה רק אתמול, לאחר שהנהגת ההורים של בית הספר איימה שאם זו לו תוסר עד 15:00 הם ישברו את החומה בעצמם.

עוד על "בית ספר המריבה" בבית שמש:
תיעוד: עיריית בית שמש מסירה את החומה בבית הספר
"התלמידות בבית שמש חרדיות - ולכן לא אכפת מהן"
ראש העיר בית שמש: "לא אפנה את התלמידות החרדיות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחסום משולחנות ומכיסאות שהוקם בבית הספר "שפות ותרבויות" בבית שמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשל חסימת המעבר לצדו השני של בית הספר, נמנע מהבנות החילוניות להשתמש בשירותי הבנות, והן נאלצות לחלוק שירותים עם הבנים. "התלמידים שלנו נאלצו לעשות שימוש באותם שירותים של התלמידות. מדובר בילדים בגילאי יסודי ותחילת גיל ההתבגרות, והדבר לא מתקבל על הדעת", טענו בהנהגת ההורים. "אין שום סיבה שהתלמידות החרדיות לא יוכלו לעשות שימוש בשירותי הבנות יחד איתנו".

על המחיצה החדשה שהוקמה היום אמרו בהנהגת ההורים: "בכל יום יש להם איזה קונץ אחר להתחכם איתו. התחייבו בבית המשפט להסיר את החומה אבל הסירו רק בחוץ. איימנו שנפרק אותה בעצמנו - אז פירקו ושמו מחסום אחר. אי אפשר להמשיך ככה. להם אולי אין דברים אחרים לעשות, אבל כולנו אנשים עובדים שצריכים לפרנס משפחות ואנו לא יכולים כל הזמן לעסוק במשחקי הבריונות של העירייה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

העירייה: "ניסיון להלהיט את הרוחות"

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה כי מדובר בניסיון נוסף של נציגי "שפות ותרבויות" להלהיט את הרוחות ולעורר פרובוקציות מיותרות. "עיריית בית שמש הסירה מיוזמתה את כל המחיצות החיצוניות והפנימיות ובתיאום מלא עם משרד החינוך, כעת הכול תקין ובטיחותי באישור קצין הבטיחות", נמסר מהעירייה. "מנכ"ל העירייה, עו"ד מתי חותה, ערך הבוקר סיור בבית הספר לבדיקת הטענות החדשות וגילה כי מדובר בזוטות שהן ברמת טיפול של אב בית, ואם הייתה הידברות תקינה בין מנהלות בית הספר, לא הייתה נוצרת כל בעיה וכל חיכוך. בסיום הסיור הגיעו הצדדים להסדר מלא בנוגע לשימוש בשירותים וסוכם כי יתקיים ערוץ הידברות בין המנהלות בתיווכה של מנהלת אגף החינוך בעירייה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מהתלמידות החילוניות נמנע להגיע לשירותים בצדו השני של בית הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסערה סביב בית הספר "שפות ותרבויות" החלה לאחר שהעירייה מיקמה את המוסד החרדי בתוך המבנה של בית הספר החילוני, למורת רוחם של התלמידים החילוניים והוריהם. משרד החינוך ביקש להוציא צו לסגירת המוסד החרדי במקום, אולם בית המשפט דחה את הבקשה, והורה להרוס את המחיצה שהוקמה במתחם.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

חומת הפרדה שהוצבה בבית ספר חילוני בבית שמש. אוגוסט 2014. מיכאל קריספל, מערכת וואלה! NEWS
המחיצה שהוסרה כבר בחצר בית הספר "שפות ותרבויות" בבית שמש/מערכת וואלה! NEWS, מיכאל קריספל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully