וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: עיריית בית שמש מסירה את החומה בבית הספר

5.9.2014 / 0:14

ראש העיר הורה להסיר את החומה שמפרידה בין תלמידים חילונים לחרדים בבית הספר שבשכונה החרדית "כצעד התפייסות". "בניית הגדר יצאה מפרופורציה ונוצלה על ידי גורמים אינטרסנטים"

צילום: יעקב לדרמן

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, הורה אמש (חמישי) להסיר את חומת ההפרדה שאותה אפשרה העירייה להציב בין התלמידות החרדיות לבין התלמידים החילוניים, במתחם בית הספר לשפות ותרבויות בעיר. "בניית הגדר נעשתה לבקשת בית הספר לשפות ותרבויות, אך יצאה מפרופורציה ונוצלה על ידי גורמים אינטרסנטים למטרת התנגחות. כתוצאה מכך היו כאלו שנפגעו מזה. כצעד וכמחווה להתפייסות הוריתי להסיר את הגדר שכבר הספיקה לקבל את הכינוי 'החומה' ואני מקווה שבעקבות כך גם תיפול החומה שגבהה כאן בין הצדדים", אמר ראש העיר.

דעה:”התלמידות בבית שמש חרדיות - ולכן לא אכפת מהן”

לדבריו, "למרות הדימוי התקשורתי המטעה, רובם המוחלט של תושבי העיר, מכל המגזרים והאוכלוסיות, חיים ופועלים יחדיו בשכנות מצוינת שיכולה להוות דוגמא למקומות רבים. אני קורא שוב למשרד החינוך, לבוא ולרדת לשטח, לראות את המצוקה מקרוב ואז אני בטוח שנוכל למצוא את הדרך הטובה ביותר בשיתוף פעולה למען ילדי העיר מכל המגזרים". אבוטבול הוסיף כי "עוד לפני תחילת הדיון היום פגשתי את סמנכ"ל משרד החינוך תמיר בן משה ואנשיו, והצעתי להם להיפגש כבר היום אחרי הדיון, ללא כל קשר לתוצאותיו, כי כולנו מחויבים לילדים היקרים מכל המגזרים".

עוד בוואלה! חדשות על הפרשה:
בית המשפט: החרדיות ימשיכו ללמוד בבי"ס בבית שמש
ראש העיר בית שמש: "לא אפנה את התלמידות החרדיות"
בית ספר החילוני הפך לחרדי: "ראש העיר נכנס בנו"

החרדים מסירים את המחיצה בבית שמש. דוברות עירית בית שמש,
החומה, לאחר שהחלו בהסרתה, הערב/דוברות עירית בית שמש

בתוך כך, בית משפט השלום בירושלים פסל אתמול את בקשת משרד החינוך להוציא צו סגירה לאגף החרדי לבנות שהוקם במתחם בית הספר הממוקם בשכונה החרדית רמת בית שמש א'. בהתאם להחלטה, מהיום יוכלו תלמידות המוסד החרדי "משכנות דעת" לשוב ולהשתמש בחלק מבית הספר החילוני שהופקע על ידי העירייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ההורים החילונים נלחמים על בית הספר: "הצבת החומה - בריונות". עומר מירון
"חומת ההפרדה - בושה לציונות". החומה בשלמותה/עומר מירון

השופט גד ארנברג קבע כי אין בסמכות בית המשפט לדון בבקשת משרד החינוך, וכי עליה לעבור לדיון בבית המשפט לעניינים מקומיים. "לבית משפט זה אין סמכות לדון בבקשה כפי שהוגשה שכן עניינה הוא במשפט הציבורי מנהלי, בלבד ולפיכך הבקשה נמחקת מחוסר סמכות עניינית", כתב בין היתר ארנברג בהחלטתו. עוד קבע השופט כי בניגוד לנהוג לא ידרוש מהמדינה לשלם את הוצאות בית המשפט של עיריית בית שמש, "בשל האופן שבו ביצעה המבקשת את החלוקה של בית הספר, בלילה האחרון של החופשה לאחר שהיה ברור לה שהחלוקה היא בניגוד לדעת המבקשת".

בעקבות ההחלטה, הודיע משרד החינוך כי כבר הערב יעתור לבית המשפט המחוזי בירושלים בנושא. "משרד החינוך רואה בהתנהגות הבריונית והבלתי לגיטימית של הרשות המקומית מהלך שיש לעצור אותו באופן מידי", נמסר. עוד ביקשו להבהיר כי צו הסגירה עומד בעינו.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

(עדכון ראשון: 23:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully