וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפחות מין, אימהות ורוצחות: הנשים של דאעש

חוקרים מבחינים לאחרונה בתופעה חדשה: נשים מוסלמיות ממדינות מערביות שנשבות בקסם של "המדינה האיסלאמית" ומצטרפות לשורות הארגון. החשש הוא שחלקן ישובו לאירופה ולארה"ב ויעשו פיגועים. צפו במהדורה

מערכת וואלה!

המטה ללוחמה בטרור פרסם הבוקר (שני) אזהרת מסע לשורת יעדים במערב אירופה בעקבות איום הפיגועים מצד פעילי "המדינה האיסלאמית" (דאעש). זאת, במקביל להתכנסות בפריז של מנהיגים מ-20 מדינות בניסיון לגבש מדיניות ללחימה בארגון הטרור, שכבש שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה.

לאחרונה, מבחינים חוקרים בתופעה חדשה בהקשר של דאעש: נשים מערביות הפועלות במסגרת הארגון. ד"ר דינה ליסננסקי, מומחית לתנועות איסלאמיות באוניברסיטת חיפה הסבירה שהתופעה צברה תאוצה במהלך מלחמת האזרחים בסוריה, אז החלו ארגונים איסלאמיים קיצוניים בכלל, ודאעש בפרט, לייבא נשים לסיפוק צרכיהם המיניים של הלוחמים. לפי חוקי האיסלאם, אמרה ליסננסקי, מותר לגבר הנמצא במצב מלחמה לכרות חוזה עם אישה, במסגרתו היא מעניקה לו שירותי מין ושכרה משולם לה בעולם הבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק לאחרונה הצטרפו לשורות המורדים הסונים 50 נשים בריטיות. נשים בשורות דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום, כך לפי ליסננסקי, אפשר לחלק את הנשים של דאעש לשלוש קבוצות עיקריות. הראשונה מורכבת מנערות מערביות בגילאי 25-17 שמצטרפות לארגון מתוך רצון להיות חלק מארגון מצליח ופופולארי, שזוכה לסיקור נרחב בכלי תקשורת ברחבי העולם. הקבוצה השנייה היא נשים מוסלמיות ממדינות מערביות שנלחמו כבר בעבר בארגוני טרור אחרים, ונישאו ללוחמי ג'יהאד. הקבוצה השלישית היא של נשים שנחטפו ונשבו על ידי פעילי הטרור, ונאלצו להתאסלם בעל כורחן.

על פי הערכות שונות, רק לאחרונה הצטרפו לשורות המורדים הסונים 50 נשים בריטיות, ואתמול (א') פורסם כי כמאה נשים בעלות אזרחות אמריקאית, ממוצא סודני ופקיסטני, התגייסו אף הן לארגון. זאת, משום שדאעש, בניגוד לאל-קאעדה, מאפשר לנשים להיות מעורבות ופעילות יותר במאבק הג'יהאדיסטי. ככל הנראה, הן מתפקדות בעיקר כאוכפות את חוקי השריעה הנוקשים במעוזי השליטה של הארגון, ואחראיות על העמדת הדור הבא של הפעילים. עם זאת, ישנו חשש לכך שחלק מאותן נשים מוכשרות להיות מחבלות מתאבדות, שיישלחו בעתיד למדינות באירופה ובארצות הברית ויבצעו בשטחן פיגועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנשים מגויסות באמצעות קמפיין שמופץ ברשתות החברתיות. חמושות בשירות "המדינה האיסלאמית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשים מגויסות באמצעות קמפיין שמופץ ברשתות החברתיות, שבו מפתים נשים מאירופה ומארצות הברית להגיע למזרח התיכון כדי לקחת חלק בבניין המדינה האיסלאמית. הארגון מסביר לנשים כי תקומתן לבניין החליפות תתבצע לא רק דרך הקרבה עצמית, אלא גם דרך נישואים והעמדת צאצאים לפעילי הג'יהאד. התעמולה מתבססת על הצגתם של חיי משפחה מוסריים בחסות הג'יהאד ו"הכבוד" בהקמת דור חדש של לוחמים. החשיפה ברשתות החברתיות יצרה רשת תמיכה כלכלית שמממנת את הנסיעות של הנשים המערביות למזרח התיכון. רשתות אלו התרחבו בשנה האחרונה.

עוד במהדורה:

הקמפיין לעידוד ירידה של ראשי המדינה: בזמן שבמערכת הביטחון מתריעים שבעימות הבא חיזבאללה עלול לפלוש לישובים בגולן, שאל קעידה יושב על הגבול, ושגם אחרי 50 יום של מערכה עקובת דם בדרום, האיום עדיין כאן. אודי הירש, משנה לעורך וואלה!, שואל האם כל הקמפיין הזה בכלל נועד לגרום לנו לרדת מהארץ?

מה יעשו האצטדיונים החדשים לספורט הישראלי? מכבי חיפה תשחק היום לראשונה באצטדיון סמי עופר שמתפרש על פני 145 דונמים וכולל 30 אלף מושבים. בירושלים יושק היום אצטדיון מעט "צנוע" יותר, פיס ארנה, הכולל 11 אלף מושבים ו- 1700 מקומות חניה. האם מיליארדי השקלים שהושקעו באצטדיונים החדשים יצדיקו את ההשקעה? והאם המבנים המפוארים ישפרו את מצבו של הספורט הישראלי?

הרווק המבוקש בעולם בן 30: הארי, הנסיך הג'ינג'י הלוהט חוגג היום 30 ומקבל מתנה "צנועה" מאמו המנוחה - 13 מיליון פאונד. חמוש במראה מצודד, זיק של שובבות וירושה מפוארת בעובר ושב הפך הארי לרווק המבוקש ביותר בעולם. נאוה סילוורה, עורכת וואלה! אופנה ומומחית לבית המלוכה הבריטי, על האח הצעיר ששובר לבבות ביבשת.

התחזית: הערב מעונן חלקית, מחר עלייה קלה בטמפרטורות עם סיכוי לטפטוף בצפון הארץ בשעות הבוקר.

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש
  • טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully