וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיכה בקצין שירה בבדואי: "החיילים חסרי אונים"

15.9.2014 / 3:00

עשרות קצינים העבירו לרמטכ"ל מכתב תמיכה בקצין בצאלים, בעקבות עימות שהתפתח בינו לבין תושבי הפזורה הבדואית שחדרו לשטח הבסיס. "לחדול מסירוס יכולת התגובה של החיילים"

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, מביקורו בבסיס מל"י, צאלים. יולי 2013. אריאל חרמוני, תקשורת שר הביטחון, משרד הביטחון
"רבים התריעו על הסכנה שבדבר". שר הביטחון משה יעלון בביקור בבסיס צאלים/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, תקשורת שר הביטחון

עשרות קציני מילואים מיחידות צה"ל השונות העבירו אתמול (ראשון) לרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, מכתב תמיכה בקצין המשרת בבסיס צאלים, לאחר שבמהלך עימות שהתפתח ביום שישי האחרון בינו לבין שני תושבי הפזורה הבדואית שהגיעו לשטחי המטווחים של הבסיס, ירה הקצין לעבר אחד מהם ופגע בו באורח קשה. הקצינים קראו לרמטכ"ל "לחדול מסירוס יכולת התגובה של החיילים, ולהחזיר את כבודו וביטחונו של הצבא למקומו הראוי", וטענו כי ההנחיות הנוכחיות "מותירות את החיילים וסגל הבסיס חסרי אונים".

השניים הגיעו לשטח האש הסמוך לבסיס כשהם רכובים על גבי טרקטורונים, לפי החשד על מנת לגנוב מתכות או תחמושת. לאחר שהקצין דרש מהחשודים לעזוב את המקום, התפתח עימות מילולי בין הצדדים, במהלכו שלף אחד החשודים סכין. בתגובה, דרך הקצין את נשקו וירה לעבר אחד מהם לפחות כדור אחד. החשוד התמוטט ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ובתום ניתוח במחלקה לטיפול נמרץ, מצבו התייצב.

עוד בוואלה! חדשות:
במערכת הביטחון שוב מאיימים: "לא תהיה תוספת? נשבית טיסות"
"אנשי דרעי איימו עליי לבטל עצרת לזכר חללי צה"ל"
"אם צה"ל היה פוגע בחמאס לא היינו בפחד לפני החג"

תמונות מביקור הרמטכ"ל בצאלים, נובמבר 2012. דובר צה"ל
"אירוע בעל אופי חבלני בשטחי הבסיס הוא רק שאלה של זמן". חיילים בבסיס צאלים בעת ביקור הרמטכ"ל בני גנץ/דובר צה"ל

"אנו, קציני מילואים, שמענו על אירוע הירי בסוף השבוע האחרון בבסיס האימונים בצאלים, ולאחר שבמשך שנים התרענו על חומרת התופעה והסכנות הגלומות בה, החלטנו להשמיע את קולנו", נכתב בעצומה, הקוראת להתמודד עם עבריינים באזור בסיס צאלים, בו מתאמנים עשרות אלפי חיילים מדי שנה.

בין החותמים על העצומה האינטרנטית, סא"ל במיל' פיני בדש, ראש מועצת עומר הסמוכה. "זה זמן רב שהמצב בצאלים ובשטחי האש הסמוכים לו הולך ומדרדר", עוד נכתב, "עבריינים ופורעי חוק משבטי הבדואים שבסביבה מגיעים לשטחי הבסיס במטרה לגנוב ולגרום נזק לרכוש צבאי, פעמים רבות תוך סיכון עצמם ואחרים במהלך תרגילי אש".

הקצינים הדגישו במכתבם: "כל יחידה שמגיעה להתאמן יודעת כי ציוד צבאי שיוותר רגע ללא השגחה ייגנב, לעיתים תוך איום על חיילים וקצינים, ואף תועדו מקרים רבים אף של פריצות לתוך הבסיס עצמו במטרה לגנוב תחמושת וכלי נשק. למרות שרבים התריעו על הסכנה שבדבר, ועל כך שאירוע בעל אופי חבלני בשטחי הבסיס הוא רק שאלה של זמן, דבר לא נעשה כדי למגר את התופעה - להיפך: ההנחיות בנושא רק מחמירות, ומותירות את החיילים וסגל הבסיס חסרי אונים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
צה"ל בגבול רצועת עזה, מאי 2014. GettyImages
"כל יום שעובר ולא נגנב ציוד, נשק, או אמצעים מיוחדים מהבסיס זו שאלה של מזל"/GettyImages

"אנו תומכים בקצין שנאלץ להתמודד מול מצב קיצוני, ופעל במהירות ובנחישות להציל את חייו וחיי אחרים, ומקווים כי גם אתם, מפקדיו, תעשו כן", סיכמו הקצינים, "אנו קוראים לכם, הממונים על הצבא ולפעול לעצור את הביזיון".

סרן במיל' דוד, קצין בחיל המודיעין, הוסיף: "מה שקורה בצאלים זה מחדל לכל דבר. כל יום שעובר ולא נגנב ציוד, נשק, או אמצעים מיוחדים מהבסיס זו שאלה של מזל. התרענו על כך בעבר ועד היום אף גורם צבאי רציני לא התמודד עם הבעיה".

בעקבות המקרה, פתחה המשטרה הצבאית בחקירה, ועדויות נגבו מהמעורבים. בשנים האחרונות עיבה צה"ל את מערכי ההגנה והאיסוף סביב הבסיס וסביב הבונקרים בהם מאוחסנים אמצעי לחימה ותחמושת, והוקמו גדרות, אולם ניסיונות הגניבה נמשכים.


מדובר צה"ל נמסר: "המקרה אשר התרחש ביום שישי האחרון בבסיס צאלים נמצא תחת חקירת מצ"ח. כמו כן, לא מוכרת בלשכת הרמטכ"ל כל פנייה בנושא."


לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully