וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "זקוקים לעוד מיליארדים רבים בתקציב הביטחון"

ראש הממשלה נאם במסגרת כנס הסייבר בתל אביב והתייחס למחלוקת בינו לבין שר האוצר סביב תקציב המדינה: "יש להגדיל משמעותית את תקצוב הביטחון, בדרך אחראית - ללא גירעון גדול"

צילום: כנס הסייבר הבינלאומי הרביעי באוניברסיטת ת''א, עריכה: יותם בן-דוד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב (ראשון) למחלוקת בינו לבין שר האוצר, יאיר לפיד, על תקציב המדינה לשנת 2015. בנאום שנשא בכנס הסייבר הבינלאומי באוניברסיטת תל אביב, שב והדגיש נתניהו כי בניגוד לעמדת משרד האוצר והעומד בראשו, הוא מתנגד לצעד של הגדלת יעד הגירעון ותומך בתוספת משמעותית לתקציב הביטחון.

"הכספים שהשקענו בביטחון תרמו לכלכלת המדינה", אמר נתניהו, שתומך יחד עם שר הביטחון, משה יעלון, בהענקת תוספת של כ-11 מיליארד שקלים למשרד הביטחון, בניגוד לתוספת צנועה הרבה יותר לה מסכימים באוצר. "המיליארדים שהשקענו ב'כיפת ברזל' אפשרו לכלכלת ישראל להמשיך לתפקד במהלך המערכה האחרונה – ומנעו בריחה של השקעות מישראל. המיליארדים שהשקענו בגדר בדרום בלמו כליל את ההסתננות לישראל, גם של הג'יהאדיסטים מסיני. אני זוכר שהייתה ביקורת על ההשקעה ה'מופרזת' שלנו בביטחון, אבל אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילולא השקענו זאת".

לדברי נתניהו, "לאור האיומים באזורנו אנחנו זקוקים להגדלה משמעותית של מיליארדים רבים בתקציב הביטחון, ויש לעשות זאת בדרך אחראית ללא גירעון גדול".

העימות על התקציב - כותרות נוספות:
בכיר ביטחוני: "הצעת האוצר - הימור על ביטחון ישראל"
האוצר יציג התקציב ל-2015: לא יועלו מסים, הגירעון יגדל
לא יעלו מסים? יקחו ממכם יותר כסף | דעה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בכנס הבינלאומי לסייבר בתל אביב. אבי אוחיון, לע"מ,
תומך בתוספת של עוד 11 מיליארד שקל לתקציב הביטחון. נתניהו, הערב/אבי אוחיון, לע"מ

אחר הצהריים הסתיימה במשרד ראש הממשלה בירושלים ללא תוצאות פגישתם של ראש הממשלה ושר האוצר בנוגע לתקציב. גורמים שעודכנו בפרטי הפגישה מסרו כי "הייתה פגישה טובה מאוד", אך דבר לא סוכם במהלכה.

לפיד הציג לראש הממשלה תקציב המאופיין במדיניות שעליה הצהיר – הגדלת הגירעון, הימנעות מהעלאת מסים ותקצוב תכנית מע"מ 0. לפיד מתכנן כי יעד הגירעון בתקציב השנה הבאה יהיה 3.18% מהתוצר. מדובר בעלייה מיעד הגירעון של השנה הנוכחית, שעמד על 3%. בפגישתם הביע נתניהו את עמדתו לפיה יש לשמור על מסגרת גירעון נמוכה מ-3% מהתוצר.

לפיד אמר בפגישה כי כאשר הגיע לתפקידו, הגירעון עמד על 5%, ובסופו של דבר הצליח לייצב את הכלכלה, אך הוא אינו מוכן "לשלוח את היד לכיסי האזרחים". לפיד גם הביע בפגישה הסכמה עקרונית לתת תוספות לתקציב הביטחון בכל הנוגע לפעולות הקשורות במערך הלוחם. השניים קבעו לתת לצוותים המקצועיים להידיין בנושא בימים הקרובים, ולאחר מכן לשוב ולהיפגש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
יאיר לפיד במסיבת עיתונאים של "יש עתיד", פברואר 2014. דרור עינב
מתנגד להעלאת מיסים. לפיד/דרור עינב

גורם ביטחוני בכיר התייחס מוקדם יותר היום לתקציב אותו מבקשים באוצר להעביר, וטען כי "הצעת האוצר שפורסמה היא אחיזת עיניים ומנותקת לחלוטין מהמציאות". לדבריו, "בפועל, לא מדובר בתוספת, אלא בתקציב כולל הנמוך יותר מתקציב מערכת הביטחון לשנת 2014, לא כולל ההוצאות על מבצע 'צוק איתן'. במשרד האוצר מהמרים על ביטחונם של אזרחי ישראל וחושבים שמדובר במשחק".

הבכיר הביטחוני טען כי "זה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה. בפועל, הם מובילים לשחיקה מתמשכת ומסוכנת ביכולות מערכת הביטחון ובמוכנות שלה ולפגיעה קשה מאוד ביכולת של מערכת הביטחון וצה"ל להתמודד עם האתגרים הכבדים שעל גבולנו. האתגרים האלה כוללים גם את הג'יהאד העולמי, דאעש, חיזבאללה, חמאס וגורמי טרור נוספים שמאיימים על מדינת ישראל, וזה עוד לפני שדיברנו על הגרעין האיראני".

"צר לנו שבגלל טעמים פוליטיים ואלקטוראליים, שאינם מחוברים למציאות במזרח התיכון, תהיה פגיעה קשה בביטחונם אזרחי ישראל ופגיעה קשה בכלכלה הישראלית", הוסיף.

"סרבנות מכל סוג שהיא ראויה לגינוי מלא"

בנאומו הערב התייחס ראש הממשלה לסוגיה בוערת נוספת: מכתב הסרבנות ששלחו חיילים בעבר ובהווה לראש הממשלה, לרמטכ"ל ולראש אמ"ן, בו כתבו שהם מתנגדים "לקחת חלק בפעולות נגד פלסטינים בשטחים, שלא נעשות לשם הגנה עצמית, אלא לשם ביסוס השלטון הצבאי".

"סרבנות מכל סוג שהיא ראויה לגינוי מלא", הבהיר נתניהו. "השימוש הפוליטי שנעשה לאחרונה תוך השמעת האשמות מופרכות – הוא פסול. צה"ל, על כל יחידותיו, הוא הצבא המוסרי בעולם. מהיכרות רבת שנים שלי עם אנשי יחידה 8200 אני יודע שההשמצות חסרות הבסיס שהושמעו לאחרונה לא יפגעו בעבודה החשובה כל כך".

לפניות לכתבים:
דנה ירקצי: danayark@walla.co.il
עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully