וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמטי 8200

15.9.2014 / 13:36

סרבני השירות ביחידת העילית של המודיעין אינם שונים במהותם ממשתמטי הגיוס החרדים - אלו ואלו סבורים שהם טובים מהכלל. הסרבנים החדשים גם גורמים נזק לשמאל הישראלי

במהלך 15 השנים שאני חלק ממובילי המאבק בהשתמטות החרדים, רבים הם הטוענים כנגדנו - עזבו את החרדים, תתעסקו בסלבס שמשתמטים או בשמאלנים שמסרבים. הטענה איננה נכונה, מכיוון שבמהלך השנים יצאנו לא מעט פעמים כנגד כל סוגי ההשתמטות לסוגיה-וסרבנות השמאל הקיצוני-היא השתמטות לכל דבר.

מדוע לא חתמתי על מכתב הסרבנים / טור של יוצא 8200

יש דבר דומה ודבר שונה בין השתמטות החרדים להשתמטות מהסוג שהתגלתה בימים האחרונים ביחידת המופת 8200. השונה - אצל החרדים מדובר בהשתמטות ממוסדת-בחוק מדינה המתיר לכל מי שצבע הכיפה שלו שחור שלא לשרת כמו כל ישראלי אחר. הדומה - וכאן הטענה שלי כנגד כל מי שקורה למכתב אנשי 8200 - "מכתב הסרבנים" במקום השם הראוי לו - מכתב המשתמטים. סרבנות היא השתמטות מכיוון שהבסיס הוא דומה – לשים עצמך רם ונישא מעל הכלל, לחשוב שלך יש סיבה טובה יותר שלא לשרת מאשר החלטה דמוקרטית המחייבת את כולנו לשרת ומחייבת את כולנו לכבד את החוק - גם שהחוק לא מוצא חן בעינינו.

הסרבנים-משתמטים-כמו החרדים, חושבים שהם יותר טובים מאתנו, הכלל - הם חושבים שלהם נתגלתה תובנה אלוהית או נשגבה והם מבינים את מה שכל השאר לא מבינים. הם גם בטוחים שאם יעשו את הצעד שלהם הם ישנו את המציאות. בפועל, השינוי היחידי שהם עושים הוא הגדלת מספר המשמרות לחבריהם לשעבר ביחידה אשר ימשיכו לעשות עבודת קודש למען עם ישראל.

פגיעה במותג

יש נימוקים רבים כנגד המעשה שביצעו משתמטי 8200. הנה העיקריים שבהם: מי שרוצה לנווט את הסירה, חייב לעשות זאת עם משוט ביד ולא לצעוק מהחוף תחתרו שמאלה או ימינה. ההשתמטות למעשה שומטת את הזכות שלך להשפיע על הכיוון. כאיש מרכז-שמאל, אשר עשה מאות ימי מילואים, אני יודע עד כמה חשוב כאשר במחסומים נמצאים גם אנשים עם תפיסת עולם כמו שלי. אותו הדבר במחשכי עבודת המודיעין של 8200. רק חיל הטרוגני עם אנשים המייצגים את כל תפיסות העולם ייתן למפקדים את הפרספקטיבה שהם זקוקים לה כאשר הם באים לקבל החלטות.

משתמטי השמאל, אתם לא מרוצים ממדיניות הממשלה? אתם לא לבד. תעשו את השירות שלכם הכי טוב שאפשר, וכאשר תפשטו את המדים, צאו לכיכר להפגין, תגדילו את אחוזי ההצבעה של מצביעי השמאל, בכדי שאפשר יהיה להחליף את שלטון הימין שהתיישב כאן כבדרך קבע. הפעולה שלכם מייצרת נזק אסטרטגי למילה/מותג שמאל - ורק מגבירה את השנאה אליו. במקום שהשמאל יהיה לאומי וציוני כמו שהיה בימי בן גוריון, דיין אלון ורבין, אתם גוררים אותנו אל מחוזות קיצונים אשר אינם מתאימים למרבית העם ומייצרים ריחוק בלתי ניתן לפישור.

משתמטי 8200, אנא חזרו בכם. הנזק שאתם מייצרים הוא גם ללכידות החברתית, גם לחבריכם למשמרות, גם למותג השמאל וכל זה בשביל מה? בשביל כותרת לעיתון אשר תישטף כבר מחר בכותרת אחרת?

יש לנו במדינה הרבה בעיות ואתגרים, אך הדבר המייחד אותנו וגורם לנו להצליח להתגבר פעם אחר פעם היא העובדה שמרביתנו משרתים, לוקחים חלק, נותנים משהו שאיננו מובן מאליו בשום מקום אחר בעולם וזה מקור עוצמתנו. אסור לוותר על עוצמה זו בשביל שום סיבה - לא סרבנות משמאל, לא סרבנות מימין, ולא בהשתמדות בשם הדת.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי וחבר הנהלת הפורום לשוויון בנטל

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully