וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

אזעקה ונפילה בשטח רמת הגולן, מכתב נגד לסרבנים ביחידת 8200, הרב ברלנד שוחרר ממעצר בערבות ובבקעה נהרג אדם בתאונה חזיתית. אלה הכותרות שעשו את השבת

הניה: "לעולם לא ננהל שיחות ישירות עם ישראל"

ראש ממשלת חמאס לשעבר בעזה איסמעיל הניה הצהיר היום (שבת) כי ארגונו "לעולם לא ינהל שיחות ישירות עם ישראל". הניה, שאמר את הדברים במהלך שיחה עם עיתונאים ברצועת עזה, הוסיף כי ארגונו לעולם לא יסכים לוותר על נשקו "עד שתשוחרר האדמה". בדומה לו, חאלד משעל, ראש הלשכה המדינית של הארגון המבקר בימים אלו בתוניסיה, הבהיר אתמול כי "שיחות ישירות עם הכובש הישראלי הן לא חלק ממדיניות הארגון. אם יהיה הכרח לקיים שיחות, הן יהיו בצורה לא ישירה".

בכיר אחר בחמאס נשמע השבוע דווקא מפויס בכל הקשור לישראל. סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק, אמר ביום חמישי האחרון בריאיון לרשת "אל-ערביה" כי אם "העם הפלסטיני ירצה לנהל משא ומתן עם ישראל, אין מניעה מלעשות זאת". לדבריו, "כמו שניתן לתקשר באמצעות כלי נשק ניתן לתקשר באמצעות דיבורים. עד כה המדיניות של חמאס הייתה שלא לדבר עם ישראל, אבל הדבר אינו אסור"

הרב ברלנד שוחרר ממעצר: "לא היה ולא נברא"

הרב אליעזר ברלנד, שנעצר שלשום בהולנד לבקשת משטרת ישראל, שוחרר אתמול בערב בערבות מהכלא באמסטרדם. עו"ד שרון נהרי, המייצג את ברלנד, טען בבית המשפט כי המעשים המיוחסים לרב בוצעו לכאורה לפני זמן רב, והשופט התשכנע והורה על שחרורו.

בדברים שאמר הרב ברלנד לכלי התקשורת אחרי שחרורו טען כי ההאשמות נגדו "לא היו ולא נבראו". הוא הוסיף כי המשטרה חיכתה לו בשדה התעופה בהולנד כשהגיע לשם, והוא ידע שזה יקרה. בעקבות שחרורו בערבות, יתנהל משפט בעניין ההסגרה הצפויה לישראל.

אזעקה בצפון הרמה: נפילה בשטח פתוח ליד מרום גולן

אזעקה נשמעה אתמול בערב ביישובי צפון רמת הגולן, אלוני הבשן, מרום גולן, עין זיוון ואורטל. זוהתה נפילה אחת בשטח פתוח באזור קיבוץ מרום גולן, שלא גרמה לנפגעים או לנזק. ההערכה בצה"ל היא שמדובר בזליגה מהלחימה בסוריה. בשבועות האחרונים התרבו המקרים שבהם נרשמו נפילות בשטחי הגולן, וזאת בעקבות החרפת הקרבות שבין צבא אסד לבין כוחות המורדים שהשתלטו על שטחים בקרבת הגבול עם ישראל, ואף על מעבר קוניטרה.

"אנחנו שומעים בומים כל היום ואלה קולות שגרתיים כבר שנתיים. לא יודעים להבחין אם הם בשטח סוריה או בשטח ישראל", אמר לוואלה! חדשות שפי מור, מנהל תיירות מרום גולן. לדבריו, התושבים והתיירים ירדו למקלטים ונכנסו לממ"דים.

מכתב הנגד לסרבני 8200: "פעולותינו מצילות חיים"

שעות בודדות לאחר פרסום מכתב הסרבנים אתמול בבוקר, עליו חתמו 43 חיילי מילואים של יחידת המודיעין 8200, יצאו בוגרי היחידה ביוזמת נגד, במסגרתה יועבר בתחילת השבוע מכתב תמיכה ביחידה ובצה"ל לראש הממשלה בנימין נתניהו, לרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ולראש אגף המודיעין אלוף אביב כוכבי – אותם גורמים אליהם הועבר מכתב הסרבנים.

במכתב המקורי, ציינו 43 הסרבנים כי הם לא מוכנים להמשיך לשרת במילואים, לאור הפגיעה בחפים מפשע. "אנו מסרבים להיות כלי להעמקת השלטון הצבאי בשטחים הכבושים", כתבו החיילים.

במכתב הנגד שהועבר ליוצאי היחידה לקראת חתימה עליו, נכתב: "אנו בוגרי יחידה 8200, חיילי וחיילות מילואים בעבר ובהווה, מבקשים להביע זעזוע, שאט נפש והתנערות מוחלטת ממכתבם המצער של חברינו וחברותינו ליחידה, אשר בחרו בדרך הסרבנות הפוליטית והצהירו כי לא יהיו מוכנים לשרת יותר ביחידה". בהמשך נכתב: "בשירותינו בסדיר ובמילואים היינו עדים למקרים רבים בהם הפעלת היכולות המודיעיניות של היחידה הביאה לשמירה על חיי אדם בשני הצדדים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הרוג ופצוע קשה בתאונה חזיתית בבקעת הירדן

שבת קטלנית בדרכים: צעיר בשנות ה-20 לחייו נהרג בתאונת דרכים חזיתית בין שני כלי רכב בכביש 90, בסמוך לארגמן שבבקעת הירדן. צוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום עשו בו פעולות החייאה, אולם נאלצו לקבוע את מותו. שני צוותי כיבוי פעלו במקום בניסיון לחלץ שלושה פצועים נוספים, אחד מהם גבר בן 65 במצב קשה ושניים נוספים במצב קל, שנלכדו בכלי הרכב. הם פונו במסוק לבית החולים העמק בעפולה. המשטרה חסמה את הכביש לשני הכיוונים ופתחה בחקירת נסיבות התאונה.

מנכ?ל עמותת "אור ירוק", שמואל אבואב, התייחס לתאונה ואמר: "לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים בכביש - גם המדינה אשמה. מדובר בכביש 'אדום' ומסוכן, שאין בו הפרדה בין הנתיבים, הכניסות והיציאות מהיישובים לא מוסדרות, והשוליים בחלקו הגדול צרים. לו היה קיים מעקה הפרדה בין הנתיבים, אולי ניתן היה למנוע את התאונה. המדינה חייבת לשפר את התשתית בכביש 90, וגם בשאר הכבישים 'האדומים' ברחבי הארץ, להקים גדר הפרדה שתמנע תאונות חזיתיות ותציל את חייהם של עשרות בני אדם בכל שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully