וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב באותו בית הספר: נפסלו 200 בחינות בגרות

שלוש שנים אחרי הפסילה הקודמת, פסל לאחרונה משרד החינוך מאות מחברות בחינה במתמטיקה של תלמידי תיכון מקיף כפר קאסם. החשד: השאלון הודלף באמצעים אלקטרוניים. "נמצאה פגיעה בטוהר הבחינות"

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
עוד מקרה של פסילת בחינות בשל חשד להדלפה/בן קלמר

כשלוש שנים אחרי שמשרד החינוך פסל 300 בחינות בגרות בתיכון מקיף כפר קאסם, נפסלו שם לאחרונה 200 מחברות בחינה במתמטיקה וזאת בעקבות חשד כי השאלון הודלף לתלמידים.

עוד ידיעות חינוך בוואלה! חדשות
המורה שכחה טאבלט, התלמידים צפו בתמונותיה בעירום
הערעור נדחה: החרדיות ימשיכו ללמוד ב"מתחם המריבה"
הילדים פתחו שנה בלי דניאל: "האסון ילווה אותנו"

גורם במשרד החינוך הסביר כי התשובות לבחינה עברו ככל הנראה לתלמידים באמצעים אלקטרוניים. "המשרד עלה על ההדלפה מספר ימים אחרי הבחינה, בדק מחברת-מחברת וגילה כי השאלון הודלף", אמר והוסיף כי הבחינות נפסלו אך "נשמרה לבית הספר הזכות לערער".

ממשרד החינוך נמסר כי המשרד "רואה בשמירה על טוהר הבחינות ערך עליון ולפיכך, פועל בנחישות לשמירה על ערך זה. אשר למקרה הנדון יצוין כי נמצאה פגיעה נקודתית בטוהר הבחינות ביישוב האמור - ולאחר שכל מקרה נבדק לגופו, הוחלט לפסול את המחברות החשודות. משרד החינוך רואה במנהלי בתי הספר מנהיגים חינוכיים אשר חובתם היא לפעול למען שמירה על טוהר הבחינות ולהעלות את המודעות לחשיבות הנושא".

גורם מבית הספר הגיב אחרי פרסום המקרה ב-2011 ואמר כי ההחלטה לפסול באופן גורף מאות מבחנים מהווה עוול גדול למוסד החינוכי. "זה לא הגיוני שכל תלמידי בית הספר יסבלו מכל המהומה. בית הספר פועל ביושר כבר שנים רבות". מנגד, טען אז בכיר במשרד החינוך, כי "מדובר במקרה חמור שאין לו אח ורע. הנהלת בית הספר תצטרך לספק תשובות כנות לשאלות קשות שישאלו. אסור להקל ראש במעשים כאלו". אם יימצא שהמקרה חזר על עצמו כנראה שלטענות משרד החינוך אכן יש הצדקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully