וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו כינס דיון ביטחוני בנוגע לדאעש

10.9.2014 / 18:43

בדיון לקחו חלק השרים לבני ואהרונוביץ', היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין ונציג השב"כ. במרכז הדיון עמד החשש מפני הצטרפותם של ערבים ישראלים לשורות ארגון הטרור

ישיבת ממשלה במועצה אזורית חוף אשקלון. אוגוסט 2014. אליהו הרשקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
החשש מפני כניסה של תאים של דאעש לישראל יתפוס מקום מרכזי בסדר היום של הממשלה. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אליהו הרשקוביץ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס הערב (רביעי) בלשכתו דיון ביטחוני בנוגע לארגון "המדינה האיסלמית" (דאעש). בדיון לקחו חלק השרים ציפי לבני ויצחק אהרונוביץ', היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, ונציג השב"כ.

עוד בנושא
מפקד המורדים הנאבקים בדאעש נרצח בפיגוע התאבדות
אובמה יציג תכנית לחימוש המורדים החילונים בסוריה
איטליה מזהירה: ”דאעש עלול לבצע פיגוע ברומא”

במרכז הדיון עמד החשש מפני הצטרפותם של ערבים ישראלים לשורות הארגון. השר לביטחון הפנים אהרונוביץ' אף הזהיר בימים האחרונים כי קיימת הזדהות מסוימת בישראל עם דאעש. גורמים שעודכנו בפרטי הדיון אמרו לוואלה! חדשות שחדירה אפשרית של תאים של דאעש לישראל תתפוס מקום מרכזי בסדר היום של הממשלה, כעת שהמבצע בעזה תם.

נשיא ארה"ב ברק אובמה – טאלין, אסטוניה – 3 בספטמבר 2014. AP
לא יכריז על פלישה קרקעית לעיראק. אובמה/AP

לאחר רצח העיתונאי היהודי-אמריקני סטיבן סוטלוף בידי אנשי ארגון דאעש בשבוע שעבר, אמר נתניהו כי סוטלוף נרצח "כי הוא היווה עבור המחבלים המרצחים הללו סמל של המערב - אותה תרבות שהאיסלאם הקיצוני מבקש להכחיד". לדבריו, "רבים בעולם מבינים היום טוב מבעבר שהאיומים על ישראל הם אותם איומים עליהם, ומי שלא יעצור איומים אלה באיבם ימצא אותם בסופו של דבר אצלו בתוך הבית".

הלילה צפוי נשיא ארה"ב ברק אובמה להתייחס לארגון הטרור הסוני, שכבש שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה. בבית הלבן מבהירים שאובמה לא יכריז על פלישה קרקעית לעיראק. עם זאת, הוא ידגיש כי בכוונתו לפעול כדי לאמן את כוחות הביטחון המקומיים, ויפרט כיצד ניתן לחמש ישירות, בפעם הראשונה, את ארגוני המורדים בסוריה הנאבקים ב"מדינה האיסלאמית". האתגר הגדול העומד בפני וושינגטון הוא כיצד לסייע למורדים בסוריה, מבלי למוטט את משטר אסד. הנאום יועבר בשידור חי בוואלה! חדשות החל מהשעה 04:00 לפנות בוקר.

אובמה צפוי לומר הלילה כי בסמכותו להורות על תקיפה צבאית בסוריה, כדי "לפרק ולהשמיד" את ארגון "המדינה האיסלאמית" (לשעבר דאעש), במאבק שעשוי להימשך חודשים ארוכים ואפילו שנים.

הנאום - ערב יום השנה לפיגועי 11 בספטמבר - מגיע בחלוף שנה להודעת האמריקנים ולפיה קיבלו את ההצעה הרוסית לפירוק הנשק הכימי של בשאר אסד. ההסכם הרוסי-אמריקני ביטל את האיומים לצאת למבצע צבאי בסוריה. אובמה ינאם מהבית הלבן בשעות הלילה המאוחרות, וישטח את האסטרטגיה האמריקנית למאבק במורדים הסונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully