וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: אסטרואיד בגודל בית יחלוף ליד כדור הארץ

7.9.2014 / 0:27

הגרם השמימי מכונה "פיטבול" בשל "התנהגותו המאיימת". הוא התגלה לפני ימים ספורים. בשיא קרבתו הוא יהיה במרחק 40 אלף קילומטרים בלבד מכוכבנו - עשירית מהמרחק לירח

אסטרואיד ענק יחלוף סמוך לכדור הארץ. רויטרס
האסטרואיד לא צפוי לגרום נזק/רויטרס

אסטרואיד בגודל של בית צפוי לחלוף היום (ראשון) בסמוך לכדור הארץ. התחזית היא שבשעה 21:18 (שעון ישראל) הוא יהיה במרחק הקצר ביותר מכוכבנו - 40 אלף קילומטרים בלבד, שהם עשירית מהמרחק בין הכדור לבין הירח. האסטרואיד 2014 RC, שקיומו התגלה לפני ימים בודדים, כבר זכה לכינוי "פיטבול" - בשל קוטנו היחסי (26 מטרים) ו"התנהגותו המאיימת", לדברי מדענים.

עוד ידיעות על אסטרואידים:
מדענים: ”הסיכוי לפגיעת אסטרואיד גבוה משחשבנו”
צפו: כך ילכדו אסטרואיד באמצעות לאסו ושקית
מדענים: אסטרואיד עלול לפגוע בכדור הארץ ב-2032

אסטרואיד קטן יחלוף בקרבת כדור הארץ. תרשים של נאס"א. נאסא,
תרשים שהכינו בנאס"א המתאר את מסלולו של האסטרואיד/נאסא

למרות השם המאיים, כביכול, "פיטבול" לא מאיים על כדור הארץ או על הלוויינים שלו, לטענת נאס"א. "הקרבה הגדולה שלו היא הזדמנות פז עבור חוקרים ללמוד יותר על אסטרואידים", נכתב בהודעה שהוציאה שלשום סוכנות החלל של ארצות הברית. עוד נמסר מנאס"א כי למרבה הצער, האסטרואיד יהיה קטן מדי על מנת שניתן יהיה להבחין בו בעין בלתי מזוינת, אך אסטרונומים חובבים המצוידים בטלסקופ יוכלו לראותו כשיחלוף מעל כדור הארץ, ולתושבי ניו זילנד הסיכוי הגבוה ביותר ללכוד אותו בעדשתם.

"פיטבול" מעט גדול יותר מהאסטרואיד שהתפוצץ בשמי העיר צ'ליאבינסק שליד הרי אורל ברוסיה בשנת שעברה ושחלקיקיו פצעו מאות בני אדם וגרמו נזק רב למבנים. על פי הערכות, ההדף שיצר האסטרואיד, כ-20 מטרים קוטרו, היה גדול פי 30 מזה של פצצת הגרעין שהונחתה על העיר הירושימה במלחמת העולם השנייה. נכון לעכשיו, יותר מ-11 אלף אסטרואידים שנמצאים במסלול קרוב לכדור הארץ מנוטרים על ידי נאס"א.

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully