וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים: אסטרואיד עלול לפגוע בכדור הארץ ב-2032

אסטרואיד שזוהה לאחרונה על ידי אסטרונומים במצפה כוכבים באוקראינה צפוי לחלוף על פנינו בעוד כ-19 שנים. הסיכוי שיפגע בכדור הארץ עומד להערכתם על 1 ל-63,000

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו באסטרואיד שחלף על פני כדור הארץ בחודש פברואר האחרון)

ה-26 באוגוסט בשנת 2032 עשוי להיות יום מעט מלחיץ. לפי תחזיותיהם של מומחים לאסטרונומיה, ביום זה בדיוק צפוי האסטרואיד TV135 לחלוף על פני כדור הארץ, או לפגוע בו. בכדי למנוע בהלה, מבהירים אותם מומחים כי הסיכוי שאותו סלע חללי בגודל 410 מטרים יפגע בכדור הארץ הינו 1 ל-63,000. לפי סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, הסיכוי שהאסטרואיד יחלוף על פני כדור הארץ ולא יפגע בו עומד על 99.998%.

אסטרואיד יחלוף סמוך מאוד לכדור הארץ. רויטרס
סיכוי של 99.998% שלא יפגע בכדור הארץ/רויטרס

האסטרואיד המדובר נצפה בשבוע שעבר במצפה כוכבים בדרום אוקראינה כשמרחקו מכדור הארץ מוערך בכשבעה מיליון קילומטרים. עם זאת, להערכת המדענים שצפו בו, הוא צפוי לחלוף שוב על פני כדור הארץ בעוד כ-19 שנים, אך הפעם קרוב יותר. במקביל להערכות הקודרות כי הוא עשוי לפגוע בכדור הארץ, האסטרואיד עשוי גם לחלוף במרחק של עד 1.7 מיליון קילומטרים מאיתנו.

שוב: אסטרואיד חלף סמוך לכדור הארץ. רויטרס
האסטרואיד שחלף על פני כדור הארץ בחודש פברואר האחרון/רויטרס

פגיעה של אסטרואיד בגודל כזה בכדור הארץ תביא לפגיעה השווה בעוצמתה לזו של כ-50 פצצות אטום. לצד הנתון המטריד הזה, מבהירים המומחים כי במהלך הזמן ייאסף מידע נוסף על האסטרואיד שזה עתה התגלה וכך יוכלו להעריך בצורה מדוייקת יותר את מסלולו הצפוי וייתכן אף לשלול באופן וודאי את שאלת פגיעתו בכדור הארץ.

לקריאה נוספת:
צפו: כך ילכדו אסטרואיד באמצעות לאסו ושקית
ביקור לילי: אסטרואיד ענק חלף בשמי כדור הארץ
צפו: אסטרואיד באורך 140 מטר חלף ליד כדור הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully