וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג אל-קאעדה הכריז על הקמת "שלוחת ג'יהאד" בהודו

איימן א-זוואהירי קרא להניף את דגל האיסלאם בקשמיר. גורמי ביטחון בהודו הביעו ביטחון ביכולתם להתמודד עם האיום, שנתפס כקריאת תיגר על ההתפשטות המואצת של "דאעש"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הודו העלתה הבוקר (חמישי) את רמת הכוננות הביטחונית בחבל קשמיר, אחרי שמנהיג אל-קאעדה הכריז על הקמת פלג חדש של ארגון הטרור במדינה. בסרטון שפרסם איימן א-זוואהירי, הוא קרא להקמת "שלוחת ג'יהאד חדשה בתת היבשת ההודית", שממנה יונף לדבריו "דגל בכל דרום אסיה".

שר הפנים בממשלת הודו, רג'נאת סינג, כינס הבוקר את בכירי מערכת הביטחון לתדרוך חירום בעקבות פרסום הסרטון. עם זאת, מקורות ביטחוניים בהודו הבהירו כי לא ידוע על פעילות של "המדינה האיסלאמית" במדינה. דובר בהארטיה ג'נטה (מפלגת העם ההודית), שעליה נמנה ראש הממשלה נרנדרה מודי, אמר כי "מדובר באיום רציני, אבל אין מה לדאוג. יש לנו ממשלה רצינית ברמה הפדרלית".

נמל התעופה על שם אינדירה גנדי – ניו דלהי. הודו. AP
גופי המודיעין בהודו הביעו ביטחון ביכולתם לנוכח האיום. נמל התעופה בניו דלהי/AP

זווהירי, יורשו של אוסמה בן לאדן, בן 63, הוא כירורג מצרי המתמחה ברפואת עיניים, ושנודע בנאומים ארוכים ובכריזמה מעטה. הסרטון שפרסם, באורך 55 דקות, מתפרש כתגובה להתפשטות המהירה של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בחלקים נרחבים של עיראק וסוריה.

לארגונים המקבלים פקודות ישירות מזוואהירי אין כמעט נוכחות בהודו. פרשנים בהודו מעריכים כי הסרטון נועד לעודד פלגים מקומיים לגייס מחבלים לפעילות בחבל קשמיר - האזור היחיד בהודו שרוב תושביו מוסלמים. מאז חוסל בן-לאדן ב-2011, כוחו של אל-קאעדה נחלש באופן משמעות תחת פיקודו של זוואהירי, בעוד זה של "המדינה האיסלאמית" התחזק משמעותית עד להכרזתו כי הוא אינו מכיר עוד בסמכותו.

ארגוני הטרור שפועלים בהודו, המזוהים עם המדיניות של אל-קאעדה אך אינם מסונפים לארגון, פועלים כשלוחות של ארגוני טרור קיצוניים שבסיסים בפקיסטן. אתמול הבטיח נשיא ארה"ב ברק אובמה "להשמיד" את דאעש וקרא לגיבוש קואליציה בינלאומית נגד הארגון. הבוקר אמר מזכיר ברית נאט"ו, אנדרס פו ראסמוסן, כי הברית תשקול ברצינות לסייע לעיראק להילחם באנשי דאעש הפועלים בעיראק. לדבריו, הברית אף תשקול לאמן שוב את הכוחות העיראקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully