וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "לא נעלה מסים, אין כבר מאיפה לחלוב"

4.9.2014 / 13:01

בדיון פגרה מיוחד שביקשו ח"כים מהאופוזיציה התחייב שר האוצר ל"תקציב מעודד צמיחה" ו"להחזיר לתושבי הדרום את השקט הכלכלי". הרצוג תקף את ראש הממשלה: "נעלם לתושבי הדרום"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

שר האוצר יאיר לפיד נשא היום (חמישי) דברים בדיון פגרה מיוחד בעניין הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה בעקבות מבצע "צוק איתן". הכינוס נערך לבקשת כ-25 חברי כנסת מהאופוזיציה, הדורשים להעניק סיוע לכלל יישובי הדרום, כולל הערים הגדולות, למרות הקיצוץ המתוכנן.

בדיון לפיד הגן על התקציב שהוא מתעתד להעביר בתחילת מושב הכנסת הקרוב. "נבחרנו כדי לשנות את סדר העדיפויות וזה מה שאנחנו עושים", אמר. "בתקציב 2015 אני נחוש לא להעלות מסים. לא בכל פעם באופן אוטומטי מטילים את המס על האזרחים כמו פרה חולבת. אין כבר מאיפה לחלוב. לכן, התקציב שנבנה עובד עבור האזרחים ועוזר לחלשים. זה תקציב מעודד צמיחה. גם למעמד הביניים וגם לאלה שרוצים להיות חלק ממעמד הביניים".

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
"משינת ישראל לא נמצאת במשבר כלכלי". לפיד/יואב דודקביץ'

לפיד ציין כי מדינת ישראל "לא נמצאת במשבר כלכלי. נכון, יש האטה. הסיבות העיקריות הן האטה בסחר העולמי. לדברים האלה יש השפעה על הכלכלה, אך יש סימנים של התאוששות. בסך הכול יש לנו כלכלה חזקה".

שר האוצר התייחס גם לעניין תושבי הדרום שנפגעו מאוד בשבועות הלחימה הארוכים של מבצע "צוק איתן". "נשמעה הטענה מה עם אשקלון ואשדוד", אמר לפיד. "אנחנו נקבע פגישה עם ראש עיריית אשדוד ונדבר על הסיוע לעיר. כולנו דואגים לאנשי הדרום ורוצים גם להחזיר אליהם את השקט הכלכלי". הוא ציין כי בניגוד למבצעים קודמים, "התעקשנו להעביר את מתווה הפיצויים כבר במהלך המבצע. הסיוע הראשון הוא של 15 מיליון, השני של 15 מיליון והשלישי של 46 מיליון. ביום ראשון העברנו תכניות חומש לתושבי עוטף עזה בהיקף של מיליארד וחצי שקלים. פתחנו לשכות בדרום כדי שהתושבים יוכלו לקבל את הפיצויים קרוב לבית".

מלחמה בדרום || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הורי דניאל למזכ"ל האו"ם: מדוע אתה שותק מול חמאס?
מצלמות ופקחים: כך תבטיח ישראל שחמאס לא יתעצם
כמה ח"כים הטריחו את עצמם לסיור בעוטף עזה?

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בוז'י הרצוג בישיבת סיעת העבודה, פברואר 2011. עומר מירון
"הממשלה חושבת שאם לא תדבר על הבעיות הקשות הן פשוט ייעלמו". הרצוג/עומר מירון

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, תקף את התנהלות הממשלה בסוגיית הסיוע ליישובי עוטף עזה בכלל, ואת נאומו הארוך היום של אקוניס בפרט. "אורות המבצע כבו, ותחת העלטה ראש הממשלה נעלם לתושבי הדרום", זעם הרצוג. "הממשלה חושבת שאם לא תדבר על הבעיות הקשות של יישובי הדרום הן פשוט ייעלמו. בלתי נתפס שבדיון מיוחד של הכנסת בנושא מצבם של יישובי הדרום שולחת הקואליציה את סגן השר אקוניס לדבר על הכול חוץ מאשר על פתרונות עבור תושבי הדרום שנותרו לאחר המערכה הזאת ללא מענה ראוי. על ראש הממשלה ושר האוצר להתייצב מול אזרחי ישראל ותושבי הדרום ולהסביר כיצד הם מתכוונים לשקם את הדרום".

ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התרעמה על המדיניות אותה מוביל שר האוצר וטענה כי "קיצוץ רוחבי זה לא מדיניות אלא בריחה מאחריות". לדבריה, "צעד כזה פותר את הממשלה מקביעת סדר עדיפויות. כהרגלו בקודש, שר האוצר שם את האינטרסים האישיים שלו לפני האינטרסים של הציבור. בממשלה הזו אדם לאדם זאב, והזאבים רעבים".

אופיר אקוניס במליאת הכנסת. יואב דודקביץ'
התיש את משתתפי הדיון. אקוניס בכנסת/יואב דודקביץ'

בדיון דיבר גם סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד). במשך דקות ארוכות התיש אקוניס את חברי הכנסת כאשר נגע בנקודות שאינן נגעו באופן ישיר לדיון, כמו דאעש והמלחמה בסוריה. בסופו של דבר, התייחס אקוניס לנושא שיקום הדרום והודיע כי "הממשלה אישרה תכנית חומש לפיתוח כלכלי וחברתי לחמש השנים הקרובות בהיקף של מיליארד שקלים וחצי בעוטף עזה". עוד הוסיף כי "אושרה תכנית למיגון בהיקף של 200 אלף שקלים. כמו כן, ישנה תכנית ארוכת טווח לכלל יישובי הדרום, שתובא לאישור עוד לפני ראש השנה. הרשויות בדרום כולל הערים הגדולות כבר קיבלו מקדמות על החזרים בהיקף של 30 מיליון שקלים".

"שקל אחד הממשלה לא העבירה לדרום"

ח"כ סתיו שפיר (העבודה) טענה כי "הממשלה הזו מתביישת להסתכל לציבור בעיניים. מה ממשלת ישראל מבטיחה לדור שלם של צעירים שרצו לצו שמונה בלי לשאול שאלות כי הם רוצים להגן עלינו? הממשלה הזו לא מבטיחה להם כלום. שקל אחד הממשלה לא העבירה לדרום. אנחנו שומעים את השרים אומרים שהם מחבקים את הדרום אבל בפועל הם לא קיבלו כלום".

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) תקף גם הוא במילים קשות את חברי הממשלה ואמר: "אם נכמת את מספר האנשים שסבלו בערים, זה פי כמה וכמה סבל מאשר הקבוצה הקטנה של עוטף עזה, ולכן ממשלה שלא עוזרת לאשדוד ואשקלון זה פשע. לדעתי יש בזה גם סימנים של פוליטיקה - יש עתיד יודעת שבאשדוד אשקלון ונתיבות אין להם הרבה בוחרים".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully