וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ספר בערד הועבר לחב"ד - על חשבון נוער בסיכון

4.9.2014 / 0:14

בית ספר יסודי של חב"ד קיבל הכרה ממשרד החינוך ובתגובה העבירה העירייה לשימושו מבנה בבית ספר חילוני. אלא של-70 נערים המטופלים בשירותי הרווחה, אשר למדו במבנה, טרם נמצא פתרון הולם

אילוסטרציה. ShutterStock
ועד ההורים מאשים: "העירייה נכנעה ללחצים"/ShutterStock

במקביל למאבק בין חילונים לחרדים בבית הספר לתרבויות ולשפות בבית שמש, נפתחה חזית דומה בערד בבית הספר "אורט צור": כ-70 בני נוער בסיכון נאלצו לעזוב את המבנה שהוקצה להם בתוך שטח בית ספר - שיועבר לשימושה של תנועת חב"ד. לטענת ועד ההורים, בית הספר חולק לשניים והופרד לבית ספר תיכון חילוני ובית ספר יסודי חרדי עבור תלמידי חב"ד. בתגובה, החליט ועד ההורים העירוני כי לא יחתמו על תשלומי האגרה ואף יפעלו להקפאת תשלומי הורים לשנת הלימודים הקרובה.

הסיפור החל לפני שבועיים. בית ספר יסודי של חב"ד הוכר רשמית על ידי משרד החינוך, דבר שחייב את משרד החינוך לאתר לו מבנה לפני תחילת שנת הלימודים. בעירייה החליטו כי המבנה שיועד לפרויקט נערים בסיכון ולמטופלים בשירותי הרווחה יעבור לתנועת חב"ד, ולכן הנערים נאלצו להישאר בבתיהם ולפספס את תחילת הלימודים.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
ראש העיר בית שמש: "לא אפנה את התלמידות החרדיות"
חרף הקיצוץ בחינוך: תכנית צהרונים מסובסדים חדשה
אתה עוד תגלה את העולם: חוזרים לכיתה - בתמונות

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
"העירייה חילקה את התיכון לחרדים וחילונים"/בן קלמר

ועד ההורים העירוני טוען כי במבנה המדובר, הממוקם במתחם בית הספר "אורט צור" בערד, למדו בשנים הקודמות שתי קבוצות: בשעות הבוקר למדו במוסד בני נוער בסיכון, ובשעות הצהריים למדו תלמידים שהופנו על ידי גורמי רווחה הזקוקים לשיעורים נוספים. לקבוצה הראשונה נמצא פתרון חלקי, במבנה אחר של העירייה, שכרגע אינו מאפשר פתרון הולם, ואילו לקבוצה השנייה לא נמצא פתרון כלל.

"עיריית ערד החליטה באופן חד צדדי לחלק את התיכון המקצועי בעיר ולשכן בו תלמידי בית ספר יסודי חרדי לצד תלמידי תיכון חילוני", תקף יו"ר ועד ההורים העירוני, טל צחי. "זאת, למרות קיומן של חלופות נוספות עבור תלמידי חב"ד. העירייה טעתה שלא שיתפה את הוועד בהחלטותיה וביצעה מחטפים שאינם מקובלים עלינו, על מנת לרצות אוכלוסייה אחת על חשבון אוכלוסייה אחרת ומבלי לקחת בחשבון את ההשלכות על שאר ציבור התלמידים וההורים".

לטענתם, ראשת העיר נכנעה לתכתיבים ולחצים. "אנו נמצאים בפתח שנת לימודים מבלי שיימצא פתרון הולם לבית הנוער בקדימה (פרויקט לנוער בסיכון שבו משתתפים כ-40 תלמידים), וכשהפתרון לקידום נוער (פרויקט לתלמידים שנשרו ממערכות החינוך שבו משתתפים כ-30 תלמידים) חלקי ויושלם רק במהלך השנה. המבנה שהוצע לנוער בסיכון לא הותאם ללימודים שוטפים; יש הורים שלא שולחים את הילדים שלהם בשל כך. במצב הנוכחי, בני נוער נמצאים במבנה שנמצא בשיפוצים", הוסיף צחי.

כחלק מצעדי המחאה של ועד ההורים, מלבד החרם הכספי, נציגי הוועד לא ישתתפו בוועדות העירוניות השונות עד להודעה חדשה. כמו כן, ועד ההורים ישקול את המשך צעדיו ואף את החרפת המאבק, אם לא יימצא פתרון הולם לבני הנוער והעירייה לא תיענה לדרישות הוועד לעבודה בשיתוף פעולה בשקיפות מלאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

העירייה: "בוחנים חלופות נוספות"

מעיריית ערד נמסר בתגובה: "הנהלת העיר החליטה על 'החלפת ביתיות' בין בית הספר של חב"ד ליחידה לקידום נוער ששכנה במבנה הסמוך לבית הספר אורט, משתי סיבות עיקריות: האחת, בית הספר של חב"ד הוכר באופן רשמי על ידי משרד החינוך, והמשרד דרש לשכנו במבנה של בית ספר; והשנייה, תלמידי קידום נוער מונים כ-30 ילדים, והם למדו במבנה שמתאים ל-250 תלמידים, בעוד שתלמידי חב"ד שכנו במבנה שהיה צר מלהכיל את כולם - 100 תלמידים במבנה המתאים ל-60. ההחלטה על העברת תלמידי קידום נוער התבררה כמיטיבה עם תלמידי היחידה לקידום נוער".

עוד הוסיפו בעירייה כי "בסיור המקצועי שנערך לאחרונה במבנה המיועד לפרויקט לקידום הנוער השתתפו אנשי המקצוע בעיר בתחומי החינוך והרווחה וכן השתתפה מפקחת משרד החינוך, נורית צעד, שהתרשמה מאוד מהמבנה. לדבריה, עצם העובדה שבני הנוער מקבלים מבנה שהוא שלהם בלבד - ולא מחובר לבית ספר אחר - היא כבר צעד משמעותי, דבר שיאפשר להם ליצור מקום בעל אופי מיוחד על פי רצונם. בימים אלה נעשים מאמצים לאתר לילדים, 31 במספר, מקום חלופי בשיתוף עם קרן 'לשובע' המפעילה את הפרויקט. העירייה נמצאת בקשר רציף עם מנהלי הקרן והעמותה וכבר ביום ראשון הקרוב יערך סיור משותף שבו ייבחנו חלופות שונות עבור הנוער".

באשר לוועד ההורים, נמסר כי "בעירייה מכבדים את חברי ועד ההורים וגאים בשיתוף הפעולה ההדוק שהתקיים בארבע השנים האחרונות. אנו משוכנעים כי תוך זמן קצר ייווכחו ההורים כי ההחלטות היו לטובת כלל הילדים בעיר, ותימשך האווירה הטובה והפורייה בין העירייה לחברי הוועד".

(עדכון ראשון: 23:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully