וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

דיון פגרה מיוחד

הדקות שלאחר ההצבעה שבה עבר חוק הגיוס בכנסת, מרץ 2014. יואב דודקביץ'
צילום: יואב דודקביץ’/יואב דודקביץ'

אתם צריכים לדעת שהבוקר בשעה 11:00 מליאת הכנסת תתכנס לדיון פגרה מיוחד בעקבות דרישתם של 25 מחברי האופוזיציה. הדיון במליאה יעסוק בהשלכות מבצע "צוק איתן", פיצויים לתושבי הדרום ובחוק 0% מע"מ של שר האוצר יאיר לפיד. למרות מאמצי האופוזיציה לעורר עניין, כינוסים מסוג זה נוטים להיות מנומנמים בדרך כלל ובעלי נוכחות דלילה של חברי כנסת כיוון שמדובר באירוע הצהרתי בלבד ואין כל החלטה בעלת תוקף מחייב בסוף הדיון.

עושים שלום

אנואר סאדאת ומנחם בגין לצד ג'ימי קרטר מתחבקים בקמפ דייויד 1978,. AP, AP
צילום: אי.פי/AP, AP

אתם צריכים לדעת שהיום בשנת 1978 נפתחו שיחות השלום בין ישראל למצרים בקמפ דיוויד. בגין וסאדאת נפגשו במרילנד שבארה"ב והביאו להסכם השלום הראשון של ישראל עם אחת משכנותיה. היחסים בין שתי המדינות ידעו עליות ומורדות והגבול לא ממש דומה למה שרואים באירופה, אבל לאורך השנים הישראלים יכלו להמשיך ולהיזרק בסיני, גם אחרי החזרת חצי האי למצרים. אחרי ההפיכה ב-2011 שגרירות ישראל הותקפה מספר פעמים על ידי המון זועם וסיני כמעט שוממת, אולם מצרים שיחקה תפקיד מרכזי בתיווך לשחרורו של גלעד שליט מהשבי וכן בהפסקת האש בין ישראל לחמאס במבצע "צוק איתן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שקל חדש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך זה נראה ב-1985/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 29 שנים פרץ מטבע חדש לעולם: השקל החדש – ¤. המטבעות והשטרות החדשים החליפו את השקל כחלק מתכנית הייצוב הכלכלית של 1985, אחרי שב-1984 האינפלציה עמדה על 444.88%. ירידת ערך המטבע גרמה לכך שמחירם של מוצרים רבים ננקב בדולרים. איך עבד המעבר לשקל החדש? פשוט מאוד: מחיקת שלושה אפסים. כלומר 1,000 שקלים הפכו לשקל אחד בלבד. כל ילד זוכר איך מסטיק בזוקה שעלה 100 שקלים הפך פתאום למסטיק שעולה 10 אגורות. כולנו שנאנו את המוכר בקיוסק שהיה מחזיר עודף במסטיקים במקום באגורות. היום, 29 שנים אחרי, אין שום דבר שאפשר לקנות ב-10 אגורות.

הספרדים נגד הסרבים

שחקן ברזיל מרסליניו הוארטס מוקף בשחקני נבחרת ספרד. AP
אחרי ברזיל - יחסלו את הסרבים? צילום: אי.פי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום נבחרת ספרד, מארחת המונדובאסקט שנערך בימים אלו, תסגור את שלב הבתים עם משחק מסקרן מאוד מול סרביה החזקה. הספרדים מחצו 60:90 את הסרבים במפגש הקודם ביורובאסקט לפני שנה אך פספסו בסופו של דבר זכייה בטורניר. נבחרת ספרד מציגה בטורניר הזה את פאו גאסול, אולי גדול שחקני ספרד בכל הזמנים שנמצא בכושר שיא ועורך אולי את הופעת הפרידה שלו מהמדים הלאומיים. סרביה תהיה חייבת את מילוש תיאודוסיץ' ובויאן בוגדנוביץ' שחקניה המובילים בכושר שיא כדי להפתיע את הספרדים, שבשלב זה נראה שרק נבחרת ארה"ב מסוגלת לעצור אותם בדרך לזכייה בטורניר.

ביונסה חוגגת

ביונסה ב-VMA 2014. GettyImages
מזל טוב מכל המשפחה. צילום: GettyImages/GettyImages

אתם צריכים להגיד מזל טוב לביונסה ג'יזל נואלס קרטר, או בקיצור ביונסה, שחוגגת את יום הולדתה ה-33. ביונסה מחזיקה במדף הפרסים שלה כבר 17 פרסי גראמי, והיא אחת מבין חמישה אמנים בלבד שזכו בפרס האמן הבין לאומי. ולא סתם אחת מחמישה – היא האישה היחידה שמחזיקה בתואר, אותו קיבלה ב-2007. היא הופיע בטקס השבעת הנשיא האמריקני אובמה ב-2012, רק לפני שבוע וחצי ביונסה הופיעה בטקס פרסי ה-VMA, בו קיבלה פרס מפעל חיים על שם מייקל ג'קסון, ובכלל – נראה שאין שום אירוע מוזיקלי נחשב שייחשב שלם בלעדיה. מזל טוב ביונסה, ותמשיכי להמם אותנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully