וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: נשמיד את דאעש, לא נשכח ולא ניכנע לאיומים

3.9.2014 / 15:00

נשיא ארה"ב הביע זעזוע מרצח העיתונאי האמריקני-ישראלי סטיבן סוטלוף, וקרא לעולם הערבי לחבור למערב במאבק ב"מדינה האיסלאמית". לדבריו, סוטלוף "סיכן את חייו כדי לספר על המוסלמים"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד
נשיא ארה"ב ברק אובמה – טאלין, אסטוניה – 3 בספטמבר 2014. EPA, מערכת וואלה! NEWS
נשיא ארה"ב ברק אובמה, היום בטאלין/מערכת וואלה! NEWS, EPA

הנשיא ברק אובמה מבהיר כי ארה"ב לא תיכנע לאיומי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וקורא לעולם המוסלמי להתאחד עם מדינות המערב כדי "לפרק ולהשמיד" את הארגון. לדבריו "מי שעשה טעות ופגע באמריקנים, צפוי לגלות כי ידנו ארוכה ושהצדק ייעשה".

אובמה דיבר בצהריים (רביעי) בטאלין בירת אסטוניה עם תחילת ביקורו באירופה. בהתייחסותו הראשונה לרצח העיתונאי האמריקני-ישראלי סטיבן סוטלוף, אמר אובמה כי "לא ניתן אפילו לדמיין את הצער שכל מי שאהב את סטיבן חש כעת, ובפרט אמו, אביו ואחותו הקטנה".

רוצחיו של סוטלוף, שפנו אל אובמה בסרטונים שפרסמו, איימו אמש להוציא שבוי בריטי נוסף. "הם טוענים, באופן אבסורדי, כי הם הרגו את סטיבן בשם הדת, אך זה היה אותו סטיבן שחבריו אמרו עליו שאהב מאוד את העולם המוסלמי", אמר אובמה. "רוצחיו ניסו לטעון שהם מגנים על המדוכאים, אך סטיבן היה זה שנסע ברחבי המזרח התיכון, וסיכן את חייו כדי לספר את סיפורם של גברים ונשים מוסלמים, ואת דרישתם לצדק ולכבוד", הוסיף.

העיתונאי שנרצח - ישראלי ש"רצה עוד סיבוב בסוריה"

ביתו של סטיבן סוטלוף – פיינקרסט, מיאמי -  3 בספטמבר 2014. רויטרס
עיתונאים מחוץ לבית משפחת סוטלוף, הבוקר ליד מיאמי/רויטרס

אובמה הבהיר כי "הרוצחים כבר נכשלו בכל מה שהם חושבים שביכולתם להשיג ברצח אמריקנים חפים מפשע כמו סטיבן. הם נכשלו משום שכמו אנשים רבים ברחבי העולם, האמריקנים חשים דחייה מהברבריות שלהם".

אמש, אחרי פרסום הסרטון שבו תועדה הוצאתו להורג של סוטלוף, הורה אובמה לשלוח עוד 350 חיילים לעיראק, במסגרת המאבק באנשי "המדינה האיסלאמית". לפי הודעת הבית הלבן, מדובר ב"יועצי אבטחה" שנועדו לתגבר את השמירה על השגרירות האמריקנית בבגדאד.

הנשיא האמריקני הבהיר בסיום דבריו כי "לא יטילו עלינו אימה". הוא אמר: "הפעולות המחרידות הללו רק מאחדות אותנו כמדינה, ומקשיחות את עמדתנו במלחמה נגד המחבלים האלה. מי שעשה טעות ופגע באמריקנים יגלה שאנו לא שוכחים, שידנו ארוכה ושהצדק ייעשה".

העיתונאי האמריקני סטיבן סוטלוף – מיסרתה, יוני 2011. GettyImages
סוטלוף במיסרתה, לוב, ב-יוני 2011/GettyImages

ברחבי העולם גינו בזעזוע רב את הוצאתו להורג של סוטלוף, תושב פלורידה בן ה-31 שהתגורר בעבר בישראל. ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון אמר כי מדובר ב"מעשה ברברי ונתעב". מזכיר האו"ם באן קי מון אמר כי "מדובר בפשע מחיר. אני מסרב לקבל את העובדה שניתן לאיים על קהילות שלמות באמצעות מעשי זוועה". נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמר כי "המעשה המחריד הזה, שמתלווה לרצח של העיתונאי ג'יימס פולי, חושף את הטבע המתועב של 'המדינה האיסלאמית'".

סוטלוף, נכד לניצולי שואה, גדל באזור מיאמי והתחנך בבית ספר יהודי. הוא למד ערבית ורחש חיבה רבה לתרבות הערבית. בשנים 2008-2005 הוא למד במרכז הבינתחומי בהרצליה. לפי "הוועד להגנת עיתונאים", הוא נעלם ב-4 באוגוסט 2013 בגבול בין טורקיה לסוריה. הוא שהה במשך שנתיים במזרח התיכון ודיווח עבור כמה כלי תקשורת בולטים. מאמרים פרי עטו התפרסמו במגזינים "טיים" ו"פוריין פוליסי", ובאתר "כריסטיאן סיינס מוניטור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully