וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק "ההורים המטלטלים" נסגר: "רק רוצים להשתקם"

2.9.2014 / 17:32

כמעט שנה אחרי שנעצרו אחרי שעל גופם של ילדיהם התגלו חבלות, מנסים בני הזוג מתל אביב להשתקם. הם מאשימים את המשטרה ואת בית החולים, שטוען מצדו: "פעלנו על פי חוק"

צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד

זוג ההורים מתל אביב שנעצרו בנובמבר בחשד שטלטלו את ילדיהם התאומים מתקשים להתאושש, גם אחרי שהתיק נגדם נסגר מחוסר ראיות. אחרי חודשים רבים שבהם לא היו התינוקות ברשותם, הם הושבו לחיק הוריהם, בני זוג בשנות ה-30 לחייהם. "אנחנו רק מבקשים לשקם את חיינו", אמרו היום (שלישי) ההורים.

ההורים נעצרו בתחילת נובמבר בשנה שעברה בחשד להתעללות בחסר ישע. זאת, בעקבות חשד שהתעורר בקרב הצוות הרפואי בבית החולים לילדים דנה בתל אביב, כי התאומים, אז בני חודשיים, טולטלו. הם הובאו לבית החולים כשהם סובלים מחבלות, ומצבם הוגדר קל.

אחרי כמה ימים שבהם היו במעצר שוחררו ההורים. ילדיהם הושמו במשפחת אומנה. בחוות דעת של מסוגלות הורית, שהכין עבור השניים מכון "שקד לפסיכולוגיה", נקבע כי "אין בחומר שעלה מהבדיקות כדי להצביע על אלמנטים שיכולים להחשיד בפגיעה מכוונת בילדיהם". נוסף על כך, ההורים הגישו חוות דעת שחיבר עבורם פרופ' יהודה היס, לשעבר מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר, ובה הוא קבע כי "לא נמצאו סימני חבלה מהתעללות מכוונת".

עוד בוואלה! חדשות:
אשכנזי על פרשת הרפז: הוכח כי לא היה פוטש
"אבו מאזן יוזם: נסיגה ישראלית בתוך 3 שנים"
ליידי אל-קאעדה: המחבלת המסוכנת ביותר בעולם

ההורים החשודים בהתעללות בילדיהם. יותם רונן
הילדים הושבו להוריהם. האב מובא להארכת מעצר, בנובמבר האחרון/יותם רונן

סנגורם של ההורים, עו"ד יפים וקסלר, אומר כי על אף שהתיק נסגר והפעוטות הושבו לחזקת ההורים, הוא מתכוון לפנות בקרוב בשמם לפרקליטות ולערער על כך שהתיק נסגר מחוסר ראיות ולא מחוסר אשמה. ההורים מפנים אצבע מאשימה כלפי המשטרה ובית החולים דנה, שלדעתם באבחון ילדיהם.

על כך הגיב בית החולים: "בזמן שהותם בבית החולים עברו התאומים סדרת בדיקות מקיפה, כולל ייעוץ מקצועי של רופא מומחה למחלות עצם בילדים, אשר שללו מחלת עצמות נדירה. בהיעדר אבחנה רפואית שאיששה מידע על מחלה נדירה או פגיעה שמקובלת על ידי הספרות הרפואית, פעל בית החולים על פי החוק ודיווח על המקרה לרשויות הרווחה מתוך אחריות לשלומם של התינוקות. כל אבחנה רפואית אחרת שלכאורה התגלתה מאז, אינה מוכרת לנו ולכן איננו יכולים להתייחס אליה. כמו כן, יובהר כי התנהלות בית החולים במקרה זה נבדקה על ידי משרד הבריאות, שקבע כי 'הצוות נהג בשיקול דעת ועל פי המחויב בחוק ואין בסיס לטענות בדבר רשלנות רפואית כביכול'".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully